ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Μετατρέποντας κάθε πώληση σε ευκαιρία για διαφήμιση

Ο Κωνστάντιος Μπατσιώλας, συνιδρυτής και CEO του bubbllz, μιλάει στο epixeiro.gr για το πώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα ανταμείβει τους χρήστες, μετατρέποντάς τους παράλληλα σε διαφημιστές και influencers, με αφορμή και την παρουσία της εταιρείας στην πρόσφατη CES.

Τι ακριβώς είναι το bubbllz και πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία του;

Το bubbllz είναι μια mobile εφαρμογή η οποία ανταμείβει τους χρήστες για τα social post που κάνουν σε πραγματικό χρόνο, μετατρέποντάς τους σε διαφημιστές και influencers brands και επιχειρήσεων. Ο χρήστης βλέπει στην εφαρμογή εκπτώσεις, προσφορές και διαγωνισμούς από e-shops, καταστήματα, brands και, κάνοντας post στα δικά του social media μέσα από την εφαρμογή, ανταμείβεται ακόμη και τη στιγμή που αγοράζει ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Την ιδέα της είχα πριν πολλά χρόνια, στην ουσία ξεπήδησε από εκεί. Σχεδίαζα ένα project όπου οι χρήστες θα δήλωναν τι θέλουν να αγοράσουν και, ανάλογα με τον αριθμό των καταναλωτών που θα δήλωναν να αγοράσουν ένα προϊόν, θα έπεφτε ποσοστιαία η τιμή του. Έτσι, στην έρευνά μου ρωτούσα τους καταναλωτές αν θα δημοσιοποιούσαν μια καταναλωτική τους επιλογή αν αυτό θα έριχνε την τιμή. Από την άλλη, ρωτούσα τις επιχειρήσεις αν θα ήθελαν να μιλάνε οι πελάτες τους για αυτές και τα προϊόντα τους. Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα γέννησαν στο μυαλό μου το bubbllz, μια εφαρμογή που εκδημοκρατίζει το influence και το social media marketing.

Από πόσα άτομα αποτελείται σήμερα η ομάδα ανάπτυξης της εφαρμογής και που βρίσκεται η βάση σας;

Η βάση μας είναι στη Θεσσαλονίκη και η ομάδα αποτελείται από 10 άτομα. Μέχρι στιγμής, επενδυτής μας είναι η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, καθώς έχει πιστέψει πως το concept μας μπορεί να λειτουργήσει σε ολόκληρο τον πλανήτη. Επιπρόσθετα, είμαστε και περήφανοι νικητές του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας το οποίο έχει μετονομαστεί σε Envolve. Μια μεγάλη οικογένεια η οποία στηρίζει την επιχειρηματικότητα!

Ποια είναι η ανταπόκριση που υπάρχει από το κοινό και τις επιχειρήσεις; Πόσοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή και με πόσες επιχειρήσεις συνεργάζεστε; Δώστε μας μια εικόνα επί του θέματος.

Η εφαρμογή έκανε το soft launch τον προηγούμενο χρόνο σε Ελλάδα και Κύπρο. Αυτό σημαίνει πως είναι λειτουργική και κάνουμε case studies με περίπου 400 επιχειρήσεις και brands. Την έχουν κατεβάσει και χρησιμοποιήσει περίπου 10.000 χρήστες, χωρίς να έχουμε κάνει το παραμικρό brand awareness.

Προετοιμάζουμε το πλήρες launch, όπου θα κάνουμε ενέργειες brand awareness για την εφαρμογή, ώστε να μάθουν οι επιχειρήσεις πως μπορούν να διαφημίζονται από κάθε πελάτη τους και οι χρήστες πως μπορούν να κερδίζουν χρήματα απλά post(άροντας) στα social media.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια και πώς, με βάση αυτόν, προχωράει το monetization της αρχικής ιδέας για την εταιρεία σας;

Ο σχεδιασμός είναι να υπάρχουν αρκετά marketplaces με επιχειρήσεις στην εφαρμογή και χιλιάδες χρήστες να κερδίζουν post(άροντας). Στοχεύουμε σε ένδυση, εστίαση, αξεσουάρ, αισθητική, τουρισμό και φυσικά στο sports. Φανταστείτε να κάνετε ένα post στο γήπεδο, η εφαρμογή να τοποθετεί στη φωτογραφία σας τον αγαπημένο σας παίκτη και αυτή η φωτογραφία να παίζει σε πραγματικό χρόνο στο video wall του γηπέδου! Εδώ θα ήθελα να σημειώσω πως ήμασταν finalist, μεταξύ 17 χωρών, στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό της Euroleaque, όπου είδαμε ότι κάθε ομάδα και κάθε σπόνσορας ψάχνει για fan engagement.

