Σε συζητήσεις για την πραγματοποίηση μεγάλου επενδυτικού σχεδίου στον χώρο των διαμεταφορών φέρεται να βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εξωτερικών με τον επενδυτικό βραχίονα του κινεζικού ομίλου Sinotrans. Πρόκειται για τη στρατηγική συνεργάτιδα της Sinotrans, Elephant Alliance, η οποία έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της προς την ελληνική πλευρά σε ένα project που αφορά το Θριάσιο και το οποίο χειρίζεται κυρίως η Γενική Γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών.
Το σχέδιο αφορά την ανάπτυξη ενός σύγχρονου κέντρου logistics στη λογική των smart cities, μοντέλο που προωθείται και στο πλαίσιο της ευρύτερης θεσμοθετημένης σινοευρωπαϊκής οικονομικής και επιχειρηματικής συνεργασίας. Πρόκειται για υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας συγκροτήματα, που εστιάζουν σε επιμέρους ή συνδυασμό κλάδων της οικονομικής δραστηριότητας.
Το συγκεκριμένο πλάνο, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες διπλωματικές πηγές από το Πεκίνο, εστιάζεται στα logistics. Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο τόσο λόγω της προόδου που φαίνεται πως έχει επιτευχθεί στις επαφές με την ελληνική πλευρά όσο και, κυρίως, εν όψει των επικείμενων διαγωνισμών για τον ΟΛΠ αλλά και για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Η κινεζική Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, συμμετέχει και στους δύο διαγωνισμούς και οι πληροφορίες θέλουν τη Sinotrans να εξετάζει την ανάπτυξη του επενδυτικού της σχεδίου εντός της παραχώρησης των περίπου 600 στρεμμάτων είτε αυτή περάσει στην Cosco στο πλαίσιο της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας είτε επικρατήσει άλλο σχήμα.
Και αυτό διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις οι άλλοι υποψήφιοι που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση του Θριάσιου, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η Grivalia Properties αλλά, κατά τις ίδιες πηγές, και άλλος μεγάλος ξένος όμιλος. Ετσι διαμορφώνονται δύο αντίπαλα ισχυρά σχήματα για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, που αντιμετωπίζεται ως ο ζωτικός χώρος επέκτασης των δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά. Χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει τόσο αποθηκευτικούς χώρους όσο και κέντρα διανομής, αλλά και ελαφράς μεταποίησης όπως είναι η τελική συναρμολόγηση.
Το ευρύτερο μοντέλο «ακουμπάει», βέβαια, πάνω στους «νέους δρόμους του μεταξιού» που προωθεί το Πεκίνο και γι’ αυτό η δραστηριοποίηση της Sinotrans εκτιμάται πως μπορεί να προχωρήσει ανεξαρτήτως του ποιος επενδυτής θα ανακηρυχθεί προτιμητέος στο Θριάσιο. Αυτό που γίνεται πάντως σαφές από το Πεκίνο με κάθε ευκαιρία είναι πως για να προχωρήσουν οι κινεζικές επενδύσεις πρέπει να προχωρήσει, και μάλιστα άμεσα, ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ Α.Ε., τονίζουν στην «Κ» διπλωματικές πηγές σε επαφή με τις σχετικές διεργασίες.
Οσον αφορά τον διαγωνισμό για το Θριάσιο, αυτός αναμένεται να προχωρήσει εντός των αμέσως επομένων ημερών, σημειώνουν πηγές της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ που επικαλούνται τον διορισμό νέων μελών του Δ.Σ. εις αντικατάσταση εκείνων των οποίων η θητεία είχε λήξει ως αιτία τής μέχρι τώρα αναβολής του. Τα τεύχη του διαγωνισμού είναι έτοιμα και αναμένεται αυτός να προκηρυχθεί εντός του πρώτου 20ημέρου του Νοεμβρίου.
Οι όροι επιτρέπουν τη συμμετοχή και ομίλων/σχημάτων που δεν είχαν εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον. Οσον αφορά τον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, σημειώνεται πως έχει δοθεί στους υποψηφίους ημερομηνία για δεσμευτικές προσφορές η 3η Δεκεμβρίου.
Η Sinotrans, η οποία εμφανίζεται να μπαίνει πλέον δυναμικά στο κάδρο των κινεζικών επενδυτικών σχεδιασμών για την Ελλάδα, είναι ο μεγαλύτερος κινεζικός όμιλος logistics στην Κίνα και τελεί υπό κρατική ιδιοκτησία. Εχει κύκλο εργασιών της τάξεως των 13 δισ. ευρώ και διά της στρατηγικής της συνεργασίας με την επίσης κινεζική Elephant Alliance προωθεί τη διεθνή επέκτασή της, εξηγούν στην «Κ» διπλωματικές πηγές από το Πεκίνο.
