Ως το καλύτερο μπουτίκ ξενοδοχείο στην Ευρώπη αναδείχθηκε το Grace Santorini στο Ημεροβίγλι της Σαντορίνης, στο πλαίσιο του θεσμού των βραβείων European Hospitality Awards 2015. Τα βραβεία απονέμονται στα καλύτερα ξενοδοχεία της Ευρώπης, κατόπιν αξιολόγησης από κορυφαίους του κλάδου για τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε διάφορες κατηγορίες. Η κατηγορία στην οποία αναδείχθηκε πρώτη η μονάδα του ομίλου των Grace Hotels δημιουργήθηκε φέτος και αφορά ξενοδοχεία που διαθέτουν δυναμικότητα από 1 έως 100 δωμάτια και ξεχωρίζουν για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, καθώς και για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους. Το Grace Santorini έχει δυναμικότητα 21 σουιτών και δωματίων, ενώ διαθέτει και αυτόνομη βίλα 400 τ.μ.
Επίσης στον θεσμό των European Hospitality Awards 2015 διακρίθηκε άλλο ένα ελληνικό ξενοδοχείο. Πρόκειται για το Amathus Beach Hotel στη Ρόδο, το οποίο βραβεύθηκε ως κορυφαίο στην κατηγορία με τις καλύτερες πράσινες ξενοδοχειακές μονάδες.
Αντιδρούν στην επιβολή νέου φόρου στον τζόγο οι πράκτορες
Μετά τον ΟΠΑΠ, οξεία είναι η αντίδραση και των πρακτόρων του. Σε ανακοίνωσή της η ομοσπονδία πρακτόρων του Οργανισμού αναφέρει ότι o αν. υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης παραπλάνησε το προεδρείο της ομοσπονδίας κατά τη συνάντηση που είχε μαζί του το βράδυ της Δευτέρας. «Σύντομα θα καταλάβει η σημερινή κυβέρνηση και προσωπικά ο κ. Αλεξιάδης –ο οποίος εκτελώντας προφανώς εντεταλμένη αποστολή για την εύρεση ισοδύναμων– μας παραπλάνησε λέγοντάς μας ψέματα στη συνάντηση που είχαμε – ότι δεν πρέπει να παίζει με την επιβίωση 4.500 οικογενειών (φορολογούμενοι από το πρώτο ευρώ) και 20.000 εργαζομένων». Οι πράκτορες χαρακτήρισαν ακόμη καταστροφική την επιβολή του νέου φόρου στα νόμιμα τυχερά παίγνια. Επιφυλάχθηκαν όμως για τον τρόπο αντίδρασης. Σημειώνεται πως «η επιβολή του φόρου 10% επί του τζίρου όλων των παιγνίων του ΟΠΑΠ» θα θίξει ουσιαστικά την προμήθεια των πρακτόρων, που ανέρχεται στο 8% επί του τζίρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο φόρος στο παίγνιο «Πάμε Στοίχημα» αντιστοιχεί στο 20% της στήλης, οπότε θα είναι ακόμη πιο δύσκολη η εφαρμογή του.
Στο κέντρο του Βερολίνου, στη γνωστή Αλεξάντερπλατς, επεκτείνεται η γνωστή ελληνική αλυσίδα καφέ και μικρογευμάτων «Γρηγόρης». Από τα μέσα Νοεμβρίου λειτουργεί κατάστημα της αλυσίδας, η οποία δεν αναμένεται να περιοριστεί εκεί. Στόχος της εταιρείας είναι η επιτυχής επέκτασή της στην ευρύτερη περιοχή της Γερμανίας. Η εταιρεία ξεκίνησε την πορεία της το 1972 με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει στη Δάφνη. Σήμερα η αλυσίδα αριθμεί πάνω από 284 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και άλλες χώρες, και υποδέχεται καθημερινά 200.000 επισκέπτες. Μεταξύ των χωρών όπου δραστηριοποιείται είναι η Κύπρος, η Ρουμανία, η Αλβανία, αλλά και οι εξωτικές Μπαχάμες. Πέρυσι ξεκίνησε στρατηγική συνεργασία με τα ΕΛΠΕ για παρουσία σε πρατήρια ΕΚΟ/BP.
Ανασυγκρότηση των τουριστικών σχολών
Δράσεις που στοχεύουν στην ανασυγκρότηση του επιπέδου σπουδών και στην αναβάθμιση των δημόσιων τουριστικών σχολών (πρώην ΟΤΕΚ) εξετάζονται από το υπ. Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, όπως ανέφερε η αν. υπουργός Ελενα Κουντουρά σε συνάντηση που είχε με τοπικούς παράγοντες του Λασιθίου. Στο πλαίσιο της συνάντησης, στην οποία συμμετείχε και ο γ.γ. Τουρισμού Γεράσιμος Ζαχαράτος, η κ. Κουντουρά διευκρίνισε ότι οι σχολές αποτελούν έναν σημαντικό εκπαιδευτικό πυρήνα, δεν υπάρχουν σκέψεις για αλλαγές, πλην εκείνων που θα συνδράμουν στη βελτίωσή τους και στη μεγιστοποίηση της συμβολής τους στην τουριστική εκπαίδευση.
Το ενδέκατο ξενοδοχείο του αποκτά ο όμιλος Philian Hotels
Πολύ κοντά στην ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την απόκτηση του όγδοου ιδιόκτητου και ενδέκατου συνολικά ξενοδοχείου βρίσκεται ο ξενοδοχειακός όμιλος Philian Hotels and Resorts. Πρόκειται για ξενοδοχείο που βρίσκεται στη Σκιάθο. Ο όμιλος διαθέτει, ήδη, 4 ιδιόκτητα ξενοδοχεία στη Σκιάθο και 3 στη Θεσσαλονίκη, στα οποία ετοιμάζεται να κάνει επενδύσεις εκσυγχρονισμού των δωματίων. Ο όμιλος διαθέτει άλλες 3 μονάδες σε Πήλιο, Χαλκιδική και Άγιο Αθανάσιο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Μάκη Κουκουλάκη –που είναι και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου– στα σχέδια του ομίλου περιλαμβάνεται και η δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων ξενοδοχείων με παροχές σε επίπεδο πωλήσεων, προμηθειών, μάρκετινγκ, προβολής κ.ά. Σε ό,τι αφορά τις δράσεις της ένωσης αναφέρει ότι έχουν γίνει συνεννοήσεις με αεροπορικές εταιρείες και φορείς του εξωτερικού για συνέργειες στην τουριστική προώθηση της Σκιάθου.