ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Egyptair: Ξεκινά πτήσεις από Αθήνα προς Κίνα

Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στην Ελλάδα - μιας χώρας με την οποία διατηρεί εδώ και χρόνια ισχυρούς δεσμούς - στοχεύει η EgyptAir σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή της σε Ελλάδα και Κύπρο, Σαλάχ Ταουφίκ (Salah Tawfik). Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει ο κ. Ταουφίκ σε συνέντευξή του στο insider.gr, πέρα από την επαναφορά των πτήσεων προς Λιβύη, Ιράκ και Μόσχα, ο εθνικός αερομεταφορές της Αιγύπτου θα εγκαινιάσει το προσεχές διάστημα δύο νέες πτήσεις από Αθήνα προς Κίνα - συγκεκριμένα Χονγκ- Κονγκ και Σαγκάη - με ενδιάμεσο σταθμό το Κάιρο.

Χαρακτηρίζοντας την Egyptair ως «την εταιρεία που δημιουργεί μια πολιτισμική γέφυρα μεταξύ Ακρόπολης και Πυραμίδων», ο κ. Ταουφίκ που ηγείται της προσπάθειας διευκρινίζει πως το σχέδιο ενίσχυσης της παρουσίας της στη χώρα μας είναι πενταετές και περιλαμβάνει πέρα από το εξωτερικό και προορισμούς της ελληνικής επικράτειας, όπως τα νησιά. Άλλωστε όπως σημειώνει οι μέχρι τώρα αντίστοιχες προσπάθειες, όπως η πτήση για Σαντορίνη που εγκαινιάστηκε την προηγούμενη χρονιά, έχουν στεφθεί με επιτυχία. 

Σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή της EgyptAir, ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιγύπτου κατάφερε να επιστρέψει στην κερδοφορία ανακτώντας πλήρως τα κέρδη των 57 εκατ. ευρώ καθώς και να αυξήσει την επιβατική του κίνηση κατά 13 εκατ. επιβάτες. Στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 10% και η ταυτόχρονη αύξηση των κερδών στα 90 εκατ. δολάρια τόσο μέσω της μείωσης δαπανών όσο και μέσω της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της εταιρείας.

Όσο για την περίπτωση της χώρας μας, ο κ. Ταουφίκ αναφέρει πως την περσινή περίοδο η EgyptAir μετέφερε συνολικά πάνω από 112.000 επιβάτες με δύο πτήσεις ημερησίως από την Αθήνα στο Κάιρο και από την Αθήνα στην Αλεξάνδρεια, και επισημαίνει ότι η εταιρεία από το 2011 κι έπειτα απορροφά τις ζημιές στην αεροπορική σύνδεση Αθήνας - Καΐρου προκειμένου να διατηρήσει τη σταθερά υψηλή ποιότητα υπηρεσιών ενώ εισφέρει περί το 30% των ακαθάριστων εσόδων της στην ελληνική αγορά ενώ δεν έχει προχωρήσει σε καμία μείωση προσωπικού στο ελληνικό γραφείο της.

Τέλος, ο περιφερειακός διευθυντής της εταιρείας αναφέρεται και στα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια του αιγυπτιακού αερομεταφορέα σημειώνοντας πως από τα 80 αεροσκάφη που έχει σήμερα η εταιρεία και τα 45 νέα που έχει ήδη παραγγείλει (24 Bombardier CS300, 6 Boeing 787 Dreamliner και 15 Airbus 320neo) στόχος είναι να φτάσει τα 125 μέχρι το 2025.

Είναι στα άμεσα σχέδιά σας περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας σας στην Ελλάδα;

Η εταιρεία μας, η EGYPTAIR δεν θα μπορούσε παρά να ενισχύει συνεχώς την παρουσία της στην Ελλάδα. Τα τελευταία 60 χρόνια συνεισφέρουμε, στο μέτρο που μας αναλογεί, στην ενδυνάμωση της παραδοσιακής φιλίας Ελλάδας και Αιγύπτου. Συνδέουμε δύο κόσμους τόσο διαφορετικούς, αλλά ταυτόχρονα τόσο σημαντικούς, στο πέρασμα των αιώνων, για την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Σκεφτείτε ότι ενώνουμε, δημιουργούμε μια πολιτιστική γέφυρα, ανάμεσα στην Ακρόπολη και στις Πυραμίδες.

Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτόν μας το ρόλο και αν μου επιτρέπεται, προσωπικά, είμαι ιδιαίτερα περήφανος που ηγούμαι, τη δεδομένη χρονική στιγμή, αυτής της προσπάθειας. Επιπλέον, η αποστολή μου είναι να αναπτύξω ένα πενταετές σχέδιο που εστιάζει στην ενίσχυση της παρουσίας μας στην Ελλάδα, διευρύνοντας τις δραστηριότητές μας σε άλλες πόλεις και νησιά εντός της ελληνικής επικράτειας.

Αυξήθηκαν οι επιβάτες που ταξίδεψαν από την Αίγυπτο στην Ελλάδα τη χρονιά που μας πέρασε και ποιος από τους προορισμούς στους οποίους επιχειρείτε σημείωσε μεγαλύτερη άνοδο; Πώς διαμορφώθηκε η κίνηση στους νησιωτικούς προορισμούς, είστε ευχαριστημένοι από την απόδοση αυτών των δρομολογίων;

Την περσινή περίοδο μεταφέραμε συνολικά πάνω από 112.000 επιβάτες με δύο πτήσεις ημερησίως από την Αθήνα στο Κάιρο και από την Αθήνα στην Αλεξάνδρεια. Κάθε χρόνο η Egyptair Greece επιστρέφει περίπου το 30% των ακαθάριστων εσόδων στην ελληνική αγορά. Παρά τα capital controls και την ύφεση της ελληνικής αγοράς κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, η Egyptair ενίσχυσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία και διατήρησε τον αριθμό των εργαζομένων της.

Η κίνησή μας να εντάξουμε τη Σαντορίνη και το 2017 στα αεροπορικά μας δρομολόγια από το Κάιρο αποδείχτηκε ιδιαίτερα επιτυχής. Πραγματοποιήσαμε 95 πτήσεις τσάρτερ που μετέφεραν αρκετούς Αιγύπτιους τουρίστες απευθείας στα ελληνικά νησιά. Αυτή η επιτυχία μας ώθησε να εξετάσουμε και την επέκταση των πτήσεων προς την Μύκονο, άλλον ένα σημαντικό τουριστικό προορισμό. Να σημειώσω σε αυτό το σημείο ότι έχουμε στενή συνεργασία με το ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού και στοχεύουμε να προωθήσουμε ακόμα περισσότερο την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Οι δύο χώρες απέχουμε μόλις δύο ώρες αεροπορικά και έχουμε τη δυνατότητα να αποτελέσουμε ιδιαίτερα ισχυρή και αποδοτική γέφυρα με τις αεροπορικές συνδέσεις μας, ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αφρική και κατά δεύτερο λόγο την Ασία.

Είχατε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή σας ότι το 2017 θα είναι η χρονιά που η εταιρεία θα επιστρέψει στην κερδοφορία. Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις; Πόσο αυξήθηκαν οι επιβάτες συνολικά και ποιος ο στόχος για το 2018;

Είμαστε μία κρατική εταιρεία, η οποία διευθύνεται από μία επαγγελματική ομάδα, με μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση των μετασχηματισμών από τις απώλειες στην κερδοφορία και συνεπώς είμαστε συνηθισμένοι σε αυτού του είδους τις προκλήσεις. Στόχος μας ήταν να φτάσουμε στην κερδοφορία μέχρι το 2016, στόχος ο οποίος έχει ήδη επιτευχθεί. Πέρυσι, ανακτήσαμε πλήρως τα κέρδη των 57 εκατομμυρίων δολαρίων και είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να φτάσουμε τα 90 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2018. Για να φτάσουμε εκεί, θέτουμε σε εφαρμογή τη μείωση των δαπανών και ταυτόχρονα προσπαθούμε για την καλύτερη αποτελεσματικότητα σε όλη την εταιρεία. Το προηγούμενο έτος, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 13 εκατομμύρια επιβάτες και το 2018 αναμένουμε αύξηση στην επιβατική κίνηση της τάξεως του 10%.