Το σχέδιο αφορά την ανάπτυξη ενός σύγχρονου κέντρου logistics στη λογική των smart cities, μοντέλο που προωθείται και στο πλαίσιο της ευρύτερης θεσμοθετημένης σινοευρωπαϊκής οικονομικής και επιχειρηματικής συνεργασίας. Πρόκειται για υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας συγκροτήματα, που εστιάζουν σε επιμέρους ή συνδυασμό κλάδων της οικονομικής δραστηριότητας.
Το συγκεκριμένο πλάνο, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες διπλωματικές πηγές από το Πεκίνο, εστιάζεται στα logistics. Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο τόσο λόγω της προόδου που φαίνεται πως έχει επιτευχθεί στις επαφές με την ελληνική πλευρά όσο και, κυρίως, εν όψει των επικείμενων διαγωνισμών για τον ΟΛΠ αλλά και για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Η κινεζική Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, συμμετέχει και στους δύο διαγωνισμούς και οι πληροφορίες θέλουν τη Sinotrans να εξετάζει την ανάπτυξη του επενδυτικού της σχεδίου εντός της παραχώρησης των περίπου 600 στρεμμάτων είτε αυτή περάσει στην Cosco στο πλαίσιο της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας είτε επικρατήσει άλλο σχήμα.
Και αυτό διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις οι άλλοι υποψήφιοι που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση του Θριάσιου, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η Grivalia Properties αλλά, κατά τις ίδιες πηγές, και άλλος μεγάλος ξένος όμιλος. Ετσι διαμορφώνονται δύο αντίπαλα ισχυρά σχήματα για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, που αντιμετωπίζεται ως ο ζωτικός χώρος επέκτασης των δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά. Χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει τόσο αποθηκευτικούς χώρους όσο και κέντρα διανομής, αλλά και ελαφράς μεταποίησης όπως είναι η τελική συναρμολόγηση.
Το ευρύτερο μοντέλο «ακουμπάει», βέβαια, πάνω στους «νέους δρόμους του μεταξιού» που προωθεί το Πεκίνο και γι’ αυτό η δραστηριοποίηση της Sinotrans εκτιμάται πως μπορεί να προχωρήσει ανεξαρτήτως του ποιος επενδυτής θα ανακηρυχθεί προτιμητέος στο Θριάσιο. Αυτό που γίνεται πάντως σαφές από το Πεκίνο με κάθε ευκαιρία είναι πως για να προχωρήσουν οι κινεζικές επενδύσεις πρέπει να προχωρήσει, και μάλιστα άμεσα, ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ Α.Ε., τονίζουν στην «Κ» διπλωματικές πηγές σε επαφή με τις σχετικές διεργασίες.
Οσον αφορά τον διαγωνισμό για το Θριάσιο, αυτός αναμένεται να προχωρήσει εντός των αμέσως επομένων ημερών, σημειώνουν πηγές της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ που επικαλούνται τον διορισμό νέων μελών του Δ.Σ. εις αντικατάσταση εκείνων των οποίων η θητεία είχε λήξει ως αιτία τής μέχρι τώρα αναβολής του. Τα τεύχη του διαγωνισμού είναι έτοιμα και αναμένεται αυτός να προκηρυχθεί εντός του πρώτου 20ημέρου του Νοεμβρίου.
Οι όροι επιτρέπουν τη συμμετοχή και ομίλων/σχημάτων που δεν είχαν εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον. Οσον αφορά τον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, σημειώνεται πως έχει δοθεί στους υποψηφίους ημερομηνία για δεσμευτικές προσφορές η 3η Δεκεμβρίου.
Η Sinotrans, η οποία εμφανίζεται να μπαίνει πλέον δυναμικά στο κάδρο των κινεζικών επενδυτικών σχεδιασμών για την Ελλάδα, είναι ο μεγαλύτερος κινεζικός όμιλος logistics στην Κίνα και τελεί υπό κρατική ιδιοκτησία. Εχει κύκλο εργασιών της τάξεως των 13 δισ. ευρώ και διά της στρατηγικής της συνεργασίας με την επίσης κινεζική Elephant Alliance προωθεί τη διεθνή επέκτασή της, εξηγούν στην «Κ» διπλωματικές πηγές από το Πεκίνο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