Πού θα πιστεύατε ότι βρίσκεται το δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη; Tο μυαλό σας θα πήγαινε σε κάποια αμιγώς βιομηχανική χώρα, σωστά; Και όμως. Βρίσκεται στο Νέο Ολβιο Ξάνθης και πρόκειται για μια ελληνική εταιρεία! Η Sunlight έχει ετήσια παραγωγή 1,25 εκατομμυρίων στοιχείων, εκ των οποίων το 98% εξάγεται, συγκαταλέγεται στους τοπ-10 παραγωγούς βιομηχανικών μπαταριών παγκοσμίως και αποδεικνύει ότι υπάρχουν δρόμοι επιτυχίας κόντρα στην κρίση, αφού τα τελευταία χρόνια όχι μόνο δεν συρρικνώθηκε, αλλά συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Ολα ξεκίνησαν το 1991, όταν ο επιχειρηματίας Πάνος Γερμανός αγόρασε από τον Ομιλο Σκαλιστήρη το εργοστάσιο στην Ξάνθη, το οποίο έως τότε παρήγε απλές καταναλωτικές μπαταρίες και στρατιωτικούς συσσωρευτές. Στόχος ήταν η παραγωγή καταναλωτικών μπαταριών, ωστόσο στην πορεία η παραγωγή εστίασε στην κατασκευή μπαταριών έλξης για περονοφόρα οχήματα (clark) και δευτερευόντως στις μπαταρίες υποβρυχιών.
Το όνειρο έγινε πραγματικότητα το 1999. Η Sunlight παρέδωσε την πρώτη συστοιχία στο Πολεμικό Ναυτικό. Το 2001 ξεκίνησε και η μαζική παραγωγή για ανυψωτικά μηχανήματα. Εκτοτε το παλιό εργοστάσιο διέκοψε τη λειτουργία του και ξεφύτρωσαν σιγά-σιγά νέες εγκαταστάσεις. Ετσι σήμερα η Sunlight, με διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Βασίλη Μπίλλη, έχει να παρουσιάσει μερικά πολύ εντυπωσιακά στοιχεία.
Πελάτες σε 100 χώρες!
Κατ’ αρχάς απασχολεί 620 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 185 είναι πτυχιούχοι. Εχει 450 πελάτες σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να εξάγει το 98% των παραγόμενων προϊόντων της, ενώ έχει καταφέρει τα τελευταία πέντε χρόνια -τα δύσκολα, δηλαδή, για τη χώρα μας- να διπλασιάσει την παραγωγή της! Πλέον, είναι νούμερο 1 στις μπαταρίες έλξης (για περονοφόρα οχήματα) - εξοπλίζει περισσότερα από 62.000 ετησίως.
Τα μερίδια αγοράς της στο εξωτερικό είναι εντυπωσιακά: 20% στη Γερμανία, 35% στην Ισπανία και 65% στην Πορτογαλία.
Στις μπαταρίες προηγμένης τεχνολογίας αμυντικής χρήσης είναι νούμερο 2. Εχει προμηθεύσει με 60 συστοιχίες μπαταριών στόλους 15 κρατών. Είναι ασυναγώνιστη, αφού κερδίζει το 70% των ανοιχτών διαγωνισμών για μπαταρίες υποβρυχίων. Δεν πάει πίσω και στις καταναλωτικές μπαταρίες όμως, αφού είναι ο νούμερο 1 διανομέας Toshiba στον κόσμο.
Σήμερα μπαταρίες της χρησιμοποιούνται σε ορυχεία στη Χιλή, στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι, στην πίστα Φόρμουλα 1 στο Αμπου Ντάμπι και σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Αφρική. Εχει συνεργαστεί με όλα τα ναυπηγεία στην Ευρώπη και την Ασία, ενώ έχει εγκαταστήσει διεθνώς πάνω από 300 υβριδικά συστήματα σε Βαλκάνια, Αφρική και Ρωσία.
