Στη διάγνωση της κατάστασης στην οποία βρίσκονται 160 επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών στην Κεντρική Μακεδονία (με εξαίρεση αυτές στις περιοχές του Κιλκίς, της Χαλκιδικής και της Κατερίνης) και Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, καθώς και στη Νότια Βουλγαρία, κατέληξε έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β. Ελλάδας (ΣΒΒΕ), παραδίδοντας μάλιστα σε αυτές έναν μπούσουλα με τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες τους και με στόχο την αύξηση των κερδών τους.
Οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα απασχολούν μέχρι 50 άτομα προσωπικό και δεν επιλέχθηκαν βάσει τζίρου/κερδών. Βέβαια, το ερώτημα που μένει και πρόκειται να απαντηθεί στο προσεχές μέλλον, είναι κατά πόσο οι επιχειρηματίες θα αξιοποιήσουν το εργαλείο που τους παρέχεται αφιλοκερδώς, δηλαδή τη βάση δεδομένων που στήθηκε στο πλαίσιο του διασυνοριακού προγράμματος «Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013» για το έργο «Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων μέσω του benchmarking - FIND CONSULTING», ή θα συνεχίσουν να απορροφούνται από την καθημερινότητά τους, θέτοντας έτσι σε αδράνεια τη βάση δεδομένων.
Το έργο υλοποίησαν ο ΣΒΒΕ, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο South West University Neofit Rilsky της Βουλγαρίας και ο οργανισμός South West Initiative. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο διευθυντής Τεκμηρίωσης και Μελετών του ΣΒΒΕ, Χρήστος Γεωργίου, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι οι μικρομεσαίες βορειοελλαδικές επιχειρήσεις έχουν σαφή εξαγωγική διάθεση και επιτυγχάνεται από το 60%. Οσες έχουν δραστηριότητα εκτός συνόρων, πραγματοποιούν πωλήσεις σε 3,5 χώρες, κατά μέσο όρο, με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 40% του συνολικού τους τζίρου, όπως προκύπτει από την έρευνα.
Παράλληλα, επισήμανε ότι οι μικρομεσαίες αυτές επιχειρήσεις –από τους υποκλάδους κονσερβοποιίας, ζαχαροπλαστικής, οινοποίησης, εμφιάλωσης νερού και γαλακτοκομικών– ακολουθούν «υβριδική στρατηγική» που τους θέτει σε διαρκή προσαρμογή.
kathimerini.gr