Πώς θα ταξιδέψουν στην Αθήνα 200.000 περισσότεροι τουρίστες

Στην καθιέρωση της Αθήνας ως "city break" προορισμός, με την παράλληλη αναβάθμιση τόσο του ιστορικού κέντρου, όσο και των υποδομών και στη στήριξη της εμπορικής δραστηριότητας αποσκοπεί το "This is Athens & Partners". Πρόκειται για μια σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, στην οποία συμμετέχουν ο δήμος Αθηναίων, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η AEGEAN και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Ξεκίνησε πριν τρία χρόνια και όπως ανακοινώθηκε σε εκδήλωση για την παρουσίαση της δράσης, ανανεώθηκε για ακόμη τρία.

Στο νέο τριετές πλάνο για την ανάπτυξη της Αθήνας, στόχος είναι η προσέλκυση 200 χιλιάδων νέων επισκεπτών, η εισροή 100 εκατ. εσόδων και η δημιουργία πέντε χιλιάδων θέσεων εργασίας. Παράλληλα η διοργάνωση μεγάλου αριθμού διεθνών συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων στην πόλη. Ειδικότερα στόχος είναι η προσέλκυση 45 συνεδρίων, 13 χιλ. συνέδρων και έσοδα ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Για την υλοποίηση του προγράμματος απαιτούνται κονδύλια ύψους 15 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης από τον διευθ. σύμβουλο της ΕΑΤΑ του δήμου Αθηναίων Α. Γαληνό έχουν εξασφαλισθεί κεφάλαια που φτάνουν τα 8,3 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς, περιφερειακούς και ιδίους πόρους.

Πως θα γίνει η ανάπτυξη των υποδομών: σύμφωνα με το αναπτυξιακό πλάνο που παρουσιάστηκε, δρομολογούνται ήδη 22 παρεμβάσεις: αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης με το "πρασίνισμα" κτιρίων, την εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού και με εφαρμογές φωτισμού σε πολλές γειτονιές της Αθήνας, ενώ ανακαινίζονται και ανοίγουν 18 κλειστά καταστήματα σε συμβολικά σημεία της πόλης (Στοά Εμπόρων). Αντίστοιχη παρέμβαση μεγάλης κλίμακας έχει σχεδιαστεί για την οδό Σταδίου με στόχο την αισθητική της αναβάθμιση και την επανεκκίνηση της εμπορικής της δραστηριότητας (αναβίωση τριών στοών και 30 καταστήματα). Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση της εικόνας του ιστορικού κέντρου με ένα διετές πρόγραμμα antitagging. Επίσης, μέσα από το πιλοτικό πρόγραμμα ΠΟΛΗ², που δίνει κίνητρα σε νέους επιχειρηματίες να επαναλειτουργήσουν κλειστά καταστήματα.

Φέτος υπολογίζεται πως στην Αθήνα θα έρθουν περίπου 5,5 εκατ. επισκέπτες, από 2,6 εκατ. που είχαν έρθει το 2013, οπότε και είχε κορυφωθεί η πτώση του τουρισμού της πρωτεύουσας. Δεν έλειψαν εντούτοις και οι αναφορές στα σημαντικά προβλήματα που μαστίζουν το κέντρο, όπως τα κρούσματα βίας, η διακίνηση ναρκωτικών και ζητήματα ασύλου, για τα οποία όπως τονίστηκε η κεντρική εξουσία θα πρέπει να έχει κεντρικό ρόλο. Παραμένουν ζητήματα καθαριότητας, φωτισμού της πόλης και των γκράφιτι στα κτήρια.

Το This is Athens & Partners θα συνεχίσει τέλος, με αυξημένο προϋπολογισμό, να υποστηρίζει με ψηφιακές καμπάνιες την προβολή της Αθήνα, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής που καταγράφει η Αθήνα ως κορυφαίος προορισμός για όλο το χρόνο. Μέσα από τις νέες καμπάνιες που θα "τρέξουν" από την άνοιξη του 2019, αναμένεται να προσεγγιστούν 120 εκατ. πολίτες από χώρες που αποτελούν σημαντικές τουριστικές αγορές.

Της Βασιλικής Κουρλιμπίνη
capital.gr