Αυξήστε τα έσοδα του ξενοδοχείου σας από μη παραδοσιακές πηγές εσόδων

της Έλενας Καραγκούνη

Πρωινό 

Ίσως είναι η πιο βασική έξτρα υπηρεσία ενός ξενοδοχείου. Είναι καλό να δίνεται η δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει εάν θέλει ή δεν θέλει πρωινό. Έτσι δεν θα αισθάνεται και αδικημένος ένας πελάτης, γιατί πλήρωσε για μια υπηρεσία, που δεν χρειαζόταν. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα ξέρετε και ακριβώς, πόσοι από τους πελάτες σας θα έρθουν στον πρωινό, και θα μπορείτε να υπολογίσετε αντίστοιχα και τις ποσότητες των τροφίμων. Η έξτρα χρέωση λόγω πρωινού είναι και από τις πιο συνηθισμένες περιπτώσεις, που το ξενοδοχείο έχει διαφορετικές τιμές. Ας δούμε -όμως- και κάποιες άλλες λιγότερο συχνές περιπτώσεις…

Τοποθεσία δωματίου 

Ο όροφος ή η θέα του δωματίου είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά, που ενδιαφέρουν αρκετούς πελάτες, ωστόσο -συνήθως- όταν ο πελάτης ζητάει συγκεκριμένο δωμάτιο, δεν έχει πάντα την εγγύηση ότι θα το έχει. Θα μπορούσατε, λοιπόν, να δίνετε την επιλογή στο πελάτη κατά την κράτηση του -είτε είναι διαδικτυακή, είτε τηλεφωνική- να επιλέξει τύπο δωματίου, θέση, θέα κλπ. έναντι φυσικά κάποιου επιπλέον κόστους.

Τύπος κρεβατιού 

Αν και κάποια ξενοδοχεία κατηγοριοποιούν τα δωμάτια και με βάση το είδος κρεβατιού (King ή double), άλλα ξενοδοχεία αναμιγνύουν τα κρεβάτια τυχαία στα δωμάτια, τα οποία έτσι έχουν και την ίδια τιμή. Αντί λοιπόν και σε αυτήν την περίπτωση, απλώς να σημειώνεται το αίτημα του πελάτη για τον τύπο του κρεβατιού, αλλά και πάλι χωρίς εγγυήσεις, μπορείτε να δώσετε τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει αυτό που προτιμά -κατά την κράτηση- και πάλι φυσικά έναντι κάποιου κόστους.

Νωρίτερα το check in – Αργότερα το check out

Ειδικά οι πελάτες, που θέλουν να συνδυάσουν όσο καλύτερα γίνεται τα ωράρια των πτήσεων τους με τη διαμονή τους, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, εάν ξέρουν ότι θα γλυτώσουν πολύωρες αναμονές. Αναμφίβολα, αυτή η δυνατότητα επιλογής ωραρίου, θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους business ταξιδιώτες, που έχουν κουραστεί από τους έντονους ρυθμούς του ταξιδιού, αλλά και από τις οικογένειες, που τους είναι ποιο δύσκολες οι αναμονές και οι μετακινήσεις, ειδικά όταν έχουν μικρά παιδιά μαζί τους.
Ακύρωση κράτησης 

Σε αυτήν την περίπτωση μπορείτε να έχετε δύο τιμές για κάθε δωμάτιο, μια χαμηλότερη, που αφορά απλά στη κράτηση του δωματίου και μια υψηλότερη, που θα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να ακυρώσει την κράτηση του εντός κάποιου χρόνου πλαισίου. Στη πρώτη περίπτωση ο πελάτης θα κλείσει το δωμάτιο σε καλύτερη τιμή, αλλά εάν ακυρώσει την κράτηση του, θα χρεωθεί όλο το ποσό της κράτησης, ενώ στη δεύτερη θα κάνει κράτηση σε υψηλότερη τιμή, αλλά αν ακυρώσει την κράτηση του εγκαίρως, δεν θα χρεωθεί τίποτα. Μια τέτοια πολιτική δεν ωφελεί μόνο τα έσοδα σας, αλλά σας δίνει και μεγαλύτερη εξασφάλιση, ότι οι πελάτες δεν κάνουν παρορμητικά την κράτηση τους, κάτι που θα σήμαινε πολλές ακυρώσεις για εσάς, και άδεια δωμάτια, χωρίς λόγο.

Κλείνοντας, τα παραπάνω συνιστούν απλά ιδέες και σαφέστατα δεν ταιριάζουν όλες σε όλα τα ξενοδοχεία και τη φιλοσοφία τους. Σε κάθε περίπτωση, εάν θέλετε να προωθήσετε τις έξτρα υπηρεσίες σας, μπορείτε για αρχή να προσφέρετε ΔΩΡΕΑΝ για κάθε έξτρα υπηρεσία, που έκλεισε ο πελάτης, άλλη μία της επιλογής του.

(*) Να σημειωθεί ότι, ειναι σημαντικό ο πελάτης να ενημερωθεί κατά την κράτηση του, ότι εάν τελικά το αίτημα του δεν υλοποιηθεί, θα πάρει πίσω τα λεφτά του για την έξτρα υπηρεσία.


hotelmag.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα