Αλμα ανταγωνιστικότητας στον τουριστικό τομέα

Άλμα επτά θέσεων έκανε φέτος η Ελλάδα στην κατάταξη του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ με 136 χώρες από όλο τον κόσμο, που αξιολογούνται σύμφωνα με το πόσο καλά αποδίδουν τα βιώσιμα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη μέσα από τον τουρισμό.

Σύμφωνα με την διετή έκθεση του ΠΟΦ, «Travel and Tourism Competitiveness Report 2017», η Ελλάδα φέτος βρίσκεται στην 24η θέση, έναντι της 31ης το 2015, με βαθμολογία 4,5 η οποία προκύπτει από την ανάλυση δεδομένων σε 14 διαφορετικούς τομείς.

Η αλματώδης αυτή βελτίωση αποδίδεται στις προσπάθειες που καταβάλλει η χώρα στην αξιοποίηση των φυσικών πόρων (32η θέση, άνοδος 14 θέσεων), είτε άμεσα μέσω ισχυρότερης ψηφιακής ζήτησης (19η θέση) είτε άμεσα μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος (39η θέση, άνοδος 22 θέσεων) και στη δραστηριότητα μάρκετινγκ (43η θέση, άνοδος 19 θέσεων).

Ταυτόχρονα, σημαντικά έχει αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των τιμών (90η θέση, άνοδος 23 θέσεων) χάρη στο μειούμενο κόστος στις υπηρεσίες φιλοξενίας για τους διεθνείς τουρίστες, το μειωμένο κόστος καυσίμων και τη μειωμένη φορολογία στα εισιτήρια και τις χρεώσεις αεροδρομίων.

Ωστόσο, παρότι οι πολιτικές αυτές συνέβαλλαν στην προσέλκυση περισσότερων διεθνών αφίξεων, παρήγαγαν μεικτά αποτελέσματα όσο αφορά τα έσοδα.

Για την αύξηση των αφίξεων και των εσόδων, η Ελλάδα χρειάζεται πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον (103η θέση), με λιγότερα εμπόδια για τις ξένες άμεσες επενδύσεις, μειωμένη φορολογία κερδών και περισσότερη αποτελεσματικότητα του νομοθετικού πλαισίου. 

Στη σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας, η Ελλάδα χρειάζεται να γίνει πιο δεκτική στα πληροφοριακά συστήματα (51η θέση). Μέχρι σήμερα, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να κάνουν περιορισμένη χρήση των νέων τεχνολογιών στις επαγγελματικές (98η θέση) αλλά και στις συναλλαγές με πελάτες (82η θέση). 

Επίσης, η βελτίωση του καθεστώτος visa (73η θέση) είναι άλλο ένα μέτρο που θα είχε αντίκτυπο στα έσοδα και στις διεθνείς αφίξεις με μικρό ύψος επένδυσης.

Οι τομείς που εμφανίζουν την υψηλότερη βαθμολογία στην Ελλάδα είναι, κατά σειρά, η Υγεία και Υγιεινή (11η θέση), η Προτεραιότητα σε Ταξίδια και Τουρισμό (15η θέση), οι Τουριστικές Υπηρεσίες και Υποδομές (18η θέση).

Αντίθετα, η χώρα μας συγκεντρώνει πολύ χαμηλές βαθμολογίες στο Επιχειρηματικό Περιβάλλον (103η), στην Ανταγωνιστικότητα των Τιμών (90η θέση) και στην Ασφάλεια (53η).

Αδιαμφισβήτητος νικητής της φετινής κατάταξης είναι η Ασία, με τις σημαντικές οικονομίες της να παρουσιάζουν άλματα ως προς την φιλικότητά τους στον τουρισμό. Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης.




sofokleousin.gr