Και ανακύκλωση
Το εργοστάσιο επεξεργάζεται κάθε χρόνο 28.000 τόνους μολύβδου. Επειδή το μίνιο και το οξείδιο του μολύβδου είναι τα ενεργά συστατικά μιας μπαταρίας, η καθαρότητα του μετάλλου πρέπει αδιαπραγμάτευτα να είναι 99,99%, αλλιώς επηρεάζονται η απόδοση και η διάρκεια ζωής του συσσωρευτή. Γι’ αυτό άλλωστε γίνονται 700.000 έλεγχοι στη διαδικασία παραγωγής. Η διαρκής προσπάθεια για ποιοτικό προϊόν τούς οδήγησε και στην κατασκευή και λειτουργία ενός δεύτερου εργοστασίου. Η εταιρεία επένδυσε 30 εκατομμύρια ευρώ στην κατασκευή πρότυπης, υπερσύγχρονης μονάδας ανακύκλωσης συσσωρευτών μολύβδου στην Κομοτηνή, η οποία εγκαινιάστηκε το 2013. Ετσι, ανακυκλώνοντας κυρίως μπαταρίες αυτοκινήτων, η Sunlight κάνει καλό στο περιβάλλον αλλά και στη μείωση ροής συναλλάγματος προς τα έξω, καθώς έχει μειώσει δραστικά την εισαγωγή μολύβδου!
Ποιο είναι, λοιπόν, το μυστικό; Σύμφωνα με τα στελέχη της, όλα βασίζονται στην ασταμάτητη επένδυση στη γνώση και τη συνεχή επιμόρφωση του προσωπικού. H Sunlight θέλει ενεργητικούς εργαζομένους και όχι άβουλους υπαλλήλους. Η φιλοσοφία της είναι να συμβουλεύεται τους ανθρώπους της, να εμπιστεύεται την πείρα τους και τους επιτρέπει να εξελιχθούν μαζί της. Και φυσικά αυτό της βγαίνει πάντα σε καλό.
Τέλος, αν νομίζετε ότι τα όνειρά τους έχουν «πιάσει οροφή», κάνετε λάθος. Τέτοιες εταιρείες δεν σταματούν ποτέ να ονειρεύονται αλλά και να δρουν συστηματικά για να επιτύχουν. Δεν είναι, λοιπόν, περίεργο που το καταφέρνουν...
Ολα ξεκίνησαν το 1991, όταν ο επιχειρηματίας Πάνος Γερμανός αγόρασε από τον Ομιλο Σκαλιστήρη το εργοστάσιο στην Ξάνθη, το οποίο έως τότε παρήγε απλές καταναλωτικές μπαταρίες και στρατιωτικούς συσσωρευτές. Στόχος ήταν η παραγωγή καταναλωτικών μπαταριών, ωστόσο στην πορεία η παραγωγή εστίασε στην κατασκευή μπαταριών έλξης για περονοφόρα οχήματα (clark) και δευτερευόντως στις μπαταρίες υποβρυχιών.
Το όνειρο έγινε πραγματικότητα το 1999. Η Sunlight παρέδωσε την πρώτη συστοιχία στο Πολεμικό Ναυτικό. Το 2001 ξεκίνησε και η μαζική παραγωγή για ανυψωτικά μηχανήματα. Εκτοτε το παλιό εργοστάσιο διέκοψε τη λειτουργία του και ξεφύτρωσαν σιγά-σιγά νέες εγκαταστάσεις. Ετσι σήμερα η Sunlight, με διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Βασίλη Μπίλλη, έχει να παρουσιάσει μερικά πολύ εντυπωσιακά στοιχεία.
Πελάτες σε 100 χώρες!
Κατ’ αρχάς απασχολεί 620 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 185 είναι πτυχιούχοι. Εχει 450 πελάτες σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να εξάγει το 98% των παραγόμενων προϊόντων της, ενώ έχει καταφέρει τα τελευταία πέντε χρόνια -τα δύσκολα, δηλαδή, για τη χώρα μας- να διπλασιάσει την παραγωγή της! Πλέον, είναι νούμερο 1 στις μπαταρίες έλξης (για περονοφόρα οχήματα) - εξοπλίζει περισσότερα από 62.000 ετησίως.
Τα μερίδια αγοράς της στο εξωτερικό είναι εντυπωσιακά: 20% στη Γερμανία, 35% στην Ισπανία και 65% στην Πορτογαλία.
Στις μπαταρίες προηγμένης τεχνολογίας αμυντικής χρήσης είναι νούμερο 2. Εχει προμηθεύσει με 60 συστοιχίες μπαταριών στόλους 15 κρατών. Είναι ασυναγώνιστη, αφού κερδίζει το 70% των ανοιχτών διαγωνισμών για μπαταρίες υποβρυχίων. Δεν πάει πίσω και στις καταναλωτικές μπαταρίες όμως, αφού είναι ο νούμερο 1 διανομέας Toshiba στον κόσμο.
Σήμερα μπαταρίες της χρησιμοποιούνται σε ορυχεία στη Χιλή, στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι, στην πίστα Φόρμουλα 1 στο Αμπου Ντάμπι και σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Αφρική. Εχει συνεργαστεί με όλα τα ναυπηγεία στην Ευρώπη και την Ασία, ενώ έχει εγκαταστήσει διεθνώς πάνω από 300 υβριδικά συστήματα σε Βαλκάνια, Αφρική και Ρωσία.
Και ανακύκλωση
Το εργοστάσιο επεξεργάζεται κάθε χρόνο 28.000 τόνους μολύβδου. Επειδή το μίνιο και το οξείδιο του μολύβδου είναι τα ενεργά συστατικά μιας μπαταρίας, η καθαρότητα του μετάλλου πρέπει αδιαπραγμάτευτα να είναι 99,99%, αλλιώς επηρεάζονται η απόδοση και η διάρκεια ζωής του συσσωρευτή. Γι’ αυτό άλλωστε γίνονται 700.000 έλεγχοι στη διαδικασία παραγωγής. Η διαρκής προσπάθεια για ποιοτικό προϊόν τούς οδήγησε και στην κατασκευή και λειτουργία ενός δεύτερου εργοστασίου. Η εταιρεία επένδυσε 30 εκατομμύρια ευρώ στην κατασκευή πρότυπης, υπερσύγχρονης μονάδας ανακύκλωσης συσσωρευτών μολύβδου στην Κομοτηνή, η οποία εγκαινιάστηκε το 2013. Ετσι, ανακυκλώνοντας κυρίως μπαταρίες αυτοκινήτων, η Sunlight κάνει καλό στο περιβάλλον αλλά και στη μείωση ροής συναλλάγματος προς τα έξω, καθώς έχει μειώσει δραστικά την εισαγωγή μολύβδου!
Ποιο είναι, λοιπόν, το μυστικό; Σύμφωνα με τα στελέχη της, όλα βασίζονται στην ασταμάτητη επένδυση στη γνώση και τη συνεχή επιμόρφωση του προσωπικού. H Sunlight θέλει ενεργητικούς εργαζομένους και όχι άβουλους υπαλλήλους. Η φιλοσοφία της είναι να συμβουλεύεται τους ανθρώπους της, να εμπιστεύεται την πείρα τους και τους επιτρέπει να εξελιχθούν μαζί της. Και φυσικά αυτό της βγαίνει πάντα σε καλό.
Τέλος, αν νομίζετε ότι τα όνειρά τους έχουν «πιάσει οροφή», κάνετε λάθος. Τέτοιες εταιρείες δεν σταματούν ποτέ να ονειρεύονται αλλά και να δρουν συστηματικά για να επιτύχουν. Δεν είναι, λοιπόν, περίεργο που το καταφέρνουν...