Η αντεπίθεση της ΑΒ και το σχέδιο ολικής επαναφοράς με νέες επενδύσεις 60 εκ. ευρώ

Ήταν από τους μεγάλους κερδισμένους της κατάρρευσης του δικτύου της Μαρινόπουλος αλλά και από αυτούς που έχασαν σημαντικό μέρος αυτών των κερδών όταν το συγκεκριμένο δίκτυο το ανέλαβε η Σκλαβενίτης και επανήλθε στην κανονικότητα.

Δύο χρόνια μετά από εκείνη την ημέρα, δηλαδή που το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος πέρασε υπό την "ομπρέλα" της Σκλαβενίτης, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, στο "τιμόνι” της οποίας βρίσκεται ο Βασίλης Σταύρου, brand president της, ετοιμάζει την αντεπίθεση της.

Απώτερος στόχος η ανάκτηση της πρώτης θέσης του κλάδου σε βάθος τριετίας. Πως θα γίνει αυτό; Μέσα από ένα πολυσχιδές σχέδιο το οποίο παρουσίασε χθες στην επίσημη πρώτη του ο κ. Σταύρου δοκιμασμένο στέλεχος του ομίλου που έχει συνδέσει την πορεία του με το σύστημα της Ahold Delhaize. Το σχέδιο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις -60 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου και 200 εκατ. ευρώ για τις προσφορές, τη φετινή χρονιά-, διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων (εταιρικών και franchise), νέο μοντέλο καταστημάτων, έμφαση στα φρέσκα προϊόντα και στα έτοιμα φαγητά, αλλά και επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κομβικό σημείο αυτού του restart της αλυσίδας, που συμπληρώνει 80 χρόνια παρουσίας στο εγχώριο επιχειρείν, η επιστροφή στις ρίζες. "Θέλουμε να φέρουμε ξανά την ΑΒ στην κορυφή. Να ξαναγίνει και του πουλιού το γάλα. Έχουμε στόχο να μπορέσουμε να ανακτήσουμε την ηγεσία μας σε επίπεδο τζίρου", είπε την Πέμπτη σε δημοσιογράφους ο κ. Σταύρου, στον οποίο πιστώνεται η πρώτη θέση που κατέκτησε η Mega Image, θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize, στη Ρουμανία.

Αν σε αυτό τον σχεδιασμό περιλαμβάνονται εξαγορές; Ο κ. Σταύρου ήταν σιβυλλικός. Δεν το απέκλεισε αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά. "Η εταιρεία είναι πάντοτε ανοιχτή στο να εξετάζει το κάθε ενδεχόμενο προσθέτοντας πως πάντοτε κοιτάει τις διάφορες ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά. Κάθε περίπτωση που δένει με τα δικά μας στρατηγικά πλάνα προφανώς και την εξετάζουμε. Δεν είναι όμως αυτοσκοπός. Εστιάζουμε στην οργανική ανάπτυξη" είπε.

Αν και ο ίδιος δεν θέλησε να ανοίξει τα χαρτιά του, η απόσταση που χωρίζει σήμερα την ΑΒ Βασιλόπουλος από την πρώτη θέση του κλάδου και τον όμιλο Σκλαβενίτη, υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ (σ.σ. εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς καθώς δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τη χρήση του 2018). Απόσταση η οποία όπως σημειώνουν τα ίδια στελέχη μπορεί να καλυφθεί κυρίως μέσω εξαγορών.

Συγκέντρωση την οποία εκτιμά και ο κ. Σταύρου ότι θα υπάρξει. "Υπάρχουν γύρω στους 48 παίκτες, εννέα εκ των οποίων κάνουν τζίρο πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Αυτό νομοτελειακά θα οδηγήσει σε περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο και μικροί παίκτες θα πιεστούν", τόνισε.

Για την πορεία της ΑΒ το 2018 απέφυγε να δώσει στοιχεία, λόγω του ότι η μητρική είναι εισηγμένη ενώ φειδωλός ήταν για τη στόχευση της αλυσίδας τη φετινή χρονιά. Περιορίσθηκε να αναφέρει: "το 2019 προσβλέπουμε ότι η αγορά στο σύνολό της θα ανέβει γύρω στο 1,5 με 2%. Θεωρούμε ότι και εμείς θα πάρουμε το μερίδιό μας σε αυτή την αγορά.”Ανάπτυξη η οποία θα προέλθει από τα υπάρχοντα καταστήματα αλλά και από τα 50 νέα που θα "πέσουν" στο δίκτυο μέσα στο 2019.

Της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!