Του Νικόλαου Ρδόπουλου* |
Ολα τα χρόνια της μεταπολίτευσης είχαμε προωθήσει την Ελλάδα ως το σημείο στον χάρτη που ο ήλιος και η θάλασσα αποτελούσαν τη «βαριά βιομηχανία» της οικονομίας μας. Αγνοήσαμε όμως τις παράλληλες δυνάμεις (όπως την εφοδιαστική αλυσίδα, την πραγματική βιομηχανία, την αγροτική οικονομία κ.ά.) που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια αναπτυξιακή πορεία.
Από το 1994 έως σήμερα, η πορεία της επιστήμης της εφοδιαστικής αλυσίδας και των Logistics ήταν υπόθεση μιας παρέας, που αγόγγυστα και ρομαντικά εργάστηκε για την ανάδειξη των logistics. Η τεράστια αυτή προσπάθεια δεν έβρισκε πάντοτε ανταπόκριση ή, όταν έβρισκε, ήταν καθαρά θέμα πολιτικής βιτρίνας. Επρεπε να περάσουν 20 χρόνια και να έρθει το 2014, χρονιά κατά την οποία μετά μια επίπονη και πολυετή προσπάθεια της EEL και στη συνέχεια της EEL σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, ψηφίστηκε το πρώτο νομοσχέδιο (4302/14) στην ιστορία της Ελληνικής Δημοκρατίας για την εφοδιαστική αλυσίδα (Ε.Α.).
Σήμερα μιλάμε (ελέω Κινέζων) για μια αγορά 19,8 δισ. ετησίως, για 30.000 επιχειρήσεις, για περισσότερους από 50.000 εργαζομένους και για το 10,8% του ΑΕΠ (στοιχεία 2014 - EEL και Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Συνειδητοποιήσαμε, επιτέλους, ότι η Ελλάδα αποτελεί την κυριότερη περιφερειακή πύλη εισόδου των εμπορευμάτων της ασιατικής αγοράς προς την Ευρώπη αναδεικνύοντας το λιμάνι του Πειραιά στην 8η θέση των μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης. Τα διακινηθέντα εμπορευματοκιβώτια (TEUs) που διαχειρίζονται ο ΟΛΠ και η PCT (Κινέζοι) έχουν υπερδιπλασιαστεί και από 1,5 εκατ. TEUs, το 2013, ξεπέρασαν τα 3,6 εκατ. μέσα σε σχεδόν ένα χρόνο.
Αυτό συμπαρέσυρε σε ανάπτυξη και τον ΟΛΠ, ο οποίος από 0,68 εκατ. TEUs του 2010 έφτασε το 2014 να διακινεί 2,99 εκατ. TEUs με άνοδο 339,71%! Αντίστοιχη δυναμική διαφαίνεται να έχουν και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, όπως Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη.
Η εμπειρία αυτή μας έκανε σοφότερους; Εάν ναι, τότε να γίνουμε και αποτελεσματικά παραγωγικοί. Ας προχωρήσουμε σε μια εθνική ανασυγκρότηση με έμφαση στις δυνάμεις που μπορούν να απεγκλωβίσουν τη χώρα μας από το τέλμα της ύφεσης και της αποεπένδυσης.
Η Ελληνική Εταιρεία Logistics με τεράστιο επιστημονικό και εφαρμοστικό έργο έρχεται σήμερα για άλλη μία φορά να «ταρακουνήσει» τα λιμνάζοντα ύδατα. Διοργανώνει το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics στον χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, 20 και 21 Νοεμβρίου, με κεντρικό τίτλο «Rebuild Logistics - Restart Economy» και παρουσιάζει την πρότασή της για δημιουργία υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Εκπρόσωποι του ΟΗΕ, του ΣΕΒ, αλλά και στελέχη των μεγαλύτερων επιχειρήσεων της χώρας θα συμμετάσχουν στο κορυφαίο θεσμικό γεγονός των logistics στη χώρα μας, αποδεικνύοντας πως η αγορά στηρίζει την προσπάθειά μας.
* Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OnLine Data A.E.
kathimerini.gr
Ολα τα χρόνια της μεταπολίτευσης είχαμε προωθήσει την Ελλάδα ως το σημείο στον χάρτη που ο ήλιος και η θάλασσα αποτελούσαν τη «βαριά βιομηχανία» της οικονομίας μας. Αγνοήσαμε όμως τις παράλληλες δυνάμεις (όπως την εφοδιαστική αλυσίδα, την πραγματική βιομηχανία, την αγροτική οικονομία κ.ά.) που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια αναπτυξιακή πορεία.
Από το 1994 έως σήμερα, η πορεία της επιστήμης της εφοδιαστικής αλυσίδας και των Logistics ήταν υπόθεση μιας παρέας, που αγόγγυστα και ρομαντικά εργάστηκε για την ανάδειξη των logistics. Η τεράστια αυτή προσπάθεια δεν έβρισκε πάντοτε ανταπόκριση ή, όταν έβρισκε, ήταν καθαρά θέμα πολιτικής βιτρίνας. Επρεπε να περάσουν 20 χρόνια και να έρθει το 2014, χρονιά κατά την οποία μετά μια επίπονη και πολυετή προσπάθεια της EEL και στη συνέχεια της EEL σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, ψηφίστηκε το πρώτο νομοσχέδιο (4302/14) στην ιστορία της Ελληνικής Δημοκρατίας για την εφοδιαστική αλυσίδα (Ε.Α.).
Σήμερα μιλάμε (ελέω Κινέζων) για μια αγορά 19,8 δισ. ετησίως, για 30.000 επιχειρήσεις, για περισσότερους από 50.000 εργαζομένους και για το 10,8% του ΑΕΠ (στοιχεία 2014 - EEL και Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Συνειδητοποιήσαμε, επιτέλους, ότι η Ελλάδα αποτελεί την κυριότερη περιφερειακή πύλη εισόδου των εμπορευμάτων της ασιατικής αγοράς προς την Ευρώπη αναδεικνύοντας το λιμάνι του Πειραιά στην 8η θέση των μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης. Τα διακινηθέντα εμπορευματοκιβώτια (TEUs) που διαχειρίζονται ο ΟΛΠ και η PCT (Κινέζοι) έχουν υπερδιπλασιαστεί και από 1,5 εκατ. TEUs, το 2013, ξεπέρασαν τα 3,6 εκατ. μέσα σε σχεδόν ένα χρόνο.
Αυτό συμπαρέσυρε σε ανάπτυξη και τον ΟΛΠ, ο οποίος από 0,68 εκατ. TEUs του 2010 έφτασε το 2014 να διακινεί 2,99 εκατ. TEUs με άνοδο 339,71%! Αντίστοιχη δυναμική διαφαίνεται να έχουν και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, όπως Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη.
Η εμπειρία αυτή μας έκανε σοφότερους; Εάν ναι, τότε να γίνουμε και αποτελεσματικά παραγωγικοί. Ας προχωρήσουμε σε μια εθνική ανασυγκρότηση με έμφαση στις δυνάμεις που μπορούν να απεγκλωβίσουν τη χώρα μας από το τέλμα της ύφεσης και της αποεπένδυσης.
Η Ελληνική Εταιρεία Logistics με τεράστιο επιστημονικό και εφαρμοστικό έργο έρχεται σήμερα για άλλη μία φορά να «ταρακουνήσει» τα λιμνάζοντα ύδατα. Διοργανώνει το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics στον χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, 20 και 21 Νοεμβρίου, με κεντρικό τίτλο «Rebuild Logistics - Restart Economy» και παρουσιάζει την πρότασή της για δημιουργία υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Εκπρόσωποι του ΟΗΕ, του ΣΕΒ, αλλά και στελέχη των μεγαλύτερων επιχειρήσεων της χώρας θα συμμετάσχουν στο κορυφαίο θεσμικό γεγονός των logistics στη χώρα μας, αποδεικνύοντας πως η αγορά στηρίζει την προσπάθειά μας.
* Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OnLine Data A.E.
kathimerini.gr