ΑΑΔΕ-myProperty: Έτσι θα γίνονται οι fast track μεταβιβάσεις ακινήτων – Πότε ξεκινούν


Tέλος στη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι φορολογούμενοι που καλούνται να συλλέξουν δεκάδες έγγραφα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου, αναμένεται να δώσει ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου, ο οποίος θα διευκολύνει όλη τη διαδικασία σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης γονικών παροχών και δωρεών στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ.

Tο έργο που εχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και πρόκειται να ενεργοποιηθεί εντός του 2023, προβλέπει την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας διαχείρισης του ενιαίου Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου, μέσω της οποίας θα συλλέγονται ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη σύνταξη των συμβολαίων για τις μεταβιβάσεις ακινήτων.

Δεκάδες δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, δήμους, ΕΦΚΑ θα συγκεντρώνονται με εξουσιοδότηση των ενδιαφερόμενων μερών προς τις υπηρεσίες και θα καταχωρίζονται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί.

Έτσι, θα επιτυγχάνεται με ταχύτατες ηλεκτρονικές διαδικασίες η διεκπεραίωση των υποθέσεων μεταβίβασης ακινήτων.

Πώς θα λειτουργεί

H συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα πραγματοποιείται από τον συμβολαιογράφο τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι. Ο συμβολαιογράφος που συντάσσει το συμβόλαιο μεταβίβασης ακινήτου θα εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα υποβάλει αίτημα σε κάθε φορέα χωριστά για την ηλεκτρονική χορήγηση των απαραίτητων πιστοποιητικών και εγγράφων.

Aπό τη στιγμή που όλα τα δικαιολογητικά, έγγραφα και πιστοποιητικά θα συγκεντρώνονται ηλεκτρονικά οι φορολογούμενοι απαλλάσσονται από τις επισκέψεις και την πολύωρη ταλαιπωρία σε Εφορία, Δήμους, Κτηματολόγιο, Πολεοδομία προκειμένου να υποβάλουν δια ζώσης το σχετικό αίτημα.

Eίναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα απαιτούνται 17 δικαιολογητικά για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση ενός ακινήτου, αφού το συμβόλαιο θα πρέπει να συνοδεύεται από φορολογική ενημερότητα, πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ, πιστοποιητικό ΔΟΥ περί μη οφειλής φόρου κληρονομίας – δωρεάς, πιστοποιητικό για μη οφειλή προς ΟΤΑ, βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας κ.λπ.

Aυτά τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει ο ενδιαφερόμενος μεταβαίνοντας σε όλες τις υπηρεσίες, θα τα αποκτά πλέον χωρίς να κάνει ούτε ένα βήμα, καθώς θα εκπληρώνονται όλες οι απαιτήσεις για τη μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας μέσω διαδικτύου.

Διαλειτουργικότητα με πληροφοριακά συστήματα

Στόχος του έργου είναι η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας και η απεμπλοκή των υπάλληλων των εμπλεκομένων φορέων από τα ενδιάμεσα στάδια παροχής υπηρεσιών που απαιτούνται για την τελική μεταβίβαση ακινήτων.

H διαδικτυακή πλατφόρμα διαχείρισης του ενιαίου ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτων απαιτεί τη διαλειτουργικότητα με τα πληροφοριακά συστήματα των εμπλεκόμενων φορέων και ανάπτυξη υποσυστημάτων για την ανταλλαγή των επιθυμητών δεδομένων.

Ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου θα συνοδεύεται με τις εξής δράσεις:

  • Διασύνδεση του συστήματος e-Αδειες με άλλα συστήματα (ΕΦΚΑ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΔΕΔΔΗΕ, Δασική Υπηρεσία και ΔΕΣΦΑ).
  • Κατάργηση της κοινοποίησης της επιφάνειας του κτιρίου στον ΔΕΔΔΗΕ και ολοκλήρωση της ενοποίησης του συστήματος δήλωσης τετραγωνικών μέτρων στους δήμους.
  • Θέσπιση νομοθεσίας για τη δημιουργία πλαισίου ασφαλών συναλλαγών σε κινητά περιουσιακά στοιχεία.
  • Λειτουργία της πλατφόρμας για την απόκτηση άδειας κατασκευής.
πηγή: imerisia.gr


Χρειάζεστε ηλεκτρονική ταυτότητα για τη μεταβίβαση του ακινήτου σας; 
Κάντε κλικ εδώ





Μην χάνετε σημαντικές εξελίξεις
Κάντε εγγραφή στο Newsletter της ERGON με ένα κλικ
είναι δωρεάν, χωρίς χρήση cookies, χωρίς κουραστικές διαφημίσεις