O Παπουτσάνης "βουτάει" στα ...βαθιά

Tο 2017, οι πωλήσεις της κατηγορίας των προϊόντων περιποίησης μαλλιών (σαμπουάν και μαλακτικές κρέμες μαλλιών), συνέχισαν να κινούνται οριακά πτωτικά σε αξία και οριακά θετικά σε όγκο. Τη φετινή χρονιά η κατηγορία, μια από τις βασικές κατηγορίες όπου οι προσφορές αποτελούν την κινητήρια δύναμη των brands, καταγράφει μεσαία μονοψήφια ανάπτυξη σε αξία και όγκο πωλήσεων ενώ ο ανηλεής πόλεμος των προσφορών συνεχίζεται. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρίσκονται χαμηλά στην κατάταξη.

Σε αυτή λοιπόν την αγορά, η οποία τζιράρει σωρευτικά περί τα 80 εκατ. ευρώ ετησίως και ελέγχεται κυρίως από πολυεθνικά brands, αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη της η ελληνική Παπουτσάνης.

H αγορά σαμπουάν, ελέγχεται από τις εταιρείες: P&G, Loreal, Unilever, Henkel, Σαράντης, J&J, PL, Colgate, Farcom και Beste. Νούμερο ένα brand της κατηγορίας είναι το Pantene με οριακή αύξηση πωλήσεων στο 9μηνο, και ακoλουθούν με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης πωλήσεων τα: Head & Shoulder, Elvive, Ultrex και Syoss.

Oι ίδιοι βασικοί παίκτες ελέγχουν και την κατηγορία των μαλακτικών για μαλλιά, μόνο που την πρώτη θέση βρίσκεται η Loreal και ακολουθούν οι: P&G, Henkel, J&J, PL, Σαράντης, Unilever, Farcom, Adelco και Σωφρονάς. Σε ότι αφορά τα top brands, και σε αυτή την κατηγορία νούμερο ένα κωδικός είναι το Pantene με οριακή αύξηση πωλήσεων και ακολουθούν με διψήφια ανάπτυξη τζίρου το Elvive και το Botanic Therapy.

Σφήνα σε αυτή την άκρως ανταγωνιστική αγορά επιχειρεί να μπει η Παπουτσάνης, η οποία μετά από μια μακρά και επίπονη περίοδο αναδιάρθρωσης έχει καταφέρει να πάρει πίσω μέρος των πωλήσεων του παρελθόντος.

Tο βάπτισμα του πυρός γίνεται αυτές της ημέρες, με την τοποθέτηση στα ράφια των σούπερ μάρκετ, της νέας της σειράς HAIRCHIC με σαμπουάν για 4 τύπους μαλλιών και μαλακτική κρέμα μαλλιών.

H είσοδος σε αυτή την κατηγορία εξυπηρετεί ποικιλοτρόπως την εταιρεία. Αφ ενός ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της, τη δύναμή της στις διαπραγματεύσεις της με το λιανεμπόριο, και αφ ετέρου επιχειρεί να προσεγγίσει ένα διαφορετικό καταναλωτικό κοινό και να "εκμεταλλευτεί" τo trend που καταγράφεται στις πωλήσεις στις άλλες κατηγορίες που έχει παρουσία και δη στα σαπούνια και στα κρεμοσάπουνα.

Σύμφωνα με τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, στην κατηγορία των σαπουνιών και των κρεμοσάπουνων, η οποία καταγράφει εφέτος ανάπτυξη 4%, είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης μετά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και την RB, πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων άνω του 13% σε αξία και 17% σε όγκο.

Aντιθέτως στην κατηγορία των αφρόλουτρων, κατηγορία η οποία καταγράφει ανάπτυξη 6%, οι πωλήσεις της Παπουτσάνης (Νο 8 παίκτης) σημειώνουν πτώση 9% σε αξία και 12% σε όγκο.

της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr