Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ «σαρώνουν» και την Ελλάδα

Με υψηλούς ρυθμούς αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ welovesupermarket.gr, το οποίο λίγα χρόνια αφότου ξεκίνησε έφθασε αισίως τις 400.000 παραγγελίες σε όλη την Ελλάδα, ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο νησί και χωριό. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Διονύσης Ζήβας μιλώντας στην «Η» εμφανίζεται αισιόδοξος για την συνέχεια τόσο λόγω των προοπτικών του e-grocery στην Ελλάδα όσο και της αποδοχής που έχει το εγχείρημα στο καταναλωτικό κοινό ενώ τονίζει πως η συνεργασία με τον όμιλο METRO της οικογένειας Παντελιάδη θα συμβάλει καταλυτικά στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί.

Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

• Πώς εξελίσσεται η αγορά του online supermarket στην Ελλάδα; Πόσο έχει εξοικειωθεί ο Έλληνας καταναλωτής με την ιδέα των online αγορών για τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ;

H αλήθεια είναι ότι η αγορά του e-grocery παγκοσμίως, είναι από τους τομείς με υστέρηση στη διείσδυση στο σύνολο της αγοράς. Είναι από τις πιο παραδοσιακές αγορές, ένα σημαντικό μέρος του τζίρου γίνεται από καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ από την πλευρά των επιχειρήσεων απαιτεί μεγάλες επενδύσεις και η διαχείριση του μεταφορικού έργου είναι αρκετά δύσκολη. Παρ' όλα αυτά, η αγορά του online supermarket στις πιο αναπτυγμένες αγορές ξεπερνά το 5% του συνολικού τζίρου και διαρκώς καταγράφει αυξήσεις πολύ μεγαλύτερες από τα φυσικά καταστήματα, άρα κερδίζει μερίδιο. Το 5% με βάση το συνολικό τζίρο που γίνεται στην Ελλάδα, ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Κατά συνέπεια οι προοπτικές είναι πολύ σημαντικές, ειδικά αν αναλογιστείτε ότι το 2016 ο τζίρος σε είδη σούπερ μάρκετ που πραγματοποιήθηκε online, δεν ξεπερνά τα 15-20 εκατομμύρια. Η τάση εξοικείωσης του Έλληνα καταναλωτή είναι διαρκώς αυξητική. Παρατηρούμε ότι στις πρώτες 2-3 παραγγελίες που θα κάνει ένας νέος καταναλωτής, θα επικοινωνήσει μαζί μας, ρωτώντας αν όλα πήγαν καλά, αν «βλέπουμε» την παραγγελία του, πότε θα του πάει κ.ο.κ. Εάν εμείς έχουμε διαχειριστεί σωστά την παραγγελία του, είναι βέβαιο ότι σταδιακά θα μας εμπιστευθεί και για τις επόμενες. Η συνειδητοποίηση ότι μπορεί να παραγγέλνει από το σαλόνι του σπιτιού του ή το γραφείο του, όποια ώρα θέλει, χωρίς να χάνει χρόνο και χωρίς να ταλαιπωρείται συνιστά μία αποκάλυψη που μεταλλάσσει εντυπωσιακά προς το καλύτερο την καθημερινότητά του. Ως εκ τούτου είναι καθοριστικής σημασίας να προσφέρουμε μια άριστη αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές μας, για να τους κερδίσουμε και να τους «πείσουμε» να αλλάξουν συνήθειες.

• Τι ρόλο παίζει η κρίση στην ανάπτυξη του χώρου;

Αναμφισβήτητα, ως επιχείρηση, θα προτιμούσαμε να μη βιώνουμε μία συνεχιζόμενη οικονομική αστάθεια και να επιχειρούμε σε ένα περιβάλλον μιας αναπτυσσόμενης οικονομίας! Δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω αυτήν τη στιγμή με ακρίβεια, αλλά πιστεύω ότι η κρίση έχει διαδραματίσει οριακά αρνητικό ρόλο στην απρόσκοπτη ανάπτυξή μας. Ο καταναλωτής, όλοι μας, όταν αισθανόμαστε ότι απειλούμαστε, επιλέγουμε πιο οικείες καταστάσεις, γιατί φαντάζουν από εμάς ως περισσότερο «ασφαλείς». Δεν «επιχειρούμε» καινούργιες. Πιστεύουμε στη σιγουριά αυτού που ξέρουμε κι εμπιστευόμαστε χρόνια. Πολύ πριν εμφανιστεί το ηλεκτρονικό εμπόριο. Υπό αυτό το πρίσμα, η διαρκής κρίση και συρρίκνωση των εισοδημάτων στο μέσο νοικοκυριό, δε μας βοηθά. Στον αντίποδα βέβαια, υπάρχουν πολλοί και δυναμικοί καταναλωτές, οι οποίοι ψάχνονται, δεν έχουν διαθέσιμο χρόνο, δεν έχουν πολλές επιλογές αγορών ή είναι πολύ ακριβότερα εκεί που κατοικούν και τους εξυπηρετεί η παράδοση στην πόρτα τους σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν. Αυτοί οι καταναλωτές αυξάνονται διαρκώς και θεωρούμε ότι όταν τα πράγματα αρχίζουν να καλυτερεύουν, που νομοτελιακά θα συμβεί και αυτό, θα γίνουν πολλοί περισσότεροι.

