Ευρωπαϊκό και όχι Ελληνικό φαινόμενο η πτώση στα ξενοδοχεία - «Κλειδί» ο εκσυγχρονισμός

Το bizness.gr είχε παρουσιάσει, πρόσφατα, τα στοιχεία από την έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής & Αργοσαρωνικού για το α’ εξάμηνο του 2019. Εκεί, όπου είχε παρατηρηθεί μείωση της τάξης του 3.8% στην πληρότητα των καταλυμάτων, πτώση 2.9% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, ενώ η πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων το εξάμηνο έκλεινε αρνητικά ανά μήνα (σ.σ. σε ποσοστά έως και -8.6%). Επιπρόσθετα, είχε καταγραφεί ότι η μέση τιμή δωματίου, καθώς και το κέρδος ανά διαθέσιμο δωμάτιο τον Ιούνιο, κυμάνθηκαν στο -5%.

Πάντως, τα αντίστοιχα στοιχεία για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία αποδεικνύουν, πως γενικότερα το καλοκαίρι του 2019 παρατηρήθηκε μία πτωτική τάση στην ξενοδοχειακή αγορά. Η Ελλάδα, με άλλα λόγια, συμπαρασύρθηκε σε μία πανευρωπαϊκώς διαμορφωμένη κατάσταση. Ειδικότερα, τον Ιούλιο το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτια στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία κυμάνθηκε στο -5%, με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε επίσημα η HotStats. Τη στιγμή που τον Ιούλιο του 2018, τα αντίστοιχα κέρδη ανά δωμάτιο ήταν αυξημένα κατά 9,4% σε ετήσια βάση. Υπογραμμίζεται, ότι μιλάμε για τον έκτο συνεχόμενο μήνα που τα λειτουργικά κέρδη παρουσιάζουν μείωση, με τον Ιούλιο να καθίσταται ο μήνας με τη μεγαλύτερη πτώση κερδών.

Η παράμετρος του Airbnb

Προφανώς, η πρώτη εξήγηση που έρχεται στο μυαλό των περισσοτέρων για την παρατηρούμενη πτώση στα ξενοδοχεία, σχετίζεται με τον Airbnb. Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε και στην περίπτωση της Ελλάδας, η βραχυχρόνια μίσθωση αντιμετωπίζει κι εκείνη τα δικά της προβλήματα. Καθώς η υπερπληθώρα ακινήτων έχει ρίξει την πληρότητα στο 51,7%. Επίσης, έχει υποστηριχθεί από ανθρώπους της αγοράς (μεταξύ των οποίων και ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπ. Τουρισμού, κος Γ. Τζιάλλας), ότι Airbnb και ξενοδοχεία απευθύνονται τελικά σε διαφορετικό κοινό, γι’ αυτό εν τέλει το ένα δεν επηρεάζει το άλλο, στο βαθμό που ενδεχομένως κάποιος θα είκαζε. Άρα, το ζήτημα της μείωσης της κίνησης και των εσόδων στα καταλύματα, είναι πιο βαθύ.

Απαιτούμενος εκσυγχρονισμός

Στην εποχή της ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης που βιώνουμε, οι ξενοδοχειακές μονάδες καλούνται να προσαρμοστούν. Γι’ αυτό, τεράστια brand όπως to Hilton, η Marriott κ.α. δίνουν βάση στη χρήση των smart phones από τους εν δυνάμεις πελάτες τους. Αναγνωρίζοντας, για την ακρίβεια, το περιβάλλον του κινητού ως έναν ακόμη χώρο διαφήμισης και προώθησης. Τα στοιχεία δείχνουν, πως το 85% των διεθνών ταξιδιωτών έχουν μαζί τους στα ταξίδια κάποιο είδος φορητής συσκευής εξ’ ου και τα επόμενα χρόνια, προβλέπεται σε επίπεδο marketing να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι των έξυπνων συσκευών. Αναγνωρίζοντάς τον ως έναν επιπλέον, σύγχρονο τρόπο προσέγγισης επισκεπτών στα ξενοδοχεία.

Χρήστος Δημόπουλος
bizness.gr

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!