Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θέλει να αξιοποιήσει τις θαλάσσιες οδούς και τη συνεργασία με τα ιταλικά λιμάνια της Βενετίας και του Τάραντα, για την εξυπηρέτηση φορτίων προς τη νότια Βαλκανική.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας θέλει να είναι έτοιμος για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, δίνοντας μία πιο διευρυμένη αναπτυξιακή προοπτική ενόψει των εξελίξεων που σχεδιάζονται στο πλαίσιο της πολιτικής παραχωρήσεων των ελληνικών λιμανιών.
Ο ΟΛΗΓ, που έχει ήδη να επιδείξει πετυχημένα ανοίγματα στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας, επιδιώκει με τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα «ΑDRIAMOS» (Αdriatic Motorways of the Sea), να προετοιμαστεί μελετητικά ώστε να μπορέσει να αξιοποιήσει τις θαλάσσιες οδούς και τη συνεργασία με τα ιταλικά λιμάνια της Βενετίας και του Τάραντα, για την εξυπηρέτηση φορτίων προς τη νότια Βαλκανική.
Στο μεταξύ, ο Οργανισμός, που έκανε το 2010 τις πρώτες κινήσεις για τηνπροσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, βλέπει να επιβραβεύονται οι πρωτοβουλίες του αφού για το 2013 έχει ήδη 28 επιβεβαιωμένες αφίξεις από τις εταιρείες Seabourn Cruise , MSC, Holland America Line και Saga Cruiseς, από μόλις 4 αφίξεις το 2012. Οι προοπτικές για το 2014 είναι πολύ ενθαρρυντικές, όπως φάνηκε κατά τη συμμετοχή στη διεθνή έκθεση που πραγματοποιήθηκε στη Μασσαλία και στην οποία συμμετείχε ο ΟΛΗΓ.
«Σε μόλις χθεσινή επικοινωνία με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, είχαμε τη διαβεβαίωση από τον κ. Μουσουρούλη ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα αξιοποιηθεί μέσω παραχωρήσεων και υπό τον έλεγχο μίας ρυθμιστικής αρχής λιμένων, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί. Η παρούσα διοίκηση του ΟΛΗΓ, παρότι το περιβάλλον είναι ρευστό, επιδιώκει να εντάξει στο «ΑDRIAMOS» , τις μελέτες για τον εμπορευματικό σταθμό, με υπολογιζόμενο κόστος περίπου 3 εκατ. ευρώ», δήλωσε στη Voria.gr o διευθυντής ανάπτυξης του Οργανισμού κ. Κωνσταντίνος Γκρίνιας.
Ο ΟΛΗΓ έχει στα χέρια του προμελέτες που έγιναν από τα στελέχη του Οργανισμού το 2005, όμως από τότε πολλά έχουν αλλάξει, τόσο σε ότι αφορά το διεθνές εμπόριο λόγω κρίσης, όσο και σε ότι αφορά την απόκτηση εδαφών, μετά τις αλλαγές που έφερε ο Καλλικράτης στην αυτοδιοίκηση.
«Για τη μελέτη κατασκευής του εμπορευματικού, απαιτούνται περί τις 8 μελέτες. Πρώτα θέλουμε να εντάξουμε μία μελέτη χωροθέτησης. Σύμφωνα με τις δικές μας προμελέτες, το Κέντρο θα μπορούσε να γίνει σε τρία σημεία. Σε μία έκταση πίσω από το λιμάνι, όπου όμως οι τιμές γης καθιστούν απαγορευτικές τις απαλλοτριώσεις. Η άλλη επιλογή είναι η δημιουργία στο κόμβο Βασιλικών της Εγνατίας Οδού, μόλις 10 χλμ. από το λιμάνι ή στον επόμενο κόμβο, Νεοχωρίου, σε απόσταση 22 χλμ.», προσθέτει.
Όπως εξηγεί ο κ. Γκρίνιας, ο ισχύων νόμος για εμπορευματικά κέντρα ( ν.3333/2005), προβλέπει τη δέσμευση τουλάχιστον 100 στρεμμάτων και τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού για τη διαχείριση ενός τέτοιου κέντρου.
«Ο ΟΛΗΓ θέλει το κέντρο να είναι διπολικό, δηλαδή ο ένας πόλος του να βρίσκεται στη β! φάση του λιμανιού και ο άλλος εκτός λιμανιού. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που είναι συνδεδεμένο με την Εγνατία Οδό, θα μπορεί, έχοντας το εμπορευματικό κέντρο, να συνεργάζεται για παράδειγμα με το Τάραντο, που απέχει μόλις 7-8 ώρες πλεύσης, ώστε από εδώ να κατευθύνονται φορτία στα νότια Βαλκάνια», τονίζει το διευθυντικό στέλεχος του ΟΛΗΓ.
Τα σχέδια του ΟΛΗΓ θα παρουσιαστούν τη Δευτέρα 10/12, σε ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στην Ηγουμενίτσα, με θέμα τις θαλάσσιες μεταφορές στους διαδρόμους της Αδριατικής. Στην εκδήλωση θα υπάρχει συμμετοχή από το λιμάνι της Βενετίας, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και σε ανώτερο επίπεδο από την Κομισιόν και την Γ.Δ. Mεταφορών.
της Άννης Καρολίδου
voria.gr

.jpg)
