Gourmet Exhibition: Η έκθεση με ποιοτικά προϊόντα απ’ όλη την Ελλάδα

Ο Αλέξης Στεφανίδης είναι ένα πρόσωπο αναφοράς για την αγορά της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα για τη νέα αναδυόμενη των μικρών και μεσαίων παραγωγών με τα εκλεκτά από κάθε άποψη -«μέσα και έξω»- προϊόντα της διευρυμένης έννοιας της αγρο-επιχειρηματικότητας. Άλλοι τον γνώρισαν ως το πρόσωπο πίσω από τη φίρμα Agora, που δημιούργησε μαζί με τον αδελφό του Κώστα, πανεπιστημιακό που ζει και δουλεύει στο Τάμπερε της Φινλανδίας, και η οποία είχε στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ελιές, πάστες από ελιές και βοτανικά σαπούνια. Αυτά όμως ήταν η αρχή. Σήμερα οι περισσότεροι -μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες- τον γνωρίζουν από το ανήσυχο ντελικατέσεν-παντοπωλείο που έχει στήσει και διευθύνει σε μια περιοχή της Θεσσαλονίκης που έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε must προορισμό. Στην οδό Βίκτωρος Ουγκώ 4, στα Ανω Λαδάδικα, βρίσκεται λοιπόν το «Olicatessen».

Ο Αλέξης Στεφανίδης

Οι δύο προηγούμενες δραστηριότητες δεν είναι όμως οι μοναδικές για τον Αλέξη. Θα πρέπει να συνυπολογίσετε και άλλη μία, την Gourmet Exhibition. Δεν πρόκειται για άλλη μία κλασική εμπορική έκθεση αλλά για ένα ζωντανό marketplace για προϊόντα μικρών και μεσαίων Ελλήνων παραγωγών που έχουν κάτι παραπάνω να πουν. «Δημιουργήσαμε την Gourmet Exhibition το 2016 με σκοπό την υποστήριξη και ισχυροποίηση στο εξωτερικό της υπεροχής της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης. Στόχος μας είναι η ανάδειξη του σύγχρονου ελληνικού προϊόντος», λέει ο δημιουργός της και προετοιμάζεται για τη φετινή διοργάνωση που προγραμματίζεται για το τριήμερο 6-8 Απριλίου στην επιβλητική Αποθήκη Γ’ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Οπως επισημαίνει ο Αλέξης, «στην έκθεση συμμετέχουν παραγωγοί από όλη την Ελλάδα αλλά και κοινό (καταναλωτικό, εμπορικό και δημοσιογραφικό). Η αλήθεια είναι πως στόχος μας κάθε φορά είναι να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά όλους τους εμπλεκόμενους. Μ’ αυτό εννοώ ότι οι εκθέτες μας είναι η ελίτ των Ελλήνων παραγωγών όσον αφορά την ποιότητα, την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια. Εχουν να δώσουν και να πουν πολλά. Οι περισσότεροι παραγωγοί μας είναι έτοιμοι ή εξάγουν ήδη στο εξωτερικό, ενώ άλλοι είναι στη διαδικασία και μέσω της έκθεσης τους δίνεται η δυνατότητα να το κάνουν πράξη. Τα προϊόντα που θα βρει ο επισκέπτης στην έκθεση είναι ό,τι παράγει η ελληνική γη.

Είναι ένα καλάθι ελληνικών γεύσεων από κάθε της γωνιά, όπως εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, ελιές, μέλια, μαρμελάδες και chutneys, γλυκίσματα, αρωματικά φυτά και βότανα, ροφήματα, αρτύματα, ευφάνταστα τυριά, καινοτόμα προϊόντα, αλλά και παραδοσιακά προϊόντα με τοπικά υλικά και, τέλος, μια μεγάλη γκάμα προϊόντων προσωπικής περιποίησης, κυρίως, από βρώσιμα υλικά. Το κοινό αποτελείται από καταναλωτές, δημοσιογράφους, εμπόρους και χονδρεμπόρους. Εχουμε μεγάλο αριθμό hosted buyers από το εξωτερικό αλλά και πολλούς που έρχονται πλέον από μόνοι τους λόγω της φήμης που αποκτά η έκθεση. Κάθε χρόνο φροντίζουμε να φέρουμε δημοσιογράφους και ανθρώπους σχετικούς με τη γαστρονομία. Επίσης φέτος έχουμε επενδύσει αρκετά στους επισκέπτες από εστιατόρια και ξενοδοχεία λόγω της συνεχούς ανόδου του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα».