Ποιοι θα λέγατε πως είναι οι βασικοί λόγοι για να συνεργαστεί μια επιχείρηση με το Bubbllz, πέρα από τις καμπάνιες που μπορεί να «τρέχει» στα social; Ποια θα είναι τα βασικά οφέλη και ποια η διαφοροποίηση σας από τον ανταγωνισμό;

Το κύριο όφελος για μια επιχείρηση είναι πως μετατρέπει κάθε πελάτη και κάθε πώληση σε ευκαιρία για διαφήμιση στα social media. Το ρητό «ο πελάτης είναι η καλύτερη διαφήμιση» το γνωρίζουν όλοι. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το στατιστικό πως το 92% των ανθρώπων λέει ότι επηρεάζεται περισσότερο από φίλους και γνωστούς, παρά από κάθε άλλο είδος διαφήμισης, αυτό είναι τεράστιο και κάθε επιχείρηση λογικά θα ήθελε να διαφημίζεται με τον πιο αξιόπιστο και δυναμικό τρόπο. Δηλαδή από τον πελάτη της, βάζοντάς τον στο επίκεντρο των marketing ενεργειών.

Πέρα από αυτό όμως, η επιχείρηση έχει και άλλα οφέλη: Δείχνει τις προσφορές της, γνωρίζει ποιος πελάτης έχει μπεί στο κατάστημα, πότε, πόσες φορές και έτσι μπορεί να τον ανταμείψει. Αφού γίνει αυτό, μπορεί να επικοινωνεί μαζί του, εφόσον ο πελάτης γίνεται «follower» της επιχείρησης μέσα στο bubbllz. Η τεχνολογία μας τοποθετεί αυτόματα λογότυπο και hashtag της επιχείρησης ώστε να υπάρχει η σωστή αναφορά στην brand ή στην επιχείρηση. Όλη αυτή η τεχνολογία είναι απαραίτητη ώστε αυτή η απλή ιδέα να είναι λειτουργική και να δημιουργεί οφέλη και για τις δύο πλευρές, επιχειρήσεις και πελάτες.

Έχοντας την αρχική ιδέα, ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε ως επιχείρηση και πώς τις ξεπεράσατε; Είναι εύκολο για μια startup να βρει χρηματοδότηση στην Ελλάδα; Γενικότερα, ποια η συμβουλή που θα δίνατε στους νέους startuppers;

Η ιδέα είναι η αρχή του παντός, όμως συγχρόνως το παν είναι η υλοποίηση. Αν και αντιφατικό, έτσι είναι. Δυσκολίες υπήρξαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πολλές. Το θέμα είναι να μην σταματάς. Να βρίσκεις μαζί με την ομάδα σου τον τρόπο να ξεπερνάς τα εμπόδια, έχοντας κοινό όραμα και στόχους. Με τον co-founder μου, τον Γιώργο Θρασκιά, προσπαθούμε για αυτό. Αν και δεν τα βρίσκουμε πάντα μεταξύ μας, μας βρίσκει εμάς ο κοινός στόχος και αυτό είναι σπουδαίο!

Στην Ελλάδα, οι πηγές χρηματοδότησης είναι περιορισμένες και μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αυτό γεμίζει με άγχος τους founders καθώς έχεις μία, δύο, τρεις το πολύ επιλογές. Οπότε, αν δεν το κάνεις σωστά ή αν απλά οι επενδυτές δεν ταιριάζουν με αυτό που κάνεις, τότε μειώνονται δραματικά οι πιθανότητες χρηματοδότησης. Έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου να γράψω ένα βιβλίο από αυτό το success ή fail story (θα δούμε την κατάληξη) και ήδη σημειώνω κάθε αρνητική απάντηση και κάθε θετική, κάθε πιστεύω και κάθε δεν πιστεύω σε αυτό. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάς αυτούς που σε στήριξαν, πίστεψαν και ανέβηκαν μαζί σου στο ταξίδι!

Αν δικαιούμαι να δώσω μια συμβουλή στους νέους startuppers είναι να έχουν επιμονή! Είναι το μεγαλύτερο ταλέντο που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος. Εγώ, όταν ξυπνάω κάθε πρωί, λέω στον εαυτό μου «ποια και πόσα προβλήματα θα λύσω σήμερα;» καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να μην αντιμετωπίσεις προβλήματα!

