Λιανεμπόριο: Μάχη Κρητικού – Spar για τη μεσαία "τάξη"

Με αγορά τζίρου, μεριδίων και δικτύων η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και η Spar Hellas επιχειρούν να αποκτήσουν εκείνη την κρίσιμη αυτή μάζα που θα τις κάνει αφενός ορατές στους προμηθευτές και αφετέρου υπολογίσιμη δύναμη στους καταναλωτές. Στόχος να καταστούν το αντίπαλο δέος στα μεγάλα δίκτυα.

Αν και οι βίοι τους δεν είναι παράλληλοι, σήμερα έχουν ακριβώς την ίδια στόχευση, τους ομίλους αγορών. Εδώ εντοπίζεται άλλωστε και η σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ των δύο παικτών.

Κάτι που διαφάνηκε από την τελευταία κίνηση στην οποία προχώρησε πριν από λίγο διάστημα η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Μετά από το μπαράζ των εξαγορών, κυρίως, μικρών τοπικών παικτών στις οποίες έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια, προσπαθεί να βάλει πόδι και στο "ανώνυμο" δίκτυο των καταστημάτων γειτονιάς τα οποία λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο.

Στο πλαίσιο αυτό, ήρθε σε συμφωνία με τον όμιλο αγορά ΕΛΕΤΑ, που δημιουργήθηκε το 1998 και σήμερα "ελέγχει" πανελλαδικό δίκτυο 523 καταστημάτων. Η συμφωνία της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός με τη διοίκηση του ΕΛΕΤΑ, δεν είναι δεσμευτική για τα μέλη του ομίλου αγορών. Παραμένει στη διακριτική ευχέρεια των τελευταίων εάν θα ενταχθούν κάτω από την "ομπρέλα" της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Η συνεργασία επικεντρώνεται σε αυτή τη φάση, σε επίπεδο των εμπορικών συμφωνιών που περνάνε πλέον από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Εξαιρούνται, προς ώρας, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του ομίλου ΕΛΕΤΑ.

Πρόκειται για ένα επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο δίνει πόντους στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, χωρίς να "κάψει” ζεστό χρήμα για εξαγορές να ενισχύσει τη δύναμή του και πρωτίστως τη διαπραγματευτική δύναμή του με τους προμηθευτές. Και αυτό γιατί στον τζίρο των 300 και πλέον εκατ. ευρώ που πραγματοποιεί σήμερα η αλυσίδα από την Αίγινα, προσθέτει επιπλέον τζίρο ο οποίος σύμφωνα παράγοντες της αγοράς ξεπερνά το μισό δισ. ευρώ, χωρίς ωστόσο αυτό να μπορεί να επιβεβαιωθεί, διότι ο όμιλος ΕΛΕΤΑ έχει αρκετά χρόνια να αναρτήσει τις οικονομικές του καταστάσεις στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο).

Από την άλλη πλευρά η SPAR Hellas αναπτύσσεται ακριβώς με αυτό το μοντέλο, δηλαδή με συνεργασίες και παροχή "υπηρεσιών” στα μέλη του ομίλου αγορών ΑΣΤΕΡΑΣ. Πέρυσι "έκλεισε" με 69 καταστήματα, 17 πλήρους μετατροπής SPAR και ακόμα 52 που βρίσκονταν σε κατάσταση μετατροπής (ενδιάμεση φάση). Το 2019 υπολογίζει πως θα έχει συνολικά 107 καταστήματα, 47 καταστήματα πλήρους μετατροπής SPAR και ακόμα 60 που θα βρίσκονται στο στάδιο της μετατροπής τους σε SPAR (ενδιάμεση φάση), ενώ μέχρι το 2020 ο συνολικός αριθμός καταστημάτων του δικτύου της εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 170 σημεία. Παράλληλα δημιουργεί και το μοντέλο των καταστημάτων SPAR express με καταστήματα σε γειτονιές, σε τουριστικές περιοχές, στα κέντρα των πόλεων, με αρκετό food to go, κατάλληλο μίγμα προϊόντων σε impulse αγορές κ.α.

Μέσω αυτού του μοντέλου, δηλαδή ανεξαρτησία στους συνεργάτες, η διοίκηση της SPAR εκτιμά πως θα φέρει μαζί νέες συνεργασίες. Απώτερος στόχος το γκρουπ SPAR - ΑΣΤΕΡΑΣ να ξεπεράσει το 1 δις. ευρώ συνολικών λιανικών πωλήσεων στο άμεσο μέλλον για να αποτελέσει μια σημαντική δύναμη για το χώρο του λιανεμπορίου.

capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!