Σε πόσες χώρες δραστηριοποιείται η Egypt Air σήμερα; Υπήρξαν διαδρομές από τις οποίες αποσυρθήκατε και άλλες που προσθέσατε μέσα στο 2017 και υπάρχουν σχέδια για νέους προορισμούς την επόμενη χρονιά;

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, το δίκτυο του ομίλου της EGYPTAIR καλύπτει περισσότερους από 70 προορισμούς σε 60 χώρες. Επισημαίνω ότι, σε συνδυασμό με το δίκτυο της Star Alliance από τον Ιούλιο του 2008, οι επιβάτες μας ταξιδεύουν σε περισσότερους από 1.200 προορισμούς σε 192 χώρες. Συνολικά ετησίως, διακινούμε περισσότερους από έντεκα εκατομμύρια επιβάτες.

Η μακρόχρονη δραστηριοποίησή μας στην Ελλάδα δεν μας αφήνει να εφησυχάζουμε. Αναζητούμε διαρκώς τις ευκαιρίες να ενισχύσουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα στη χώρα και μέσω αυτής να ισχυροποιήσουμε τους φιλικούς δεσμούς της Ελλάδας και της Αιγύπτου. Για να επισημάνω για άλλη μία φορά πόσο ισχυροί είναι οι δεσμοί μας, θα σας πω ότι από το 2011 απορροφούμε τις ζημιές στην αεροπορική σύνδεση Αθήνας - Καΐρου προκειμένου να διατηρήσουμε τη σταθερά υψηλή ποιότητα υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του δικτύου μας και ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες του επιβατικού κοινού, από τον Οκτώβριο του 2017, στο δίκτυό μας προσθέσαμε την πτήση Αθήνα – Τόκυο. Από τον Απρίλιο του 2018 επαναφέρουμε τις πτήσεις μας προς την Βεγγάζη της Λιβύης, ενώ προσθέτουμε δύο νέες πτήσεις προς την πόλη Ερμπίλ του Ιράκ και προς τη Μόσχα, την πρωτεύουσα της Ρωσίας. Στο προσεχές μέλλον θα προστεθεί η πτήση Αθήνα – Χονγκ Κονγκ και αργότερα μέσα στο 2018, η πτήση Αθήνα – Σανγκάη με ενδιάμεσο σταθμό το Κάιρο.

Προσφάτως ανακοινώθηκαν επενδύσεις της εταιρείας σε νέα αεροσκάφη. Τι περιλαμβάνουν τα επόμενα επενδυτικά σας σχέδια;

Η εμπειρία των τελευταίων ετών μάς διδάσκει ότι κατά τη διάρκεια περιόδων οικονομικής ύφεσης η ικανότητα της εταιρείας να επηρεάζει τα έσοδα είναι σχετικά περιορισμένη. Εξάλλου, οι μελλοντικές μέθοδοι για τον τρόπο αύξησης του κέρδους επικεντρώνονται κυρίως στην εφαρμογή έξυπνων τεχνικών ελέγχου κόστους και εξοικονόμησης κόστους, οι οποίες μειώνουν κάθε πιθανή ή περιττή σπατάλη κεφαλαίων, ενώ παράλληλα οδηγούν σε πιο παραγωγική ανακατανομή τους πόρους της εταιρείας. Μετά την πρόσφατη και σημαντική επένδυσή μας σε νέα αεροσκάφη, το επόμενο βήμα είναι να αναζητήσουμε, να μελετήσουμε και, τέλος, να εφαρμόσουμε τις βέλτιστες τεχνολογίες και μεθοδολογίες που θα μας επιτρέψουν να κρατήσουμε το κόστος μας σε ένα διαχειρίσιμο επίπεδο, αλλά με τρόπο που δεν θα επηρεάσει την ποιότητα των υπηρεσιών ή τις τιμές των εισιτηρίων μας.

Θα ήθελα να σημειώσω ότι προχωρούμε στη συνεχή αναδιάρθρωση του δικτύου μας διατηρώντας παράλληλα την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών και του στόλου μας. Στόχος μας είναι η αύξηση του στόλου μας. Σήμερα έχουμε 80 αεροσκάφη και έχουμε παραγγείλει άλλα 45 νέα αεροσκάφη, από τα οποία 24 Bombardier CS300, 6 Boeing 787 Dreamliner και 15 Airbus 320neo. Θέλουμε ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών μας να αυξηθεί σε 125 μέχρι το 2025.


της Νίκης Παπάζογλου
insider.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]