Γυρίζουν την πλάτη στα ντίζελ

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση της σύγχρονης ιστορίας της. Οι νέες συνθήκες και οι τάσεις της κοινωνίας, απαιτούν την χρήση οχημάτων μηδενικών ρύπων. Όλες οι έρευνες επιβεβαιώνουν τις αρνητικές συνέπειες που έχουν στο περιβάλλον οι επικίνδυνοι ρύποι που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα και τόσες άλλες δραστηριότητες του ανθρώπου.

Στο στόχαστρο βρίσκονται οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν ντίζελ, ενώ σταδιακά θα ξεκινήσει και η διαδικασία μείωσης της παραγωγής των κινητήρων βενζίνης.

Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη υποχώρησαν έντονα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους εν μέσω ανησυχιών των αγοραστών σχετικά με τη ρύπανση και την πτώση των τιμών μεταπώλησης καθώς οι κυβερνήσεις επιδιώκουν να μειώσουν τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες ντίζελ.

Το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε στο 36,5% το πρώτο εξάμηνο του 2018 από 42,5% το πρώτο εξάμηνο του 2017.



Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16% κατά τη διάρκεια της περιόδου, φθάνοντας τα 3,12 εκατομμύρια μονάδες. Η μείωση στη Μεγάλη Βρετανία άγγιξε το 30%.

Στη Γερμανία, έδρα μερικών από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαιοκίνητων οχημάτων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Volkswagen και του BMW Group, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν στο 31,1% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Η απομάκρυνση των καταναλωτών από τα ντιζελοκίνητα οχήματα επηρέασε τη ζήτηση για ντίζελ στην Ευρώπη. Η αγορά βαίνει μειούμενη και τον Αύγουστο απωλέσθηκαν 115.000 βαρέλια την ημέρα, σε σχέση με την κατανάλωση του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Ορισμένες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Αμβούργο, το Βερολίνο, το Λονδίνο και το Παρίσι, έχουν ξεκινήσει προγράμματα απαγόρευσης του ντίζελ για την καταπολέμηση της ρύπανσης. Προετοιμάζονται για ανάλογα μέτρα και άλλες γερμανικές πόλεις, όπως η Φρανκφούρτη και η Στουτγάρδη, το σπίτι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 1980,

Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν χάσει τα πλεονεκτήματά τους τα τελευταία χρόνια λόγω των υψηλών εκπομπών των οξειδίων του αζώτου (NOx) που ευθύνονται για σοβαρές ασθένειες στον άνθρωπο και μεγάλη επιβάρυνση στο περιβάλλον.

in2life.gr