Το πιο ενδιαφέρον στην όλη ιστορία είναι ότι ο Αλέξης Στεφανίδης δεν έφτιαξε ούτε έναν εκθεσιακό μηχανισμό, ούτε στηρίχθηκε σε έναν αντίστοιχο καθιερωμένο φορέα. Ξεκίνησε από τα χαμηλά -σχεδόν από το μηδέν- και συνεχίζει με την επιμονή του, τη δημιουργική διάθεση και το μεράκι του αλλά και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της. Με άλλα λόγια, μια πολύ ιδιωτική πρωτοβουλία -σχεδόν μοναχική- έχει ήδη αποκτήσει θεσμικά χαρακτηριστικά και πλασάρεται ως ένα από τα σημαντικά events στο καλεντάρι της πόλης.

Σε ένα πρόσφατο ενημερωτικό σημείωμα για τη διοργάνωση διαβάζω: «Ο ενθουσιασμός των εκθετών και το έντονο ενδιαφέρον εμπόρων και κοινού αποτέλεσαν την αφετηρία για τη θέσπιση του θεσμού. Πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, την πόλη που είναι η ίδια γνωστός γαστρονομικός προορισμός. Κατά τη σύντομη ιστορία της, η Gourmet Exhibition έχει εδραιωθεί ως το σημαντικότερο γεγονός προώθησης εκλεκτών προϊόντων ελαιολάδου, ελιάς, μελιού, προϊόντων delicatessen, αρωματικών φυτών και βοτάνων, αρτυμάτων και φυσικών προϊόντων προσωπικής περιποίησης.

Η Gourmet Exhibition διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προβολή των μικρών και μεσαίων παραγωγών εκλεκτών ελληνικών τροφίμων με δυναμικό και φρέσκο τρόπο. Η έκθεση προσελκύει εκθέτες απ’ όλες τις περιοχές της χώρας και φιλοξενεί αγοραστές κυρίως από την Ευρώπη, αλλά όχι μόνο. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης διοργανώνονται πολύ καλά μελετημένες εκδηλώσεις για να ωφεληθούν και τα δύο μέρη. Χωρίς επιπλέον κόστος, υπάρχουν γευστικές δοκιμές που παρουσιάζονται από γνωστούς γευσιγνώστες και δημοσιογράφους γαστρονομίας στις τράπεζες γευσιγνωσίας.

Κεντρικό ρόλο έχει το πρώτο Olive Bar στην Ελλάδα, όπου προσφέρονται γευστικές δοκιμές εξαιρετικών παρθένων ελαιολάδων και ελιών από πιστοποιημένους επαγγελματίες. Στη φετινή διοργάνωση το Olive Bar θα εμπλουτιστεί με γευσιγνωσίες και άλλων εκλεκτών προϊόντων.

Το Mentoring Corner, όπου σύμβουλοι επιχειρήσεων προσφέρουν την τεχνογνωσία τους τόσο στους εκθέτες όσο και στους αγοραστές, επιστρέφει δυναμικά μετά την πιλοτική λειτουργία του κατά τη διάρκεια της 2ης Gourmet Exhibition. Η έκθεση πλαισιώνεται επίσης από γνωστούς σεφ και σοκολατιέ που μαγειρεύουν με τα προϊόντα των παραγωγών καθώς και με σεμινάρια και παρουσιάσεις.Ενώ η πλειονότητα των εκδηλώσεων στοχεύει κυρίως στην προώθηση του επιχειρείν, μεταξύ των εκθετών και των αγοραστών, διοργανώνονται και εκδηλώσεις για την προώθηση των πλεονεκτημάτων της κατανάλωσης προϊόντων υψηλής ποιότητας. Το ευρύ κοινό που επισκέπτεται την έκθεση είναι ελεύθερο να συμμετέχει, να δοκιμάζει και να αγοράζει τα προϊόντα που εκτίθενται. Εκτιμούμε τη γνώμη όλων και γι’ αυτό έχουμε θεσπίσει τα Βραβεία Κοινού, όπου όλοι οι επισκέπτες μπορούν να ψηφίσουν για τα αγαπημένα τους προϊόντα. Δημιουργήσαμε παράδοση!».

του Κώστα Τσαούση
newmoney.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!