Heineken: Deal 3,1 δισ. δολαρίων με τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Κίνας

Σε στρατηγική συνεργασία με τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Κίνας προχώρησε η Heineken, σε μια συμφωνία ύψους 3,1 δισ. δολαρίων, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην μεγαλύτερη αγορά μπύρας στον κόσμο.

Συγκεκριμένα, η Heineken θα προχωρήσει στην εξαγορά του 40% της China Resources Enterprise, η οποία ελέγχει τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας, China Resources Beer, έναντι 3,1 δισ. δολαρίων. Μέσω της κίνησης αυτής η ολλανδική ζυθοποιία εξασφαλίζει ένα ισχυρό δίκτυο διανομής στην Κίνα και μεγαλύτερη πρόσβαση σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς premium μπύρας στον κόσμο.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η China Resources Enterprise, η οποία ελέγχει την China Resources Beer, θα αποκτήσει το 0,9% του μετοχικού κεφαλαίου της Heineken έναντι 537,5 εκατ. δολαρίων.

Οι συνδυασμένες συναλλαγές οδηγούν σε καθαρή επένδυση ύψους 2,2 δισ. δολαρίων από τη Heineken, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών.

«Πιστεύουμε ότι μαζί μπορούμε να κερδίσουμε σε αυτήν τη νέα εποχή της κινεζικής αγοράς ζυθοποιίας, όπου το τμήμα της premium μπύρας θα αποκτήσει σημαίνοντα ρόλο», τόνισε ο Chen Land, πρόεδρος της China Resources Enterprise. «Στη Heineken βρήκαμε τον τέλειο εταίρο για να επιτύχουμε τις φιλοδοξίες μας στην Κίνα και -ως διεθνής εταίρος- να μας στηρίξει στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας εκτός της Κίνας», πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι υφιστάμενες δραστηριότητες της Heineken στην Κίνα θα συνδυαστούν με εκείνες της China Resources Beer, που παράγει τη μπύρα Snow Beer, με τις υψηλότερες πωλήσεις, ενώ η ολλανδική ζυθοποιία θα παραχωρήσει την άδεια χρήσης του brand Heineken στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο στον Κινέζο εταίρο της.

Οι δύο εταιρείες βρίσκονται στη φάση διενέργειας του due diligence και θα χρειαστεί να λάβουν έγκριση από τις αντιμονοπωλιακές αρχές της Κίνας, σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το CNBC, η οποία τόνισε ότι η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Η συμφωνία πραγματοποιείται σε μια περίοδο που οι παγκόσμιοι κολοσσοί της μπύρας, όπως η Heineken, η AB InBev και η Carlsberg, αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό στις αναδυόμενες αγορές που αποτελούν γι’ αυτές «μηχανές» ανάπτυξης.

Η Heineken έχει παρουσία στην κινεζική αγορά με τις premium Heineken, Tiger και Sol, καθώς με τα φθηνότερα τοπικά εμπορικά brands Anchor και Hainan Beer.

Η κατανάλωση μπύρας στην Κίνα έχει μειωθεί από το 2013 εξαιτίας της στροφής των καταναλωτών σε άλλα προϊόντα, όπως το κρασί, ωστόσο η κατηγορία της premium μπύρας καταγράφει ετησίως διψήφιο ρυθμό ανόδου τουλάχιστον από το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία του Euromonitor.

Η αυξανόμενη ζήτηση premium μπύρας από τους Κινέζους καταναλωτές, εκτιμάται ότι θα βοηθήσει τη Heineken να διευρύνει τα κέρδη της στη μεγαλύτερη αγορά μπύρας στον κόσμο.

Το Reuters ανέφερε αποκλειστικά από τον Μάρτιο ότι η China Resources Beer βρίσκεται σε συνομιλίες για την απόκτηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Heineken στην Κίνα, στην προσπάθειά της να επεκτείνει την παρουσία της στην αγορά της premium μπύρας.

emea.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα