To 2016 είναι προ των πυλών και τα πράγματα στις υποδομές είναι αρκετά σφιχτά. Τα έργα εμφανίζονται αρκετά πληγωμένα από την υστέρηση που υπέστησαν το 2015 και ζητούμενο είναι να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος.
Τι θα κυριαρχήσει στον χώρο των υποδομών το 2016; Σίγουρα θα είναι και πάλι μία χρονιά αυτοκινητόδρομων. Μέσα στο 2016 αναμένεται να παραδοθούν τα πρώτα τμήματα στην κυκλοφορία τόσο στην Ολυμπία όσο και στην Ιόνια ενώ θα ολοκληρωθεί ο Μορέας.
Μεγάλο γεγονός θα αποτελέσει η επανέναρξη των έργων στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και η συνέχιση των έργων σε Μετρό και Τραμ στις επεκτάσεις τους προς Πειραιά.
Στα έργα των σιδηρόδρομων θα έχουμε ακόμα μία απογοήτευση καθώς το μόνο που θεωρητικά προς παρόν θα ολοκληρωθεί είναι τα έργα από Πειραιά μέχρι Αθήνα και από εκεί μέχρι Τιθορέα επανακαθιστώντας την ηλεκτροκίνηση σε ένα μεγάλο μέρος του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Όλα τα υπόλοιπα έργα θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται με σκοπό την ολοκλήρωδη τους το 2018.
Στα άλλα οδικά έργα θα δούμε την ολοκλήρωση των έργων στους κάθετους της Εγνατίας αλλά και στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης. Ένα μεγάλο έργο που θα δούμε να ολοκληρώνονται είναι τα έργα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος αλλά οι πόρτες του μεγάλου έργου θα ανοίξουν το 2017.
Με μεγάλη προσμονή περιμένουμε την δημοπράτηση μετά από 4 χρόνια συνεχόμενων παρατάσεων στα έργα της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας και του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι. Στις μεγάλες δημοπρατήσεις του 2016 αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον να διεξαχθούν οι 8 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος και η πολυαναμενόμενη δημοπράτηση του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Το 2016 αναμένεται όμως με μεγάλο ενδιαφέρον γιατί θα δούμε να ξεκινά το τεράστιο στρατηγικά εθνικό έργο του Αγωγού ΤΑΡ που θα κάνει την Ελλάδα παγκόσμιο παίκτη ενέργειας. Εξελίξεις περιμένουμε και στον νέο τομέα των μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων σε πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και η Αττική.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com