Μόλις μία στα επτά ισχυρότερες εταιρείες του κόσμου δεν είναι τεχνολογική!

Το ότι ζούμε σε μια εποχή που κυριαρχείται από την τεχνολογία δεν είναι κάτι που χρειάζονται λίστες για να το καταλάβει κάποιος, αρκεί να ρίξει μια ματιά στην καθημερινότητα του η οποία πια κυριαρχείται από την τεχνολογία. Οι τεχνολογικές εταιρείες εκτός από το να κυριαρχήσουν στην καθημερινότητα μας, έχουν κάνει κατάληψη και στις αγορές με τις κορυφαίες από αυτές να "ευθύνονται" για τις μεγάλες διακυμάνσεις στα διεθνή χρηματιστήρια.

Αν το σκεφτεί κάποιος, όλα όσα γίνονται γύρω μας έχουν πια μια τεχνολογική "υφή" καθώς όλες σχεδόν οι εκφράσεις της πραγματικότητας μας έχουν από πίσω μια τεχνολογική εταιρεία, η Amazon κυριαρχεί στις ηλεκτρονικές αγορές, η Apple στην επικοινωνία, το Facebook στα κοινωνικά δίκτυα, η Google στις παγκόσμιες αναζητήσεις και τον διαμοιρασμό των πληροφοριών και η Microsoft στο software που χρησιμοποιούμε όλοι γύρω μας. Πέρα από αυτές, υπάρχουν δεκάδες άλλες εταιρείες που διαμορφώνουν το τεχνολογικό μας περιβάλλον, όμως αυτές οι εταιρείες, εκτός από τεράστιες πωλήσεις, έχουν καταφέρει να "κερδίσουν" αυτό που για εκατομμύρια εταιρείες αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο, την αναγνώριση. Το ισχυρό brand name, κάτι που μερικές φορές είναι ισχυρότερο από τις πωλήσεις καθώς προσφέρει σιγουριά και εφησυχασμό πως θα τα καταφέρουν ότι και να γίνει στην αγορά.

Ποιες είναι όμως οι ισχυρότερες εταιρείες; ποιες είναι αυτές με το πιο δυνατό όνομα στην παγκόσμια αγορά και πως διαμορφώνεται αυτή η λίστα. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του, ότι η ισχυρότερη εταιρεία, δεν σημαίνει αποκλειστικά η πιο πολύτιμη εταιρεία, δεν σημαίνει την εταιρεία με την μεγαλύτερη αποτίμηση, αλλά σημαίνει αυτή που το όνομα της αποτελεί εχέγγυο της επιτυχίας της και το πόσο ισχυρό αντίκτυπο έχει στον κόσμο.

Όπως είναι φυσικό, οι τεχνολογικές εταιρείες κυριαρχούν σε αυτή τη λίστα, ενώ μόλις μια μη τεχνολογική εταιρεία έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τόσο ισχυρό brand name για να καταφέρει να μπει "σφήνα" στην τεχνολογική επτάδα.

Πρώτη στην λίστα είναι η Apple, με αξία ονόματος 182,8 δισ. δολάρια, η οποία παρά τα προβλήματα που έχει τελευταία και την πτώση των πωλήσεων της μένει σταθερά στην πρώτη θέση σαν την εταιρεία με το ισχυρότερο όνομα στον κόσμο. Αυτός είναι και ο λόγος που παρά τα προβλήματα, τα οποία σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία θα δημιουργούσαν πιέσεις και πτώση, για την Apple είναι απλά μικρά εμπόδια στον δρόμο της που τα ξεπερνάει με επιτυχία.

Ακολουθεί στην δεύτερη θέση η Google, με brand value 132,1 δισ. δολάρια και συνεχή αύξηση από χρονιά σε χρονιά, όντας η εταιρεία που έχει γίνει πια συνώνυμο του internet ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Microsoft με 104,9 δισ. δολάρια αξία ονόματος. Η Microsoft εδώ και πολύ καιρό έχει αποτινάξει από πάνω της της ταμπέλα της "συντηρητικής" εταιρείας που ασχολείται με σοβαρά πράγματα και επαγγελματικές μόνο εφαρμογές γραφείου και έχει φορέσει τον "μανδύα" της καινοτομίας και της πρωτοπορίας.

Ακολουθεί το Facebook με brand value 94,8 δολάρια, καταφέρνοντας να επιζήσει των τεράστιων σκανδάλων που "βασάνισαν" την εταιρεία μέσα στο 2018, αφήνοντας πίσω του τα προβλήματα με τις διαρροές προσωπικών δεδομένων αλλά και τις επιθέσεις εναντίον από τις κυβερνήσεις όλου σχεδόν του κόσμου για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών του αλλά και τον τρόπο που έχει επιτρέψει την ανάμιξη σε παγκόσμιας σημασίας γεγονότα όπως οι εκλογές.

Φυσικά στην κορυφαία επτάδα βρίσκεται και η Amazon, η οποία με 70,9 δισ. δολάρια αξία brand name θα περίμενε κανείς να βρίσκεται πιο ψηλά, αν σκεφτεί κανείς ότι είναι η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Όμως ακόμα στην συνείδηση του κόσμου είναι συνυφασμένη με τις ηλεκτρονικές αγορές και αν και σε αυτό το τομέα κυριαρχεί, δεν έχει τα δικά της προϊόντα που θα της δώσουν το brand awreness που διαθέτουν οι υπόλοιποι της λίστας.

Στην έκτη θέση βρίσκεται η "έκπληξη" της λίστας, όχι λόγω της φύσης και της φήμης της εταιρείας, αλλά για το γεγονός ότι κατάφερε να μπει "σφήνα" μέσα στις τεχνολογικές εταιρείες. Πρόκειται για μια εταιρεία το κόκκινο κουτάκι της οποίας είναι άμεσα αναγνωρίσιμο σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου και το προϊόν της έχει γίνει συνώνυμο πολλών από τις καθημερινές ασχολίες όλου του πλανήτη. Φυσικά μιλάμε για την Coca Cola, η οποία με 57,3 δισ. δολάρια βρίσκεται πάνω από την Samsung η οποία με αξία ονόματος 47,6 δισ. δολάρια, καταλαμβάνει την έβδομη θέση της σχετικής λίστας.

Η Samsung κυριαρχεί εδώ και χρόνια στις ηλεκτρικές συσκευές, με τις τηλεοράσεις και τα κινητά της τηλέφωνα να αποτελούν σημεία αναφοράς στην αγορά και παρόλο που το τελευταίο διάστημα, ειδικά στα smartphones, δέχεται την "μανιασμένη" επίθεση των Κινέζων κατασκευαστών, βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση των πωλήσεων και το όνομα της έχει συνυφαστεί με την πρωτοπορία και την καινοτομία στην τεχνολογία.

Την δεκάδα των πιο ισχυρών brand names στον πλανήτη συμπληρώνουν οι Disney στην όγδοη θέση με 47,5 δισ. δολάρια ονομαστική αξία, η Toyota με 44,7 δισ. δολάρια και την δεκάδα κλείνει ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός AT&T, με 41,9 δισ. δολάρια.

emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!