Σε δύο φάσεις η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης

Όλο και περισσότερο φαίνεται να ωριμάζει το σχέδιο της Αττικό Μετρό να παραδώσει τμηματικά το μετρό της Θεσσαλονίκης πακέτο με τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά που περιλαμβάνουν πέντε νέους σταθμούς και έχει αναλάβει να κατασκευάσει ο Άκτωρας. Οι μεγάλες καθυστερήσεις με τα αρχαιολογικά στο σταθμό της Βενιζέλου που ακόμα και αν το Συμβούλιο της Επικρατείας ανάψει το πράσινο φως υπολείπονται ανασκαφές σε βάθος 2 μέτρων που κανείς δεν μπορεί να προδικάσει τι ευρήματα θα φέρουν στο φως, οι αρχαιότητες στην Αγία Σοφία αλλά και οι τεχνικές δυσκολίες σε πολλούς ακόμη σταθμούς δεν αφήνουν αμφιβολία ότι το έργο θα παραδοθεί «κουτσουρεμένο» μέχρι το τέλος του 2018.

Χρονικά, η περίοδος συμπίπτει με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά, στερώντας από την βασική γραμμή του δικτύου του μετρό τέσσερις συνολικά σταθμούς: την Αγία Σοφία, την Βενιζέλου, τη Δημοκρατία και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, οι οποίοι θα κατασκευαστούν σε μεταγενέστερο στάδιο. Συγχρόνως έχει αρχίσει να ωριμάζει στην Αττικό Μετρό και η σκέψη να κρατηθεί ζωντανός ο προβληματικός σταθμός της Βούλγαρη που μέχρι πρόσφατα η διοίκηση της εταιρείας επιβεβαίωνε ότι σχεδιάζεται να καταργηθεί εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν ότι τις τελευταίες μέρες με πρόταση και του αναδόχου, η Αττικό Μετρό εξετάζει το ενδεχόμενο να παραμείνει ο σταθμός ανοικτός, βάζοντας σε εφαρμογή ένα σχέδιο σμίκρυνσης προκειμένου να μην χρειαστούν οι πρόσθετες απαλλοτριώσεις που έχουν βαλτώσει. Αυτό σημαίνει έξτρα οφέλη για την κοινοπραξία αφού αλλάζει η μέθοδος κατασκευής. Έτσι η κατασκευή του σταθμού θα γίνει όπως έγινε με το Παπάφειο και την Αγία Παρασκευή αντίστοιχα στην Αθήνα δηλ. πρώτα θα κατασκευαστεί η σήραγγα και μετά θα γίνει ο σταθμός.

Σημειωτέων ότι πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό μετρό έδωσε μετά από καθυστέρηση δύο ετών, το πράσινο φως για να μεταφερθούν οι δύο μετροπόντικες στην Ανάληψη ώστε να ξεκινήσει η αντίστροφη πορεία εκσκαφής της σήραγγας.

Οι αλλαγές πάντως στην κατασκευή του μετρό συνοδεύονται και με αλλαγές σε επίπεδο προσώπων. Σύμφωνα με πληροφορίες τις προηγούμενες μέρες απομακρύνθηκε από το μετρό της Θεσσαλονίκης ο τεχνικός διευθυντής του Άκτωρα κ. Γιάννης Τσιμέκης, προκειμένου να μετακινηθεί στο Κατάρ για να αναλάβει ενεργό ρόλο στην κατασκευή του μετρό στην Ντόχα.



της Μαριάννας Τζάννε
newmoney.gr