Ετοιμο το Μάρτιο το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας

«Ευέλικτο και φιλικό προς τις επενδύσεις» χαρακτηρίζεται το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος θα είναι έτοιμο μέσα στον Μάρτιο. Τότε θα ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση επί του τελικού κειμένου προκειμένου το σχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή τον Απρίλιο προς ψήφιση.

Το νέο σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία και διαδικασίες εξπρές στη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ προβλέπει την «κατ’ εξαίρεση επέκταση θεσμοθετημένων επιχειρηματικών υποδοχέων», άλλα και την πολεοδομική και χωροταξική διευκόλυνση επενδύσεων σε δημόσια ακίνητα. Σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό, η Αττική θα αποκτήσει έναν νέο μητροπολιτικό οικονομικό κέντρο. Τον άξονα Φαλήρου-Ελληνικού που χαρακτηρίζεται ως «αναπτυξιακός πόλος» και πριμοδοτείται από μια σειρά νέων χρήσεων, άλλα και μεγάλων συγκοινωνιακών έργων που θα ενώνουν την περιοχή με το αεροδρόμιο, το λιμάνι και τις εξόδους της Αττικής.

Το σχέδιο προτείνει την συγκοινωνιακή ένωση του Ελληνικού απευθείας με το νέο αεροδρόμιο, κάτι που ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους περίπου 15 χλμ. που θα διαπερνά με σήραγγα τον Υμηττό. Το νέο ρυθμιστικό προτείνει ακόμη την ολοκλήρωση του δακτυλίου αυτοκινητοδρόμων στην Αττική, ανοίγοντας τον δρόμο για κατασκευή οδικού άξονα και κατά μήκος της παραλίας και ένωσης του αεροδρομίου και της περιοχής Φαλήρου – Ελληνικού με το λιμάνι και τη δυτική έξοδο της Αττικής.

Παραλιακό μέτωπο

Με τον τρόπο αυτό, το ρυθμιστικό διαμορφώνει τις αναγκαίες συνθήκες προκειμένου να γίνουν ακόμη πιο ελκυστικές οι επενδύσεις που σχεδιάζει να προωθήσει η κυβέρνηση στο παραλιακό μέτωπο με αιχμή το πάρκο του Ελληνικού και τον Φαληρικό όρμο, προσβλέποντας στην αξιοποίηση των υπεραξιών που θα δημιουργηθούν. Το νέο ρυθμιστικό πάντως ξαναφέρνει στο προσκήνιο την περιοχή των Μεσογείων που χαρακτηρίζονται ως «υποδοχέας νέων οικονομικών δραστηριοτήτων» και προτείνει να τεθεί σε άμεση προτεραιότητα η πολεοδομική οργάνωση της περιοχής.

Επιπλέον, το ρυθμιστικό προτείνει μέσω πακέτων επιδοτήσεων και άλλων φορολογικών κινήτρων την ανακύκλωση ήδη πολεοδομημένης γης και με επανάχρηση κτιρίων καθώς και αναπλάσεις στο κέντρο της Αθήνας, που μπορούν δυνητικά να δημιουργήσουν σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στον χώρο των κατασκευών και του real estate, δίνονται δυνατότητες για αστική ανάπτυξη μέσω της «ενθάρρυνσης της μετατροπής των περιοχών που έχουν πολεοδομηθεί ως δεύτερη κατοικία σε πρώτη με συμπληρωματική κάλυψη υποχρεώσεων σε εισφορά σε χρήμα».

Το νέο ρυθμιστικό προτείνει επίσης την κατάργηση του ισχύοντος ΠΔ για τον Ελαιώνα και τη θεσμοθέτηση νέων ρυθμίσεων που θα επιτρέπουν τη συγκέντρωση στην περιοχή όλων των βασικών μητροπολιτικών λειτουργιών και υποδομών, όπως το νέο ΚΤΕΛ και το νέο Συγκοινωνιακό Κέντρο, αμαξοστάσια Μετρό, τρόλει και λεωφορείων, την Κεντρική Αγορά Αθηνών, τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων κ.λπ. Ακόμη, διατηρείται και ενισχύεται η μεταποιητική δραστηριότητα στην περιοχή.

Ακόμα, περιλαμβάνεται μια σειρά στρατηγικών επιλογών που αφορούν στη διεύρυνση των ζωνών υποδοχής μεγάλων εμπορικών κέντρων (mall), στην χωροθέτηση μεγάλων εμπορευματικών πάρκων στις δύο κύριες οδικές εισόδους της Περιφέρειας, στο λιμάνι και στο αεροδρόμιο, στη δημιουργία ζωνών χονδρεμπορίου και αποθηκών στον αστικό ιστό και στην επέκταση των περιοχών ΒΙΠΑ – ΒΙΟΠΑ.

polytexnikanea.gr