ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: CargoShare - Λύνοντας το πρόβλημα των πλοίων που ταξιδεύουν χωρίς φορτίο



Ο Μάριος Γκιόκας, co-founder & CFO της CargoShare, μιλάει στο επιχειρώ για το πως η συγκεκριμένη startup φέρνει σε επαφή πλοιοκτήτες και ναυλωτές, λύνοντας ένα σημαντικό πρόβλημα της ναυτιλιακής αγοράς.

Τι ακριβώς είναι η CargoShare και πως προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της συγκεκριμένης πλατφόρμας;


Η CargoShare είναι μια on-line πλατφόρμα η οποία φέρνει σε επαφή πλοιοκτήτες και ναυλωτές, αυτοματοποιώντας την διαδικασία του brokering. H ιδέα για το εγχείρημα γεννήθηκε ύστερα από την διαπίστωση, λόγω της ενασχόλησης μας σε ακαδημαϊκό επίπεδο με την ναυτιλία, ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα στο θέμα της ναύλωσης, που φέρνουν αύξηση του κόστους, χρονοκαθυστερήσεις, μειωμένη εικόνα της αγοράς και απώλεια επιχειρηματικών ευκαιριών. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, το 43% των μιλίων που ταξιδεύουν τα πλοία διανύεται κενό φορτίου, ενώ αν με έναν «μαγικό» τρόπο λυνόταν το θέμα της επικοινωνίας θα ακολουθούσε αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου κατά 23%. 


Από πόσα άτομα αποτελείται αυτή τη στιγμή η ομάδα σας και σε τι στάδιο ανάπτυξης βρίσκεται η πλατφόρμα;


Αυτή τη στιγμή η ομάδα μας αποτελείται από τους δύο συνιδρυτές, δύο κύριους συνεργάτες και μια μεγάλη ομάδα συμβούλων οι οποίοι αξιοποιούνται σε συχνή αλλά περιστασιακή βάση. Η πλατφόρμα βρίσκεται υπό ανάπτυξη και αναμένεται να έχουμε έτοιμο το MVP στο επόμενο διάστημα.





Είναι εύκολο για μια startup να μπει σε μια αγορά όπως αυτή της ναυτιλίας και να «πείσει» για το προϊόν της;


Όχι σε καμία περίπτωση. Η πρόσβαση στην αγορά της ναυτιλίας αποτελεί από μόνη της μια πρόκληση και πόσο μάλλον με ένα προϊόν το οποίο έρχεται να αναπροσαρμόσει τις συνήθειες. Το πρόβλημα της εμπιστοσύνης εμφανίζεται να είναι και το πιο μεγάλο, όμως με έμφαση στην λεπτομέρεια και δίνοντας βάση και προσαρμόζοντας το προϊόν στις ανάγκες του χρήστη οι αντιστάσεις γίνονται ενθουσιασμός.


Η ιδέα σας έρχεται να δώσει λύση σε ένα πρόβλημα, κάτι που θεωρείται βασικό για μια startup. Ποια άλλα χαρακτηριστικά θα λέγατε πως είναι απαραίτητα για την επιτυχία μιας ιδέας;


Η μελέτη της αγοράς σε βάθος, η προσαρμογή του προϊόντος στις ανάγκες του χρήστη καθώς και η συνεχής αναβάθμιση του θεωρούμε σίγουρα πως είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά.


Ως μια startup που «εμπλέκεται» με την οικονομία του διαμοιρασμού, ποια η γνώμη σας για το συγκεκριμένο μοντέλο λειτουργίας και το μέλλον του;




Η οικονομία του διαμοιρασμού θεωρούμε πως έχει πολλά να δώσει και στο μέλλον θα αποτελεί κύρια μορφή οικονομικού μοντέλου σε πολλές βιομηχανίες και επαγγελματικούς κλάδους. Τα οφέλη και οι επιλογές που προσδίδει στον χρήστη σε συνδυασμό με την μείωση του κόστους και την διαφάνεια μετατρέπουν το συγκεκριμένο μοντέλο σε βασική επιλογή.



Μιλήστε μας για τη συμμετοχή σας στο Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin). Πως προέκυψε αυτή και ποια είναι τα οφέλη που έχετε αποκομίσει;

Το ΑCEin, σε όλο αυτό το εγχείρημα, είναι ο καθοριστικός μας συνεργάτης μέσω της τεχνογνωσίας του, των επαφών του με την αγορά, του mentoring, αλλά και του monitoring της εξέλιξης και της μορφής του project.

Ποιους στόχους θα θέλατε να έχει επιτύχει η εταιρεία σας μέσα στην επόμενη πενταετία;

Μέσα στα επόμενα χρόνια η CargoShare φιλοδοξεί να αποτελεί το κύριο εργαλείο για τους επαγγελματίες της ναυτιλίας στο χώρο των ναυλώσεων, έχοντας εδραιωθεί στην αγορά, ώστε να έχει ανοίξει νέες προοπτικές και ευκαιρίες στους χρήστες της.


Χρήστος Κοτσακάς
Δημοσιογράφος 
epixeiro.gr