ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Πρώτα ακούστε την ιστορία των άλλων και μετά πείτε τη δική σας

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος περί μύθων, ιστοριών. Περί brand story και storytelling. Ως business coach βοηθάω τους συνεργάτες μου να πουν την ιστορία τους, να εκφράσουν το σκοπό τους μέσα από ένα brand story που να αγγίζει τις καρδιές των ανθρώπων που έχουν το ίδιο «Γιατί». Ένα brand story που είναι αληθινό, παράγει αξία και συνδέει τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους σε συναισθηματικό επίπεδο. Άλλωστε, όλες οι αποφάσεις μας πρώτα παίρνονται σε συναισθηματικό επίπεδο και στη συνέχεια εκφράζονται με τη λογική. Έτσι είμαστε φτιαγμένοι.


Αυτό που υποστηρίζω είναι ότι αυτή η ιστορία που έχει να πει ο κάθε άνθρωπος, η κάθε επιχείρηση, πρέπει να είναι αυθεντική και να πηγάζει από τις αξίες και τα πιστεύω των ανθρώπων, έτσι ώστε να μην είναι μία από τα ίδια (όπως ο μύθος του μύθου της Ελλάδας) και προπάντων, να μην χειραγωγεί.

Όμως, πιο σημαντικό από το να δημιουργούμε, να καταγράφουμε και να μοιραζόμαστε τις ιστορίες μας, είναι να μάθουμε να ακούμε τις ιστορίες που έχουν να μας διηγηθούν οι συνάνθρωποι μας. Να αφουγκραστούμε τις ιστορίες που έχει να μας διηγηθεί η φύση, ο πλανήτης μας, το σύμπαν μέσα στο οποίο υπάρχουμε.

Έτσι μπορούμε να ανακαλύψουμε, να δούμε καθαρά τα προβλήματα και τις ανάγκες που υφίστανται. Έτσι μπορούμε να ανακαλύψουμε τι λείπει και στη συνέχεια να δημιουργήσουμε προϊόντα/υπηρεσίες με αξία έχοντας ως πυξίδα το σκοπό μας, χρησιμοποιώντας σύγχρονα επιχειρηματικά εργαλεία και ενοποιώντας τα dots μας με αυτά της φύσης, Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι ο πιο σημαντικός λόγος που οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν, σύμφωνα με ότι δήλωσαν οι ίδιοι οι ιδρυτές τους, σε ποσοστό 42%, είναι ότι το προϊόν/υπηρεσία τους δεν έχει ζήτηση.

Το να μιλάς είναι εύκολο. Το να ακούς είναι δύσκολο. Έρευνα του κοινωνικού ψυχολόγου James Pennebaker έχει δείξει ότι ενώ οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μαθαίνουν πιο πολλά για τους συνανθρώπους τους όταν τους ακούνε, στην πράξη συμβαίνει το αντίθετο. Όσο περισσότερο μιλούν οι ίδιοι, τόσο περισσότερο νομίζουν ότι μαθαίνουν πιο πολλά για τους άλλους.

Διαβάστε ιστορίες ανθρώπων/επιχειρήσεων απ’ όλο τον κόσμο. Ακούστε υπομονετικά τις ιστορίες των ανθρώπων με τους οποίους έρχεστε σε επαφή καθημερινά. Μπείτε στη θέση τους. Κάντε μια «έρευνα αγοράς» βασισμένη στα brand stories και βρείτε ευκαιρίες για να εκφράσετε αποτελεσματικά τη δημιουργικότητά σας, αναπτύσσοντας αειφορικά προϊόντα/υπηρεσίες που κάνουν καλύτερο τον κόσμο μας.

Η επιβολή της ύπαρξής μας μέσω της ασταμάτητης και εγωιστικής φλυαρίας ή και της υπερβολικά ηχηρής ιστορίας μας δεν είναι ικανή να μας οδηγήσει ούτε στη μετα-καινοτομία αλλά ούτε και στην αληθινή σύνδεση με τους ανθρώπους που μας ενδιαφέρουν.

Η ηρεμία που πηγάζει από την επικοινωνία από καρδιάς και η οποία στηρίζεται στο σεβασμό και στην κατανόηση μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα μονοπάτι όπου θα βρούμε μια δεξαμενή ιδεών, ικανές να δώσουν άμεσες και χρήσιμες λύσεις στα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας.

Γι’ αυτό σταματήστε να λειτουργείτε ως takers όταν έρχεται η ώρα να πείτε τη δική σας ιστορία και λειτουργείστε ως ισορροπημένοι givers. Ακούστε με όλες σας τις αισθήσεις τις ιστορίες του οικοσυστήματος στο οποίο υπάρχετε και δράτε. Και μετά, δημιουργείστε και πείτε τη δική σας. Μετά βάλτε το δίσκο να παίζει. Έτσι μόνο θα γίνετε μέρος της «συνολικής» ιστορίας. Έτσι θα σας πιστέψουν και θα σας εμπιστευτούν. Έτσι θα δημιουργήσετε ομάδες με κοινό σκοπό, μέσα στις οποίες θα εκφράζετε και θα υλοποιείτε τις ιδέες σας επιτυχώς.

Δήμητρα Ζερβάκη
Business Coach, Project Manager, Adult Trainer
epixeiro.gr



Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]