ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης: Θα καλύπτει δυτικά προάστια και λιμάνι με 3 γραμμές και 16 σταθμούς

Με κάθε επισημότητα ξεκινούν επιτέλους οι μελέτες για τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ από τις 10 Οκτωβρίου εγκρίθηκε η διαδικασία για τον διαγωνισμό. Ο τίτλος είναι "Ανάπτυξη Δικτύου Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Δυτική Θεσσαλονίκη".

Πρόκειται για δέσμευση που έρχεται από το 2014 όταν τότε είχε παρουσιαστεί το περίφημο "City Train" που αφορά το παραπάνω έργο. Η μελέτη έχει κόστος 2,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Να θυμίσουμε ότι από την Άνοιξη έχει ολοκληρωθεί η προμελέτη από την ΕΡΓΟΣΕ.

Με τη λειτουργία του αναμένεται να εξυπηρετήσει σημαντικές περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης όπως η Μενεμένη, το Κορδελιό, τα Διαβατά και η Σίνδος αλλά και το λιμάνι. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για τη σύνδεση του Προαστιακού με τη μελλοντική επέκταση του Μετρό (την νέα κυκλική γραμμή που θα περνά από τις δυτικές συνοικίες.

Τι θα περιλαμβάνει

Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 3 γραμμές και θα καλύπτει σημαντικό τμήμα της πόλης αξιοποιώντας και παλιές εγκαταλελλειμένες γραμμές. Μαζί με το Μετρό φιλοδοξούν να αποτελέσουν τη ραχοκοκκαλιά του μελλοντικού συστήματος μεταφορών της Θεσσαλονίκης.

Αυτό που παραμένει άγνωστο είναι η χρηματοδότηση καθώς εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί ένα αξιοσέβαστο κονδύλι. Σύμμαχος σε αυτό είναι η ΕΕ και η ΕΤΕπ οι οποίες χρηματοδοτούν πολύ πιο εύκολα έργα σταθερής τροχιάς από άλλα έργα υποδομής και επιπλέον μιλάμε για ένα έργα που θα έχει εμπορική επιτυχία λόγω του μεγάλου πληθυσμού που κατοικεί πέριξ των προτεινόμενων γραμμών.

Η προμελέτη προτείνει την αξιοποίηση του υφιστάμενου δικτύου του ΟΣΕ, τμήματα του οποίου είναι μη ενεργά, αλλά και σε επόμενη φάση, δημιουργία νέων γραμμών και στάσεων.

Τα έργα χωρίζονται σε δύο φάσεις με γραμμές, σταθμούς, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και 16 σταθμούς. Η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει 12 σταθμούς ενώ η δεύτερη τέσσερις.

Οι Σταθμοί της Α`φάσης δημιουργούν ένα σύμπλεγμα δύο γραμμών: Γραμμή 1: Ν.Σ.Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά. Οι Σταθμοί είναι οι : Ν.Σ.Σταθμός, Μηχανοστάσιο, Μενεμένη, Επτανήσου, Ελ.Κορδελιό, Διαβατά, Καλοχώρι και Σίνδο και ο δεύτερος κλάδος Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Παλιός Σταθμός, Κωλέττη, ΚΤΕΛ. Οι δύο γραμμές θα έχουν ως κοινούς σταθμούς τους: Επτανήσου, Ελ.Κορδελιό, Διαβατά.

Η δεύτερη φάση αφορά σταθμούς στους πολυπληθείς δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης. Είναι μία νέα γραμμή σχεδόν στο σύνολο της και περιλαμβάνει τη Γραμμή Λαγκαδά-Επτανήσου με 4 νέους σταθμούς. Λαγκαδά (στο συμμαχικό κοιμητήριο Ζειτενλίκ, Γήπεδο (επί της 28ης Οκτωβρίου και κοντά στην Δενδροποτάμου), Αμπελόκηποιμ (στην οδό Φιλίππου) και Εύοσμος (στην Καραολή και Δημητρίου).

Εδώ θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά μιας και απαιτείται συνεργασία με τους Δήμους της περιοχής και την Αττικό Μετρό για να υπάρξουν σταθμοί που θα συνδέονται μεταξύ τους για την συνδυαστική μετακίνηση εντός της πόλης.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]