Πρόκριμα για το άνοιγμα της αποκρατικοποίησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) χαρακτηρίστηκε η χθεσινή επίσκεψη Κινέζων επενδυτών στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.
Η επίσκεψη έγινε από στελέχη των εταιρειών Senzen Airport και Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), οι οποίες, ενεργώντας από κοινού, φέρονται να ενδιαφέρονται για την επικείμενη αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ. Τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη χαρακτηρίζονται ως ισχυροί και αξιόπιστοι επενδυτές. Η Senzen Airport λειτουργεί το αεροδρόμιo της ομώνυμης πόλης στην Κίνα, ενώ η FPAM είναι επενδυτική εταιρεία με δραστηριότητες και στον τομέα των αερομεταφορών (leasing αεροσκαφών). Η εταιρεία διαχειρίζεται 1,5 δισ. δολ. ΗΠΑ.
Η ελληνική κυβέρνηση μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ενδιαφέρεται για την πώληση συμμετοχής στον ΔΑΑ (30%) και την τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2026.
Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν χθες ότι είναι πολύ νωρίς να συζητάμε για μια αποκρατικοποίηση, τη στιγμή μάλιστα που δεν έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις με τη Hochtief Airport, προκειμένου να εξεταστούν τα επιμέρους σενάρια αξιοποίησης του αερολιμένα Αθηνών. Η συζήτηση αυτή επισήμως δεν έχει ξεκινήσει και εφόσον ξεκινήσει, αρχικά θα στοχεύσει στην υπογραφή ενός μνημονίου, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Hohtief -αντίστοιχου μ’ εκείνου μεταξύ TAΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ στη ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ- προκειμένου οι δύο πλευρές να ενεργήσουν από κοινού ως πωλητές, εφόσον βεβαίως η γερμανική πλευρά επιθυμεί το ίδιο. Σημειώνεται ότι η Hohtief είναι κάτοχος του 40% του ΔΑΑ.
Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν χθες ότι η γερμανική πλευρά έχει κάθε συμφέρον να πωλήσει μαζί με το ελληνικό Δημόσιο, δεδομένου ότι οι δύο πωλητές μαζί μπορούν να προσδοκούν σε μεγαλύτερες υπεραξίες. Στελέχη του ΔΑΑ ωστόσο, πρόσφατα ανέφεραν ότι δεν αποτελεί στρατηγική επιλογή της Hochtief Airport η πώληση της συμμετοχής της, τουλάχιστον στην παρούσα περίοδο, που τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας είναι υποτιμημένα. Και σε μια τέτοια περίπτωση, η ελληνική πλευρά θα δυσκολευθεί να βρει αγοραστή μόνον για τα δικά της περιουσιακά στοιχεία. Ενα επιπλέον πρόβλημα, έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Hochtief Airport πρόσφατα άλλαξε ιδιοκτήτη -πέρασε σε ισπανικά συμφέροντα- ενώ ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η διοίκηση της εταιρείας. Σαν συνέπεια, δεν υπάρχει ακόμη επίσημος συνομιλητής στη γερμανική πλευρά. Πάντως, η όποια διαδικασία αξιοποίησης του ΔΑΑ από την ελληνική κυβέρνηση, είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στο β΄ τρίμηνο του έτους, με στόχο να ολοκληρωθεί στο β΄ τρίμηνο του 2014. Στο μεταξύ, εξώδικα υπέβαλαν χθες στο ΤΑΙΠΕΔ δύο υποψήφιοι για την αποκρατικοποίηση του ΟΠΑΠ. Πρόκειται για την Emma Delta Ltd., συμφερόντων Δ. Μελισσανίδη και J. Smejc, και την κοινοπραξία εταιρειών Gauselmann, Playtech και Helvason εκ των οποίων η τελευταία ελέγχεται από τον επιχειρηματία Δ. Κοπελούζο. Οι δύο εταιρείες με την εξώδικη αίτησή τους, ζητούν ίση μεταχείριση απέναντι στους υποψήφιους επενδυτές, βάλλοντας ουσιαστικά κατά της προνομιακής πληροφόρησης που διαθέτει η Intralot στον ΟΠΑΠ. Επίσης ζητούν να μην υπογραφεί η τριετής σύμβασης τεχνολογικής υποστήριξης του ΟΠΑΠ από την Intralot, παρέχοντας με αυτό τον τρόπο προβάδισμα στην τελευταία. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται αποφασισμένο να στηρίξει την απόφαση της διοίκησης του ΟΠΑΠ και να δώσει τη συγκατάθεσή του στην επικείμενη γενική συνέλευση των μετόχων του οργανισμού.
tovima.gr