ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Δύο μεγάλες παρεμβάσεις μεταμορφώνουν την Παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος

Σε δύο σημεία με μήκος περίπου 6 χλμ πρόκειται να μεταφερθεί και να βυθιστεί μέχρι το 2021 η παραλιακή Λεωφόρος Ποσειδώνος, αλλάζοντας τις περιοχές όπου πρόκειται να γίνουν οι δύο παρεμβάσεις.

Η πρώτη παρέμβαση θα γίνει στην περιοχή του Φαλήρου κατά περίπου 3χλμ από το ύψος του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και μέχρι την ένωση της με την Λ.Συγγρού, μέσω του έργου της Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Το έργο προβλέπει το "ξήλωμα" της σημερινής λεωφόρου και παράλληλα την μεταφορά της κατά 90 μέτρα προς τη θάλασσα με παράλληλη "ταπείνωση" του άξονα.

Με λίγα λόγια η Ποσειδώνος σε αυτό το σημείο θα είναι περίπου ημιυπόγεια προκειμένου οπτικά να σταματήσει να υφίσταται και μετά από ένα σχεδόν τρικ να εξακολουθεί να λειτουργεί παράλληλα με ένα πάρκο που θα δημιουργηθεί στην περιοχή του Φαληρικού Όρμου.

Οι εργασίες αναμένεται ξεκίνησαν στα μέσα του 2017 και θα ολοκληρωθούν το 2019. Σύμφωνα με το σχέδιο η όχληση των οδηγών δεν θα είναι μεγάλη καθώς προβλέπεται η δημιουργία του νέου άξονα και κατόπιν με νέα σύνδεση η καθαίρεση της σημερινής Λεωφόρου. Αυτή την εποχή έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η δημιουργία της σήραγγας που θα αντικαταστήσει το τμήμα της παραλιακής, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η σύνδεση της με το υφιστάμενο δίκτυο και ειδικότερα τους μεγάλους κόμβους με την Λ.Κηφισού και την Λ.Συγγρού. Η νέα εικόνα της παραλιακής θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Πάσχα του 2019, ενώ το project συνεχιστεί με τα έργα Β`φάσης που αφορούν την δημιουργία του μεγαλύτερου παράκτιου Μητροπολιτικού Πάρκου της Αθήνας.

Η δεύτερη υπογειοποίηση

Η δεύτερη παρέμβαση θα γίνει στην περιοχή του Αγίου Κοσμά και του Ελληνικού σε μήκος επίσης 3χλμ. Εκεί προβλέπεται πλήρης υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος σε μήκος 3χλμ από το τέλος της παραλίας του Αλίμου (μετά την σύνδεση της με την Λ.Αλίμου) και η ανύψωση της στο ύψος του Ελληνικού περίπου στην περιοχή της Μαρίνας.

Στο έργο προβλέπεται να παραμείνει ως έχει η γραμμή του Τραμ, ενώ η σημερινή Λεωφόρος στο τμήμα αυτό θα "ξηλωθεί". Με αυτό τον τρόπο θα ενωθεί το βόρειο με το νότιο τμήμα της έκτασης του Ελληνικού , έχοντας πετύχει την πλήρη πρόσβαση στην παραλία της περιοχής όπου θα είναι η έκταση της δημιουργίας του τουριστικού πόλου.

Τα έργα αναμένεται (εφόσον διατηρηθεί το σημερινό χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ) από το 2019 και να ολοκληρωθούν το 2021.

Η νέα "βιτρίνα" της Αθήνας

Στο έργο του Φαλήρου, Φορέας Υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ και αρχικό κόστος τα 150εκατ.ευρώ, ενώ στο δεύτερο έργο φορέας είναι η Lamda Development (μελλοντική μέτοχος της Ελληνικόν ΑΕ) με ανάδοχο που προς το παρόν δεν είναι γνωστός και κόστος που παλαιότερα είχε εκτιμηθεί σε περίπου 300 εκατ.ευρώ.

Η μεγάλη θετική επίδραση που θα έχει στην κίνηση το έργο είναι η κατάργηση λόγω της υπογειοποίησης, τουλάχιστον 5 φαναριών κατά μήκος της Λ.Ποσειδώνος πράγμα που σημαίνει την ταχεία βελτίωση των χρόνων διάνυσης της Λεωφόρου στο τμήμα αυτό που χαρακτηρίζεται καθημερινά από πυκνή κίνηση αλλά και συχνά μποτιλιαρίσματα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Τα δύο έργα αναμένεται να έχουν μεγάλη επίδραση στην κίνηση πάνω στην παραλιακή Λεωφόρο καθώς ο οδηγός προερχόμενος π.χ. από τον Πειραιά, θα εισέρχεται στο ημι-υπόγειο τμήμα της Ποσειδώνος στο Φάληρο, θα εξέρχεται στο Παλαιό Φάληρο, θα συναντά υπογειοποιημένη την παραλιακή στον Άλιμο και θα ξαναβγαίνει στην επιφάνεια πολύ κοντά στη Γλυφάδα.

Βέβαια σημαντικό θα ήταν να εξεταστεί από το Υπουργείο Υποδομών και το ενδιάμεσο τμήμα Φλοίσβος-Λ.Αλίμου όπου και εκεί σημειώνονται σχεδόν καθημερινά μποτιλιαρίσματα και με αποτελεσματικές παρεμβάσεις να λύσει το πρόβλημα αυτό. Με την ολοκλήρωση των δύο παρεμβάσεων κινδυνεύει να εμφανίζει ακόμα συχνότερα του φαινόμενο του μπουκαλιού λόγω των αλεπάλληλων φαναριών που υπάρχουν εκέί. Ενδεδειγμένα θα ήταν να γίνουν παρεμβάσεις τόσο στον κόμβο της Ποσειδώνος με την Λ.Αμφιθέας αλλά και στον κόμβο με την Καλαμακίου που θα οδηγούσε στην αποσυμφόρηση του άξονα.

Το σχέδιο αυτό υπήρχε σαν σκέψη και στην προ-Ολυμπιακή Αθήνα, σκέψη η οποία δεν μετουσιώθηκε ποτέ σε πράξη.


Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]