Πόσο περιεχόμενο χωράει τελικά στα Social Media;

Πολλοί marketers έχουν μιλήσει στο παρελθόν για το λεγόμενο «content shock». Η βασική ιδέα είναι ότι οι επιχειρήσεις παράγουν ολοένα και περισσότερο περιεχόμενο, ενώ την ίδια στιγμή οι καταναλωτές έχουν σταθερή κατανάλωση περιεχομένου. Είναι ένα «απλό» ζήτημα προσφοράς και ζήτησης: η προσφορά αυξάνεται, η ζήτηση μένει σταθερή, άρα το περιεχόμενο χάνει αξία.

Ωστόσο, η πραγματική ερώτηση είναι κατά πόσο οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης εφαρμόζονται ισόποσα σε όλο το φάσμα του περιεχομένου.

Για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, μπορούμε να εξετάσουμε το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αλλά σε έναν διαφορετικό κλάδο: αυτόν των mobile games. Υπάρχουν χιλιάδες δωρεάν παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα στην αγορά και κάθε μέρα προστίθενται πολλά ακόμα! Υπάρχουν ήδη πολλά περισσότερα παιχνίδια από όσα μπορεί να παίξει κάποιος σε όλη του τη ζωή. Όπως συμβαίνει και με το online περιεχόμενο, κάθε παιχνίδι ανταγωνίζεται με τα υπόλοιπα διεκδικώντας ένα κομμάτι του περιορισμένου χρόνου παιχνιδιού που υπάρχει συνολικά παγκοσμίως.

Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό και κορεσμένο περιβάλλον, θεωρητικά, κανένας ορθά σκεπτόμενος δεν θα έπρεπε να επενδύσει χρόνο και χρήματα για να φτιάξει ακόμα ένα παιχνίδι. Πόσο μπορεί να αξίζει ένα παιχνίδι με σε έναν ωκεανό άλλων παιχνιδιών; Αν είσαι η Nintendo: 23 δις δολάρια! Αυτή είναι η αξία που κέρδισε η μετοχή της εταιρίας μερικές ημέρες μετά το λανσάρισμα του Pokemon Go (βέβαια, στην συνέχεια έπεσε λιγάκι αυτό το νούμερο γιατί ο κόσμος συνειδητοποίησε ότι το παιχνίδι δεν είναι πραγματικά της Nintendo, αλλά απλά αυτή κατέχει ένα μικρό ποσοστό). Εκατομμύρια κόσμος παίζει το παιχνίδι, όλα τα media όλου του κόσμου ασχολούνται με αυτό, η καθημερινή ζωή των ανθρώπων και οι συνήθειές τους αλλάζουν εξαιτίας του. Η Nintendo μπήκε σε μία κορεσμένη αγορά και παρόλα αυτά δημιούργησε το δικό της χώρο.

Από ότι φαίνεται, ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης δεν εφαρμόζεται καθολικά όσο αφορά τα mobile games. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για το online content! Στην τελική, ποτέ δεν υπήρξε πραγματική ζήτηση για «content».

Το περιεχόμενο δεν είναι εμπόρευμα

Το περιεχόμενο δεν είναι εμπόρευμα και για αυτό δεν υπάρχει η έννοια της πραγματικής ζήτησης. Μπορεί να υπάρξει αυξομείωση της ζήτησης για τις φακές, για παράδειγμα. Όλες οι φακές είναι λίγο πολύ ίδιες. Είτε αρέσουν σε κάποιον, είτε όχι!

Όταν λέμε ότι η ζήτηση είναι μικρότερη της προσφοράς περιεχομένου, εννοούμε του «περιεχομένου - φακή»! Απλό, αντικαταστάσιμο, στατικό και αμφιβόλου σκοπού.

Συνεπώς, το πρόβλημα δεν είναι η υπερβολική προσφορά. Αλλά το γεγονός ότι το προσφερόμενο περιεχόμενο δεν ικανοποιεί τη ζήτηση!

Τι πραγματικά ζητάει ο καταναλωτής;

Αν σκεφτούμε λίγο πιο προσεκτικά, είναι εύκολο να χωρίσουμε το περιεχόμενο που πραγματικά ζητάει το κοινό σε μερικές βασικές κατηγορίες:

«Βοήθα με να το καταλάβω»

Περιεχόμενο το οποίο καλύπτει ένα γνωστικό κενό και δείχνει ότι η εταιρία πίσω από το περιεχόμενο είναι ο ηγέτης στο χώρο, είναι η ειδική, έχει τη γνώση και παίρνει την πρωτοβουλία να τη μοιραστεί με το κοινό.

«Βοήθα με να κάνω το τάδε»

Περιεχόμενο το οποίο καθοδηγεί τον αναγνώστη να κάνει κάτι βήμα προς βήμα. Ή δίνει tips για το πώς να βελτιωθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο, πώς να γίνει δημιουργικός ή πώς να εφαρμόσει κάτι που μέχρι χθες δεν ήξερε καν ότι υπήρχε. Προσφέρει νέες ιδέες, είναι δημιουργικό και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι άνθρωποι.

«Βοήθα με να πάρω μία απόφαση»

Ειδικά αν πρόκειται για μία καταναλωτική απόφαση! Πολλές φορές οι καταναλωτές δεν μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο ή περισσότερων προϊόντων. Π.χ. μεταξύ δύο φορεμάτων, μεταξύ δύο κινητών τηλεφώνων, μεταξύ δύο αυτοκινήτων, μεταξύ δύο ασφαλειών αυτοκινήτου, μεταξύ δύο ξενοδοχείων, κτλ. Έτσι, πολύ συχνότερα από όσο νομίζουμε καταλήγουν online και στα Social Media προκειμένου να βρουν βοήθεια για να πάρουν αυτή την απόφαση.

Βρες αυτό που θέλει το κοινό σου!

Αντί να προσθέτετε «περιεχόμενο - φακή» εκεί έξω, βρείτε με ποιο τρόπο το κοινό σας ζητάει βοήθεια! Τι περιμένει από εσάς; Πως μπορείτε να κάνετε την εμπειρία του καλύτερη;

Το περιεχόμενο μπορεί να είναι ο βασιλιάς, αλλά μπορεί να είναι και ένα απλό εμπόρευμα - It’s about strategy

Αυτό είναι το μυστικό που κάνει τη διαφορά μεταξύ δύο σελίδων στο Facebook, για παράδειγμα, που πραγματεύονται το ίδιο αντικείμενο / προϊόν / υπηρεσία και παρόλα αυτά η μία έχει λίγα likes και μικρό engagement σε κάθε δημοσίευση, ενώ η άλλη έχει πραγματικό interaction με το κοινό που την ακολουθεί.

Στα Social Mind, στόχος μας δεν είναι απλά να κρατάμε μία σελίδα ενεργή. Στόχος είναι να δημιουργούμε περιεχόμενο που προκαλεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών, δίνει προτάσεις ή απαντήσεις στα διλλήματά του, ενδυναμώνει τη σχέση της επιχείρησης με το κοινό της ενεργοποιώντας τη διάδραση και την κάνει να ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού. Γιατί το περιεχόμενο δεν πρέπει να περιστοιχίζεται μόνο γύρω από το προϊόν της επιχείρησης, αλλά να επεκτείνεται και σε θέματα σχετικά μεν του αντικειμένου της, αλλά που «έχουν να πουν» και κάτι στους χρήστες. Γιατί έτσι φεύγεις από το «περιεχόμενο - φακή» και δίνεις αξία στους ακόλουθους της σελίδας σου.



epixeiro.gr