Μεγάλη εξαγγελία είχαμε εχθές από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών στην συνέντευξη τύπου για το μέλλον στις συγκοινωνίες. Η εξαγγελία αφορά την δημιουργία για το νέο Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα.
Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν αλλά πάντα κατέληγε στο συρτάρι του Υπουργείου. Εχθές ο Κωστής Χατζηδάκης μίλησε συγκεκριμένα για κατασκευή του νέου ενιαίου για την Αθήνα ΚΣΥΛ με ΣΔΙΤ , με σύμπραξη του Δημοσίου, των Υπεραστικών Λεωφορείων και τρίτου επενδυτή.
Ο χώρος που έχει επιλεχθεί είναι πάνω από τον σταθμό Μετρό της γραμμής 3 ΕΛΑΙΩΝΑΣ για να μπορούν οι επιβάτες να έχουν πρόσβαση στο ΚΣΥΛ μέσα από το δίκτυο Μετρό της πόλης. Να θυμίσουμε πως καθημερινά από τα ΚΤΕΛ στην Αθήνα ταξιδεύουν 34.000 επιβάτες καθημερινά.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 120εκ.ευρώ. Προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας υπερσύγχρονος συγκοινωνιακός κόμβος έκτασης 38.500 τ.μ., που θα συνδυάζει Υπεραστικές και Αστικές Συγκοινωνίες, μέσα σταθερής τροχιάς και χώρους στάθμευσης με 480 θέσεις παρκινγκ.
Θα διαθέτει επιπλέον 29.000 τ.μ. ελεύθερους χώρους και πράσινο. Ενώ 1.500 τ.μ. θα είναι χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα, 11.000 τ.μ. θα διατεθούν για εμπορική χρήση. Τα πλεονεκτήματα:
- αναμορφώνεται η ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα, που αποσυμφορίζεται το ευρύτερο οδικό δίκτυο
- βελτιώνεται σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο
- δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας
- και ενισχύεται ο τουρισμός προς όλες τις περιοχές που καλύπτει το δίκτυο των ΚΤΕΛ
Η προκαταρκτική χρηματοοικονομική αξιολόγηση του έργου έχει ολοκληρωθεί και είναι θετική. Οι σχετικές τεχνικές προμελέτες έχουν επίσης ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό, η οποία θα αναλάβει επίσης τη χωροταξική ρύθμιση και τη γενική επίβλεψη κατασκευής του έργου.
Η υπάρχουσα κατάσταση στον Κηφισό και τη Λιοσίων, είναι σχεδόν τριτοκοσμική σε κτίρια που θυμίζουν περισσότερο αποθήκες ενώ δεν υπάρχει επαρκής προσβασιμότητα με λεωφορειακές γραμμές, παρά μόνον με ταξί και ΙΧ. Επίσης, οι συνθήκες αναμονής, κλιματισμού, πληροφόρησης και διαχείρισης του επιβατικού κοινού είναι ανεπαρκείς.
Το Δημόσιο θα συμβάλει με την παραχώρηση της γης, ο δε επενδυτής μαζί με τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τη χρηματοδότηση της κατασκευής και της λειτουργίας του σταθμού. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες, σχετικά με τη μορφή ΣΔΙΤ, τους φορείς υλοποίησης και τα χρονοδιαγράμματα του έργου. Ο Υπουργός δήλωσε πως όταν απελευθερωθεί το επάγγελμα θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο σταθμό όποιος άλλος ασκεί παρόμοιο συγκοινωνιακό έργο.
Η τελική μορφή του project θα εξαρτηθεί από το ποιος θα είναι ο τελικός επενδυτής μαζί με τα ΚΤΕΛ. Τα έσοδα για τον επενδυτή θα προέρχονται κύρια από τρεις παράγοντες: από τις εμπορικές δραστηριότητες, από τις δραστηριότητες ψυχαγωγίας διότι μπορεί κάλιστα να φανταστεί κανείς ότι σε ένα τέτοιο concept μπορεί να υπάρχουν κινηματογράφοι και τρίτον από το γεγονός ότι τα ΚΤΕΛ τα ίδια είναι διατεθειμένα να συνεισφέρουν ένα ποσοστό των εισιτηρίων στις διαδικασίες κατασκευής και λειτουργίας.
ypodomes.com