Αλλαγή Καριέρας; Δέχομαι!

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν περνούν μια μεγάλη αλλαγή σταδιοδρομίας βασανίζονται από το ερώτημα «πώς μπορώ να αποδείξω την αξία μου όταν αλλάζω εντελώς κλάδο εργασίας»;

Υπάρχει όλη αυτή η εμπειρία που έχει κανείς συγκεντρώσει σε προηγούμενες θέσεις που μπορεί να φαίνονται εκτός πλαισίου στη νέα κατεύθυνση. Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν εργασιακά χαρακτηριστικά που είναι επιθυμητά σε όλες τις βιομηχανίες. Η ηθική της εργασίας, η προσοχή στη λεπτομέρεια και η διαχείριση των σχέσεων διασφαλίζουν ότι δεν χρειάζεται να αποδεικνύεις συνεχώς την αξία σου σε κάθε νέα βιομηχανία που πηγαίνεις.

Το ερώτημα που ουσιαστικά προκύπτει λοιπόν είναι: «Πώς μπορώ να μεταφράσω την αξία της προηγούμενης μου εμπειρίας σε μια νέα βιομηχανία»; Δυο απλές ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να το κάνεις αυτό.

1.Ποια ιστορία έχεις πει ως τώρα;

Καθώς προχωράμε στην καριέρα μας, οργανικά αναπτύσσουμε γλώσσα για να περιγράψουμε τι κάνουμε, πώς το κάνουμε και γιατί το κάνουμε. Αυτή η γλώσσα έχει την τάση να εμφανίζεται όταν κάνουμε αλλαγές, όπως όταν συναντάμε νέους ανθρώπους, μεγαλώνουμε την οικογένειά μας ή μετακομίζουμε στον κλάδο μας.

Θα πρέπει να προσδιορίσει λοιπόν κανείς ποια ιστορία έχει πει στον εαυτό σου, αλλά και στους άλλους, κατά την έως τώρα επαγγελματική του πορεία. Σκέψου το ως μια άσκηση απομνημόνευσης.

Πώς λειτουργεί; Ξεκινάς από την αρχή της καριέρας σου και γράφεις την ιστορία αυτού του κεφαλαίου. Όταν τελειώσεις, το διαβάζεις μόνος σου και – αν είσαι ειλικρινής και πάρεις το χρόνο σου – θα παρατηρήσεις τα μοτίβα που προκύπτουν. Όταν τα διακρίνεις, θα εντοπίσεις τα καλύτερα σημεία – αυτά για τα οποία είσαι πιο περήφανος, που αναδεικνύουν με ακρίβεια τις ικανότητές σου και την εμπειρία σου. Αυτά που εντέλει αποκαλύπτουν τη μοναδική αξία σου.


2. Ποια ιστορία θέλεις να πεις;

Όταν περνάς από αυτό που κάνεις σε κάτι νέο, πρέπει να κάνεις την ιστορία σου ελκυστική για το νέο σου κοινό. Μόλις καταλήξεις ποιο θα είναι το επόμενο σου βήμα, θα πρέπει να πάρεις τη μοναδική αξία που είχες ως τώρα και να γράψεις μια νέα ιστορία.

Προσδιόρισε τρεις εταιρείες που θαυμάζεις σε αυτό το νέο χώρο. Μελέτησε τη γλώσσα που χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τις προκλήσεις, τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τους στόχους τους. Ο εταιρικός ιστότοπος είναι μια καλή αρχή. Τώρα, πάρε την ιστορία που συνέταξες στην προηγούμενη εργασία σου και ξαναγράψε την χρησιμοποιώντας τη γλώσσα των νέων εταιριών.

Θα χρειαστεί χρόνος για να μπορείς να επικοινωνείς πλήρως τη μοναδική αξία σου στη νέα βιομηχανία, αλλά οι παραπάνω ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να κάνεις μια σύντομη απογραφή και να αναγνωρίσεις τα χαρακτηριστικά που φέρεις και μπορούν να σε στηρίξουν σε κάθε νέα σου ξεκίνημα. Και να θυμάσαι: όσο παραμένεις περίεργος, πεινασμένος και συνεχίζεις να αγκαλιάζεις νέες προκλήσεις, η αξία σου θα εξελίσσεται μαζί σου.


Πηγή: workathlon.com


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα