GfK - FutureBuy: Συνήθειες και συμπεριφορές των σημερινών shoppers

Οι σημερινοί Shoppers αντιπροσωπεύουν μια νέα γενιά παθιασμένων, κατευθυνόμενων από τις προσωπικές τους ανάγκες, καταναλωτών που ακολουθούν ένα εξατομικευμένο ταξίδι αγοράς για να τις ικανοποιήσουν ανά περίσταση.

Η μελέτη της GfK FutureBuy, επικεντρώνεται στις αγοραστικές συνήθειες και συμπεριφορές και απαντά σε βασικά ερωτήματα που βοηθούν τους retailers, τους brand managers και τους marketers να κατανοήσουν καλύτερα αυτό το νέο μοτίβο Shopping.

- Τι θα πρέπει να αναμένουν οι retailers, brand managers και marketers σε αυτή τη νέα εποχή του shopping;
- Ποιοί είναι οι σημερινοί « Leading Edge Consumers» και ποια κανάλια και στρατηγικές πώλησης είναι τα καλύτερα για την στόχευσή τους;
- Ποίες είναι οι στρατηγικές και οι πλατφόρμες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι marketers για να πετύχουν και να ξεχωρίσουν;

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, τοGfK FutureBuy προσφέρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να απαντηθούν αυτά και άλλα κρίσιμα ερωτήματα.

H μελέτη GfK FutureBuy καλύπτει 35 χώρες και 18 κατηγορίες προϊόντων, αναδεικνύοντας τη ζωτική δυναμική των Shoppers, όπως:

- Αγορές μέσω διαδικτύου
- Σημασία των σημείων αλληλεπίδρασης - Touchpoints
- Τον δυναμικά ανερχόμενο ρόλο του smartphone & tablet
- Τάσεις στο showrooming και πολλά άλλα

Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται, όχι μόνο σε τοπικό και διεθνές επίπεδο κατηγορίας/ αγοραστών - category managers), αλλά και σε ηλικιακή κατάταξη και πιο συγκεκριμένα από την οπτική των Leading Edge Consumers – LEC – μια αντιπροσωπευτική ομάδα που σκιαγραφεί τις επερχόμενες τάσεις στο Shopping. Ο χρήστης έχει πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα εύχρηστων dashboards που καλύπτουν καίρια ερωτήματα, παρέχουν ιστορικά δεδομένα του 2017 & 2018 για σύγκριση έτος με έτος, στατιστικά στοιχεία, όλα διαθέσιμα και εξαγώγιμα σε PowerPoint.

Ο Kαινοτόμος Shopper και οι Τάσεις της Νέας Εποχής του Shopping

Το GfK FutureBuy παρέχει τη βάση για την ανάπτυξη στρατηγικών Marketing καθώς σχεδιάστηκε από ομάδα έμπειρων ερευνητών της GfK, προκειμένου να συγκεντρώσει ποιοτικά δεδομένα, μέσω μιας οnline ποσοτικής έρευνας σε δείγμα n=1,000 Ελλήνων Shoppers. Είναι μία μοναδική στο είδος της έρευνα συμπεριφοράς καταναλωτή, που προσφέρει τη βαθύτερη επισκόπηση και κατανόηση του ολοένα και πιο πολύπλοκου λιανεμπορίου που καθοδηγείται από μοντέλο του νέου Shopper .

Αυτή η πρωτογενής έρευνα εμπλουτίστηκε, επίσης, με στοιχεία που προέκυψαν από την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των Shoppers σε φυσικά και online καταστήματα, καθώς και από την έρευνα των καταναλωτικών τάσεων, για να προσφέρει την πλήρη κατανόηση των συνηθειών, των κινήτρων, των προσδοκιών και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων του Shopper 2:33 μμτης επόμενης γενιάς.

Ενδεικτικά:

- Τα φυσικά καταστήματα διατηρούν τη σημαντικότητά τους. Σχεδόν οι μισοί Έλληνες (47%) Shoppers ανέφεραν ότι αρχικά έψαξαν τα προϊόντα online και αργότερα επισκέφτηκαν το κατάστημα για την αγορά («Webrooming»), σε αντίθεση με εκείνους (16%) που έψαξαν για ένα προϊόν σε κατάστημα και έπειτα το αγόρασαν online («Showrooming»).
- Για τους Shoppers που αγόρασαν ένα προϊόν online, η «Εξοικονόμηση χρημάτων» είναι μακράν ο πιο κοινά αναφερόμενος παράγοντας, καθώς επιλέχθηκε σε ποσοστό 65% στους online Shoppers και σε ποσοστό 89% ανάμεσα στους LEC.
- Η πρώτη σκέψη που κάνουν οι καταναλωτές και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στις online αγορές/ πληρωμές, είναι η «Ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων» (63%), ενώ δεύτερος παράγοντας είναι τα «Έξοδα αποστολής» (59%).
- Οι Τop3 παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά του Shopper είναι: «Οι online κριτικές από άλλους αγοραστές , χρήστες και ειδικούς της κατηγορίας», «Ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών/ Ιστοσελίδες με προσφορές» και «Εξυπηρέτηση/ Ενημέρωση από τον πωλητή στο κατάστημα».

Αφήστε τη μαγεία των « LEC» να δουλέψει για εσάς

Οι Shoppers σήμερα αλληλοεπιδρούν τόσο σε σημεία – touchpoints – Λιανικής όσο και Ηλεκτρονικής πώλησης ή ακόμα και άλλης Προϊοντικής Κατηγορίας όταν αποφασίζουν πώς, πότε και πού θα συλλέξουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να αξιολογήσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία πριν τελικά πραγματοποιήσουν την αγορά:

- Οι Millennials Leading Edge Consumers (LEC) δήλωσαν ότι η «Οι retailers, οι διαφημίσεις και οι μάρκες έχουν μικρότερη επιρροή στην διαδικασία αγοράς μου σε σχέση με παλαιότερα» (75%).
- Οι 8 από τους 10 ερωτηθέντες της ομάδας των LEC δήλωσαν ότι: «Η φορητή μου συσκευή (smartphone και/ ή tablet) τείνει να γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο για τις οnline αγορές μου».

Οπλισμένοι με περισσότερες πληροφορίες από ποτέ, οι σημερινοί Shoppers έχουν ουσιαστικά ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των retailers, brands and marketers. Εμπλέκοντας περισσότερη τεχνολογία, εργαλεία, πόρους και πληροφορίες στην αγοραστική τους διαδικασία από ποτέ άλλοτε, αυτή η νέα γενιά Shopper είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τον έλεγχο και να «κερδίσει» το παιχνίδι της εύρεσης της καλύτερης εναλλακτικής.

Συγκεκριμένα, η έρευνα GfK FutureBuy αποκαλύπτει το πώς διαμορφώνεται και διαφοροποιείται η συμπεριφορά των Shopper ανά κατηγορία και περίσταση, προκειμένου να αναγνωριστούν οι εκατοντάδες ευκαιρίες για πρόσβαση σε κατηγορίες, προϊόντα και brand.

Η έρευνα GfK FutureBuy είναι ιδανική για στελέχη του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, που δραστηριοποιούνται στο χώρο των Πωλήσεων, του Marketing και της διαχείρισης Κατηγορίας/ Αγοραστές. Τα ευρήματα του FutureBuy® διατίθενται σε επίπεδο χώρας, αλλά και σε προσαρμοσμένα reports μέσω της διαδικτυακής πύλης GfK Connect. Το 2018, το FutureBuy κάλυψε 35 χώρες και 18 κύριες κατηγορίες προϊόντων, όπως προϊόντα φροντίδας, μεγάλες οικιακές συσκευές και παιχνίδια.

businessnews.gr