Δραστηριοποιήστε σήμερα στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Υπάρχουν διαφορές που εντοπίζετε μεταξύ των δύο αγορών; Υπάρχουν σχέδια για επέκταση σε άλλες χώρες;

Ναι, φυσικά υπάρχουν διαφορές, όπως υπάρχουν διαφορές και από πόλη σε πόλη και από marketplace σε marketplace. Υπάρχουν και ομοιότητες όμως και αρχικά βασίζεσαι σε αυτές και προσπαθείς να είσαι ευέλικτος ώστε να απορροφήσεις τις διαφορές και να προσαρμοστείς. Τα σχέδια μας επιβάλλουν την επέκταση και όραμά μας είναι το bubbllz να μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού στον κόσμο!

Δώστε μας μερικά παραδείγματα στα οποία, μέσω της χρήσης του Bubbllz, προέκυψε κάποια σημαντική/viral προώθηση ενός προϊόντος ή μιας επιχείρησης. Ποιες κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον;

Κάθε κατηγορία προϊόντων ή υπηρεσιών έχει διαφορετικό ενδιαφέρον. Μέχρι στιγμής, κάποια από τα καλύτερα case studies είναι στο χώρο των e-shops, καθώς ο πελάτης είναι στην άνεση του σπιτιού του, έχει τον χρόνο του και, χωρίς να έχει ξανακούσει για το bubbllz, συμμετέχει πιο εύκολα. Σε αυτό συμβάλλει και η πιο δομημένη επικοινωνία από την επιχείρηση.

Σε άλλες περιπτώσεις είδαμε πως από τη συμμετοχή 100 ανθρώπων σε μια εβδομάδα δημιουργήθηκαν 7.500 οργανικά reactions και 51.000 οργανικά impressions! Αυτό δείχνει την τεράστια δύναμη του User Generated Content και των οργανικών post από τους πελάτες μιας επιχείρησης. Είναι σαν να υπάρχει μια τεράστια ενέργεια στο ήδη υπάρχον πελατολόγιο και να μην μπορούν να την εκμεταλλευτούν ακόμη οι επιχειρήσεις. Με το bubbllz αυτό μπορεί να αλλάξει και κάθε πελάτης να είναι και διαφήμιση.

Στην ουσία, κάνουμε disrupt στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα social media και τον τρόπο που αγοράζουμε στο χώρο του retail. Πάντα κερδίζοντας! Και με αυτήν την ευκαιρία θα ήθελα να αναφέρω πως αυτή τη στιγμή είμαστε finalist στον διαγωνισμό retech innovation challenge που διοργανώνεται για πρώτη φορά από τη Lamda Development! Και το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος παίκτης στο χώρο του retail αρχίζει να ψάχνει καινοτόμες ιδέες και τεχνολογίες για να ενισχύσει το customer experience, είναι πολύ ενθαρρυντικό. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συμμετέχουμε σε αυτό το διαγωνισμό!

Συμμετείχατε πρόσφατα στο ελληνικό περίπτερο στην CES 2019. Μιλήστε μας για την συγκεκριμένη εμπειρία και τα ενδεχόμενη οφέλη που υπήρξαν για εσάς από την παρουσία σας στην έκθεση.

Αρχικά, θα ήθελα να τονίσω πως ήταν τιμή μας να συμμετέχουμε στο ελληνικό περίπτερο καινοτομίας, στη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας του κόσμου. Και για αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές, το Enterprise Greece, το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, που μας επέλεξαν για να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα στο χώρο της καινοτομίας.

Ήταν μια ευκαιρία για εμάς να απευθυνθούμε σε δυνητικούς πελάτες και επενδυτές από ΗΠΑ, Καναδα, Γαλλία, ακόμη και Κίνα.

Ποιος θα λέγατε πως θα είναι ο αντίκτυπος των social media μέσα στα επόμενα χρόνια; Ποια θα είναι η επιρροή τους στον καταναλωτή και στον τρόπο που θα πραγματοποιεί τις αγορές του;

Τα social media έχουν έρθει για να μείνουν. Ίσως να υπάρχουν διαφοροποιήσεις κατά διαστήματα στο πως λειτουργούν και στην εμπειρία που παρέχουν, όμως είναι εδώ για τα καλά. Το θέμα και το στοίχημα είναι να τα χρησιμοποιούμε προς όφελος και με τρόπο που δεν θα αντικαταστήσουν την πραγματική ζωή, εμπειρία και συναναστροφή με τους ανθρώπους εκεί έξω!


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]