• Ποια είναι η πορεία του welovesupermarket; Με τι ρυθμούς αναπτύσσεται και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Το WeLoveSupermarket.gr ξεκίνησε ουσιαστικά τον Ιούνιο του 2013 και την προηγούμενη εβδομάδα γιορτάσαμε την εκτέλεση 400.000 παραγγελιών σε όλη την Ελλάδα, ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο νησί και χωριό! Επομένως αναπτύσσεται με πολύ δυναμικούς ρυθμούς. Αυτό που μας έφτασε μέχρι εδώ, είναι η εμμονή μας στην άριστη εξυπηρέτηση σε όλα τα επίπεδα. Δεν είναι κάποιο κλισέ, είναι σημείο αναφοράς μας, γύρω από το οποίο εκτελούμε το ο,τιδήποτε, είναι ο τρόπος ζωής μας, είναι αυτό που μας συνδέει με τους καταναλωτές μας. Σύμφωνα με το e-satisfaction, πλατφόρμα καθημερινής μέτρησης της ικανοποίησης των καταναλωτών μας, το 96% αυτών θα ξανα αγόραζε από το κατάστημά μας. Δεν είναι 100% αλλά εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Το όραμά μας, όμως, είναι να προσφέρουμε μια όσο το δυνατόν πιο ολιστική εμπειρία στον τελικό καταναλωτή. Γι' αυτό και προχωρήσαμε στη συνεργασία μας με τα καταστήματα MyMarket και Metro.

• Τι σας οδήγησε στην απόφαση να συνεργαστείτε με τον όμιλο METRO; Πώς εξελίσσεται αυτή η συνεργασία και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Οραματιζόμαστε μια σχέση με τον καταναλωτή, που θα τον εξυπηρετούμε σε κάθε σημείο που αυτός επιθυμεί : στον υπολογιστή του, στο κινητό, στην πόρτα του σπιτιού του, ή ακόμη και σε δικά μας σημεία σε όλη την Ελλάδα, στα οποία - εφόσον επιθυμεί - θα του ετοιμάσουμε τις αγορές του και θα τις παραλάβει ο ίδιος όποτε θέλει. Και, βέβαια, στα «φυσικά» καταστήματα. Και με τις φθηνότερες δυνατές τιμές, κατανοώντας την ανάγκη του για οικονομία. Ο μόνος τρόπος για να εκτελέσουμε το όραμά μας ήταν να συνεργαστούμε με μια ηγετική αλυσίδα με συσσωρευμένη εμπειρία δεκαετιών στην αγορά του λιανεμπορίου, με απίστευτο εύρος κωδικολογίου και προϊόντων πρώτης τιμής και ιδιωτικής ετικέτας, με πολύ υψηλού επιπέδου στελεχιακό δυναμικό, με εξαιρετική σχέση με τους προμηθευτές, με πανελλαδική παρουσία, με κορυφαία θέση στην αγορά cash and carry και με ηγεσία που ταιριάζουν απόλυτα οι επιδιώξεις μας κι έχει δείξει και στο πρόσφατο παρελθόν ότι ξέρει να τολμάει. Αυτά μας οδήγησαν στην απόφαση να συνεργαστούμε με τον Όμιλο ΜETRO και μαζί να σχεδιάσουμε καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις με σημείο αναφοράς τους καταναλωτές μας και μόνο αυτούς! Ήδη διατίθεται από το WeLoveSupermarket.gr μια ευρύτατη γκάμα 800+ κωδικών ιδιωτικής ετικέτας Alta Gusto & Alta Kouzina σε τρόφιμα και Pappy σε είδη σπιτιού, καθαριότητας και προσωπικής φροντίδας.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
«Απαιτητική η φετινή χρονιά»

• Πόσο σας προβληματίζει ο ανταγωνισμός από τα φυσικά καταστήματα, τα οποία έχουν επιδοθεί σε έναν συνεχή πόλεμο τιμών μετά και την επαναλειτουργία του δικτύου του Μαρινόπουλου υπό τον Σκλαβενίτη; Σκέφτεστε να εντείνετε και εσείς τις προωθητικές ενέργειές σας;

Δεν με προβληματίζει ιδιαίτερα. Η αγορά είναι ελεύθερη, λειτουργεί πάντα υπέρ του καταναλωτή και ξέρει να βρίσκει τις ισορροπίες της. Ασφαλώς η φετινή χρονιά προμηνύεται ιδιαίτερα απαιτητική, γιατί η αγορά είναι συνεχόμενα πτωτική τους τελευταίους εννέα μήνες, αλλά και γιατί γίνεται η προσπάθεια να επανακάμψει το δίκτυο Μαρινόπουλου υπό τη νέα διοίκηση Σκλαβενίτη. Κερδισμένοι θα είναι αυτοί που θα καταφέρουν να συνδυάσουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και εν γένει αγοραστική εμπειρία (ποιότητα, ποικιλία, υπηρεσίες κ.ά.). Φυσικά σε αυτή περιλαμβάνεται και η τιμή και οι προσφορές. Εμείς θα εντείνουμε τις προσφορές μας γιατί αυτό χρειάζεται ο καταναλωτής και σε αυτό θα μας βοηθήσει η συνεργασία μας με τα καταστήματα MyMarket και τη METRO AEBE.

• «Το όραμά μας, όμως, είναι να προσφέρουμε μια όσο το δυνατόν πιο ολιστική εμπειρία στον τελικό καταναλωτή. Γι' αυτό και προχωρήσαμε στη συνεργασία μας με τα καταστήματα MyMarket και Metro».

• «Σύμφωνα με το e-satisfaction, πλατφόρμα καθημερινής μέτρησης της ικανοποίησης των καταναλωτών μας, το 96% των καταναλωτών θα ξανα-αγόραζε από το κατάστημά μας. Δεν είναι 100%, αλλά εργαζόμαστε πάνω σε αυτό»


imerisia.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα