Πώς να ξεφύγετε από τον ανταγωνισμό της τιμής

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των νεοσύστατων αλλά και των υφιστάμενων επιχειρήσεων, είναι το κοινό στο οποίο θα επικοινωνήσουν το προϊόν, την υπηρεσία ή την προσφορά τους.

Δεν είναι λίγες οι φορές που η απάντηση στην ερώτηση - σε ποιους απευθύνεται; - είναι «σε όλους».

Σαφέστατα επιδίωξη του κάθε επιχειρηματία θα πρέπει να είναι η κάλυψη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της αγοράς.

Το θέμα όμως στις μέρες μας δεν είναι σε ποιους θα απευθυνθείτε, αλλά σε ποιους πρώτα!

Για τον λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμο να προσδιοριστούν οι Buyer Personas.

Με τον όρο Buyer Personas αναφερόμαστε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις συμπεριφορές και τις συνήθειες των ανθρώπων που πλαισιώνουν, αυτό που παλιότερα γνωρίζαμε σαν Target Group.

Μιλώντας για χαρακτηριστικά, συμπεριφορές και συνήθειες, δείτε πιο κάτω τα στατιστικά που θα σας βοηθήσουν, τόσο στον αποτελεσματικότερο προσδιορισμό των Personas σας, όσο και στο περιεχόμενο που θα επικοινωνήσετε σε αυτές, βάση του που βρίσκονται στο ταξίδι του καταναλωτή.

3% οι ενεργοί

Είναι αυτοί για τους οποίους γίνεται η μεγάλη μάχη και είναι έντονος ο ανταγωνισμός της τιμής.

Όλοι κυνηγάνε τους «γνωστούς» πελάτες, οι οποίοι μάλιστα είναι χωρισμένοι σε δύο βασικές κατηγορίες:
  • Στους καμένους από φθηνές προσφορές και
  • Στους συστημένους

7% οι ζεστοί

Έχω για παράδειγμα ένα χαλασμένο αυτοκίνητο που δεν παίρνει μπροστά, μέχρι να βρεθεί κάποιος να με «εκπαιδεύσει» στο ΓΙΑΤΙ πρέπει να πάρω νέο.

Μέχρι να βρεθεί δεν μπαίνω καν στην διαδικασία να το σκεφτώ για διάφορους λόγους.

30% αυτοί που προγραμματίζουν αγορά στο άμεσο μέλλον

Είναι αυτοί που θέλουν ή χρειάζονται κάτι αλλά δεν ξέρουν πώς να σας βρουν ή δεν γνωρίζουν τον τρόπο να ξεκινήσουν.

30% αυτοί που δεν έχουν επίγνωση

Ξέρουν ακριβώς το πρόβλημα που έχουν αλλά δεν έχουν την παραμικρή αίσθηση για το τι τους συμβαίνει.

Για παράδειγμα κάποιος που υποφέρει απ’ το στομάχι του και δεν ήξερε από τι, μέχρι που διάβασε κάτι σχετικό που τον υποψίασε και απευθύνθηκε σε διαιτολόγο.

Και τέλος 30% οι αδιάφοροι.

Αφήνοντας εκτός τους ενεργούς και τους αδιάφορους, το υπόλοιπο 67% είναι αυτοί που ονομάζουμε Power Clients.

Είναι αυτοί που αξίζει να εστιάσετε την προσοχή, την έρευνα και το ενδιαφέρον σας για να μάθετε:
  • Που βρίσκονται
  • Πως αλληλεπιδρούν
  • Τι λέξεις και εκφράσεις χρησιμοποιούν
  • Ποιοι είναι οι στόχοι τους
  • Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν
  • Πιθανές ενστάσεις
και φυσικά το τι μπορείτε να κάνετε εσείς για να τους βοηθήσετε.

Έτσι, θα καταφέρετε να κάνετε πιο αποτελεσματικές πωλήσεις και το σημαντικότερο, να ξεφύγετε από τον ανταγωνισμό της τιμής!



του Σπύρου Κόλλια
Πηγή: epixeiro.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα