Το φετινό στοίχημα του Τουρισμού θέλει πέντε εκατ. Γερμανούς τουρίστες

Το στοίχημα που βάζουν φέτος οι επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, αλλά και το υπουργείο Τουρισμού, είναι ο αριθμός των επισκεπτών από τη Γερμανία, τη βασικότερη "δεξαμενή" τουριστών για τη χώρα μας να αγγίξει τα πέντε εκατομμύρια.

Το κατά πόσο το στοίχημα αυτό θα κερδηθεί, παρά τη σημαντική υστέρηση που καταγράφει μέχρι στιγμής η γερμανική αγορά στις προκρατήσεις, θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό την τουριστική έκθεση του Βερολίνου ITB που ανοίξει τις πύλες της στις 6 Μαρτίου.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη τουριστική έκθεση στην Ευρώπη, όπου αποτυπώνονται οι τάσεις της γερμανικής αγοράς και η πορεία κρατήσεων των tour operators, δίνοντας το στίγμα για τη σεζόν που ξεκινά.

Εντούτοις στελέχη της ελληνικής αγοράς κρατούν μικρό καλάθι. Η πτώση μέχρι στιγμής στην ζήτηση υπολογίζεται σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο 10% σε σύγκριση με πέρσι.

Ήδη τον Ιανουάριο, όπως φάνηκε από το στατιστικό δελτίο του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η κύρια αγορά για την Ελλάδα ήταν η ιταλική και ακολούθησαν η γερμανική και η βρετανική. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η αγορά των ΗΠΑ και στην πέμπτη θέση εμφανίζεται η αγορά της Πολωνίας.

Σύμφωνα επίσης με την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το 2019 συνολικά, ο προγραμματισμός θέσεων στις εισερχόμενες πτήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια για την θερινή σεζόν (στοιχεία έως 31/01/19) είναι μειωμένος κατά 7% , ποσοστό που μεταφράζεται σε 1,3 εκατ. θέσεις λιγότερες σε σύγκριση με τον αντίστοιχο της θερινής σεζόν 2018 στις 31/01/2018.

Την ίδια ώρα, ο ανταγωνισμός με τις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου είναι σκληρός. Στην έκθεση ITB, όπως υπογραμμίζουν φορείς του τουριστικού κλάδου, το come back της Τουρκίας στην ζήτηση θα συνεχιστεί, ενώ δυναμική αναμένεται η παρουσία προορισμών του Μαρόκο, της Τυνησίας και της Αιγύπτου, που με τη σειρά τους διεκδικούσαν μερίδια αγοράς.

Εξίσου σκληρός θα είναι και ο πόλεμος των τιμών, αλλά ο ελληνικός τουρισμός ξεκινά με ανταγωνιστικό μειονέκτημα, λόγω της υψηλής φορολόγησης των τουριστικών υπηρεσιών (ΦΠΑ διανυκτέρευσης, εστίασης, κατάργηση των εκπτώσεων στα νησιά του Αιγίου, αλλά και το νέο τέλος στη διαμονή).

Το 2018, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 10,8% και διαμορφώθηκε στις 30,1 εκατ. ταξιδιώτες, έναντι 27,2 εκατ. τουριστών το 2017. Η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία αυξήθηκε κατά 18,2% και διαμορφώθηκε στις 4,4 εκατ. ταξιδιώτες.

Αντίστοιχα αύξηση κατά 10,1% σε σύγκριση με το 2017 κατέγραψαν τα έσοδα από τον Τουρισμό πέρσι, φθάνοντας σύμφωνα με την ΤτΕ για το ταξιδιωτικό ισοζύγιο τα 16,1 δισ. ευρώ. Ανοδικά ήταν τα έσοδα από τη Γερμανία, ενώ πτώση καταγράφηκε στις εισπράξεις από τη βρετανική αγορά. Ειδικότερα, όπως η σημειώνει η ΤτΕ, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 16,1% και διαμορφώθηκαν στα 2,96 δισ. ευρώ.

Το 2017 οι Γερμανοί επισκέπτες έφτασαν τα 3,7 εκατ., το 2016 τα 3,13 εκατ., το 2015 τα 2,81 εκατ. και το 2014 τα 2,46 εκατ.

Οι προσπάθειες των επιχειρηματιών του κλάδου επικεντρώνονται τώρα σε δύο άξονες: πρώτον στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, ειδικά από τη γερμανική αγορά, αλλά και στην περαιτέρω διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.


της Βασιλικής Κουρλιμπίνη
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!