ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

"Μαχαίρι" 27 ευρώ τον μήνα στο καλάθι του σούπερ μάρκετ

"Ελαφρύτερο" κατά 318 ευρώ ετησίως ή 26,5 ευρώ τον μήνα είναι το μέσο καλάθι του καταναλωτή. Περικοπή δαπανών, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος αλλά και της στροφής του μέσου πελάτη σε αγορές προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά ή πωλούνται με κάποια έκπτωση.

Σήμερα 9 στους 10 καταναλωτές δηλώνει πως αγοράζει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά. Αποτέλεσμα 7 στους 10 καταναλωτές έχουν μειώσει 5% τον λογαριασμό τους και 1 στους 5 κατά 20% τη μέση δαπάνη για αγορά προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, αναφέρει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Από τους 2.000 καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 71% δήλωσε πως πέρυσι αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2017, ενώ το 66% του κοινού ανέφερε ότι κυνηγάει τις προσφορές, τα κουπόνια και τις δωροεπιταγές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Υψηλό είναι και το ποσοστό, 56% του δείγματος, που ανέφερε πως οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν. Ενδεικτικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών είναι ότι το 44% δηλώνει ότι αναβάλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα είδη που επιθυμεί να αγοράσει.

Από τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, με βάση τα οποία το μέσο καλάθι έχει μειωθεί σωρευτικά την τελευταία πενταετία κατά 1.500 ευρώ ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε πέντε χρόνια ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ, δημιουργούνται αρκετά ερωτήματα. Από το ποιος τελικά κερδίζει. Πόσο "πραγματικές" ήταν και είναι τελικά οι τιμές με τα προ πενταετίας επίπεδα και πόσες εταιρείες μπορούν να αντέξουν αυτό τον πόλεμο.

Με βάση τα στοιχεία κατανάλωσης προκύπτει πως αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές έχουν συρθεί στην πλειοδοσία προσφορών και εκπτώσεων για να διατηρήσουν τα μερίδιά τους και τη θέση τους στο ράφι. Μέχρι στιγμής σε αυτή τη μάχη τα επώνυμα προϊόντα διατηρούν τη δύναμή τους με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να έχουν χάσει πάνω από τέσσερις μονάδες και το μερίδιό τους να κινείται στο επίπεδο του 15-16%. Όμως το πραγματικό κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι προμηθευτές και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για να συμμετάσχουν σε αυτή την πλειοδοσία προσφορών παραμένει επί της ουσίας άγνωστο.

Την ίδια στιγμή επιβεβαιώνεται και από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ πως το κυνήγι των προσφορών έχει προκαλέσει μετακίνηση των καταναλωτών από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ. Δηλαδή τα σούπερ μάρκετ χάνουν την πιστότητά τους. Και φυσικά το ερώτημα που συνεχίζει να παραμένει αναπάντητο είναι πόσο "πραγματικές" ήταν και είναι οι τιμές με τα προ κρίσης επίπεδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αγορά των απορρυπαντικών πλύσης ρούχων, όπου η μέση τιμή ανά μεζούρα έχει μειωθεί στο μισό με το ποσό που κόστιζε προ κρίσης.

Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι και η αλλαγή των εργοστασίων απ’ όπου ένας Έλληνας προμηθευτής επιλέγει να φέρει στην Ελλάδα κάποιο προϊόν. Παραδείγματος χάριν, γνωστό προϊόν που μέχρι και πριν από δύο χρόνια ερχόταν από εργοστάσιο πολυεθνικής που βρίσκεται στη Γαλλία πλέον εισάγεται από εργοστάσιο που διατηρεί η ίδια πολυεθνική σε χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ. Γιατί; Διότι η τιμή που το αγοράζει είναι 25% χαμηλότερη από το εργοστάσιο της Γαλλίας και η συνταγή είναι διαφορετική.

της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]