VW, BMW και Daimler θα συνεργαστούν για τα αυτόνομα οχήματα

Το ότι θα βλέπαμε μεγάλους ανταγωνιστές στην αυτοκινητοβιομηχανία να συνεργάζονται στο πεδίο της τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης δεν το περιμέναμε, παρότι πρόκειται για μια λογική κίνηση.

Εφόσον οι παραδοσιακοί παίκτες σε κάθε βιομηχανία έχουν να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες (βλ. Amazon, Google, Apple) οι οποίες εισέρχονται «στα λημέρια» τους, γνωρίζουμε όλοι, και το έχουμε καταγράψει, ότι τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα μια και παίζουν «εκτός έδρας», στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας. Τράπεζες, ασφάλειες, λιανέμποροι, αυτοκινητοβιομηχανία, logistics θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στον λεγόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες.

Ήδη έχουμε δει BMW και Daimler να συνεργάζονται στις ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακίνησης, ενοποιώντας τις πλατφόρμες και υπηρεσίες τους. Πλέον στην παρέα προστίθεται και η VW αναφορικά με τα αυτόνομα οχήματα.

Όπως αναφέρει η Handelsblatt. τα αυτόνομα αλλά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε λίγα χρόνια θα αρχίσουν να εμφανίζονται μαζικά στους δρόμους και το κόστος ανάπτυξής τους είναι τεράστιο. Τα αυτόνομα και ειδικά τα κοινόχρηστα οχήματα θα φέρουν μεγάλες αλλαγές στα κλασικά παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα των κατασκευαστών και αυτοί οφείλουν να προετοιμάζονται από τώρα.

Όποιος παρακολουθεί τον χώρο δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί ότι η αγορά αυτόνομης οδήγησης είναι κατακερματισμένη με κλειστές τεχνολογίες και ασύμβατες τεχνολογίες. Είναι «ηλίου φαεινότερο» ότι χρειάζεται να οριοθετηθούν και να ορισθούν τα πρότυπα, τουλάχιστον σε ότι αφορά την Ευρώπη, μια και εδώ ο ανταγωνισμός είναι σαφώς μεγαλύτερος, υπάρχουν πολλά κράτη κλπ.

Αυτό ακριβώς θέλουν να κάνουν VW, BMW και Daimler μαζί με αρκετούς προμηθευτές τους, οι οποίοι επίσης δραστηριοποιούνται στο χώρο, βλ. Bosch, Continental, ZF κ.α. Φυσικά και οι τρεις μεγάλοι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες όπως για παράδειγμα η Dainler με την Bosch, η BMW με την Mobileye και η VW με την Aurora και την Ford.

Ο στόχος είναι όμως να δημιουργηθεί μια ενιαία και ανοιχτή τεχνολογική πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης όπου θα είναι η βάση για να χτιστούν όλες οι επιμέρους τεχνολογίες απ’ όλους τους ενδιαφερόμενους. Για παράδειγμα, θα πρέπει τα αυτόνομα οχήματα να μιλάνε και μεταξύ τους αλλά και με τις υποδομές της πόλης, για να εξασφαλίσουν υψηλές υπηρεσίες ασφάλειας στις μετακινήσεις αλλά και ευκολίες προσαρμοσμένες στα μέτρα τους.
Σε κάθε περίπτωση χρειάζονται ένα χάρτη, όπως αυτόν της HERE, την οποία έχουν εξαγοράσει οι μεγάλες Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Google: Ο μεγάλος αντίπαλος

Αυτή τη στιγμή οι Η.Π.Α. είναι πολύ μπροστά στην αυτόνομη οδήγηση, ειδικά Waymo (η εταιρεία της Alphabet, μητρική της Google) και UBER έχουν διανύσει εκατομμύρια δοκιμαστικά χιλιόμετρα στους δρόμους των Η.Π.Α. ενώ η Waymo έχει στους δρόμους τη πρώτη εμπορική υλοποίηση αυτόνομων μετακινήσεων στο Phoenix της Αριζόνα . Στην Ευρώπη οι δοκιμές είναι ελάχιστες και σε ελεγχόμενο περιβάλλον.

Αν δεν αλλάξει κάτι και μάλιστα σύντομα, η Ευρώπη θα μείνει πολύ πίσω, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα αυτόνομα οχήματα.

startupper.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!