Ένεση "ρευστότητας" στην Ελαΐς από τη Unilever

Πυροσβεστικά” μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις στην κεφαλαιακή δομή και στην οικονομική διάρθρωση της Ελαΐς-Unilever, μετά την απομείωση της υπεραξίας ύψους 292 εκατ. ευρώ, αποφάσισε να λάβει ο όμιλος Unilever.

Σε επικοινωνία που είχε η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας με τον Ολλανδικό όμιλο, έλαβε το "πράσινο φως" να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου με εισφορά μετρητών για να διασφαλίσει την επάρκεια των ιδίων κεφαλαίων της, τα οποία στη χρήση του 2017 εμφανίζονται αρνητικά στα 74,588 εκατ. ευρώ.

Η Ελαΐς – Unilever στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου του 2017 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός ο οποίος αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ στις 18 Ιανουαρίου του 2019) εμφανίζει αρνητικά ιδία κεφάλαια ως αποτέλεσμα της απομείωσης υπεραξίας ποσού 292 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία προέβη σε έλεγχο απομείωσης της υπεραξίας ποσού 292 εκατ. ευρώ που είχε προκύψει ιστορικά το 2008 κι το 2011 ως αποτέλεσμα εταιρικών μετασχηματισμών.

Από τη σχετική μελέτη ελέγχου απομείωσης προέκυψε η αναγνώριση πρόβλεψης απομείωσης ποσού 222 εκατ. ευρώ στις οικονομικές καταστάσεις της 31ης Δεκεμβρίου του 2017. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να "κτυπήσει" όλα τα μεγέθη του ισολογισμού τα οποία έχουν επηρεασθεί αρνητικά.

Τα EBITDA εμφανίζονται αρνητικά στα 206,7 εκατ. ευρώ όπως και τα αποτελέσματα μετά από φόρους τα οποία διαμορφώθηκαν σε ζημιές 218,9 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τον τζίρο αυτός υποχώρησε στα 382,2 εκατ. ευρώ από 401 εκατ. ευρώ που ήταν το 2016.

Πέρυσι η εταιρεία υλοποίησε το project Silver που αφορούσε την έξοδο του ομίλου Unilever σε παγκόσμιο επίπεδο από την κατηγορία των spreads και μαργαρινών –στην Ελλάδα περιελάμβανε και την κατηγορία ελαιολάδου- και την πώληση αυτών στην KKR.

Στις αρχές Ιουλίου μεταβίβασε τα σχετιζόμενα πάγια στις τοπικές εταιρείες Upfield και τα σήματα και δικαιώματα διανομής των εν λόγω προϊόντων στην εταιρεία Upfield Europe BV έναντι συνολικού τιμήματος 31,4 εκατ. ευρώ.

Από τις αρχές Ιουλίου και για ορισμένο μεταβατικό διάστημα η Ελαΐς Unilever παρέχει έναντι αμοιβής υπηρεσίες υποστήριξης στις εταιρείας του ομίλου KKR στην Ελλάδα που δραστηριοποιούνται υπό την επωνυμία Upfield.

Εν τω μεταξύ από το 2017, μετά και την ολοκλήρωση του project Olympus, η εταιρεία προμηθεύεται τα προϊόντα που παράγονται στα εργοστάσια του ομίλου στο εξωτερικό από τη συγγενή εταιρεία Unilever Supply Chain Company AG ενώ προμηθεύεται απ’ ευθείας τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα από συγγενείς ή μη εταιρείες καθώς και τα προϊόντα που παράγονται στο εξωτερικό από τρίτους παραγωγούς.

της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr



Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!