ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Εργασία από το σπίτι: Πώς θα πείσετε το αφεντικό σας;

Αυξάνεται συνεχώς η τάση της εργασίας από απόσταση και η άποψη που σταδιακά έχει αρχίσει να επικρατεί είναι ότι η εργασία από το σπίτι βελτιώνει την παραγωγικότητα και την ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού – ενώ παράλληλα εξοικονομεί χρόνο και χρήμα στην επιχείρηση. Αν συγκαταλέγεστε σε αυτούς που εργάζονται καθημερινά στο γραφείο πώς μπορείτε να πείσετε το αφεντικό σας να δεχτεί το να εργάζεστε εκτός του κτιρίου της εταιρείας; Ποια επιχειρήματα ή στοιχεία πρέπει να χρησιμοποιήσετε; Και ποιοι παράγοντες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να εξασφαλίσετε την εξέλιξη αυτή;

Τι λένε οι ειδικοί

Το πρόγραμμα 9:00-17:00, από Δευτέρα έως Παρασκευή έχει «τις ρίζες του στη Βιομηχανική Επανάσταση», λέει ο Nicholas Bloom, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Stanford. «Αλλά οι καιροί αλλάζουν». Ζούμε σε μια διαφορετική εποχή. Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος. Υπάρχουν επικεφαλής εταιρειών που θεωρούν ότι αυτοί που το κάνουν «χαζολογούν και βλέπουν καρτούν». Αλλά, στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει το αντίθετο: Η εργασία από το σπίτι αυξάνει την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα και τη δέσμευση. «Είναι δυνατόν να είστε τόσο παραγωγικοί όσο και στο σπίτι, όπως στο γραφείο» λέει η Karen Dillon, συν-συγγραφέας πολλών τίτλων με τις καλύτερες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου και του βιβλίου «Με ποιον τρόπο θα μετρήσετε τη ζωή σας». Η δουλειά από το σπίτι εξαλείφει καταρχήν την απώλεια χρόνου από την επαφή με συναδέλφους που για τους περισσότερους ανθρώπους είναι «χάσιμο χρόνου», και «σας επιτρέπει να είστε πιο εστιασμένος και αποτελεσματικός». «Φυσικά, θα μπορέσετε να αδράξετε την ευκαιρία αυτή μόνο αν είστε ήδη αξιόλογος και αξιόπιστος σαν εργαζόμενος» λέει η Dillon. Για αυτό βεβαιωθείτε ότι ο διευθυντής σας έχει καλή εικόνα για τη δουλειά σας πριν κάνετε το αίτημα.

Οι συσκέψεις «back-to-back», η συνεχής ροή κλήσεων συνδιάσκεψης και η διακοπή της σκέψης σας με διάφορους τρόπους καθιστούν αδύνατο να ολοκληρωθούν σημαντικά καθήκοντα

Αναφέρετε τα κίνητρά σας

Στη συζήτηση που θα κάνετε με το αφεντικό σας να είστε σαφής για το λόγο που επιθυμείτε να εργαστείτε από το σπίτι. Ίσως το κίνητρό σας να είναι καθαρά επαγγελματικό. Οι συσκέψεις «back-to-back», η συνεχής ροή κλήσεων συνδιάσκεψης και η διακοπή της σκέψης σας με διάφορους τρόπους καθιστούν αδύνατο να ολοκληρωθούν σημαντικά καθήκοντα. Από την άλλη πλευρά, το να εργαστείτε από το σπίτι «σας δίνει το χρόνο και το χώρο για να συγκεντρωθείτε χωρίς περισπασμούς» λέει ο Bloom. Ενδέχεται οι λόγοι σας να είναι και προσωπικοί, προσθέτει ο Dillon. Αισθάνεστε ότι η διαχείριση του χρόνου σας πρέπει να αλλάξει για λόγους παιδιών, άθλησης είτε ακόμα και για τη φροντίδα γηράσκοντων γονέων. Η εργασία από το σπίτι σε τακτική βάση θα μπορούσε να αλλάξει τη δυναμική της εβδομάδας σας. Όποια κι αν είναι τα κίνητρά σας, πρέπει να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας για αυτό που ζητάτε και βεβαιωθείτε ότι οι προθέσεις σας είναι καθαρές. Θα ήταν άδικο να πείτε ψέμματα ότι θέλετε να εργαστείτε από το σπίτι για να είστε πιο παραγωγικοί, αλλά πραγματικά να είστε στο σπίτι με το παιδί σας και να ελέγχετε το email μόνο… περιστασιακά.


Κάθε κίνηση απαιτεί ένα σχέδιο

Εν συνεχεία, σύμφωνα με τον Dillon, πρέπει να σχεδιάσετε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα εργασίας από απόσταση. Σκεφτείτε εσείς τι θέλετε καταρχήν. Είστε ικανοποιημένοι να εργάζεστε την Τρίτη και την Πέμπτη από το σπίτι; ‘Η κάθε δεύτερη Παρασκευή; Ή μήπως αρκούν οι ευέλικτες ώρες; Και προσπαθήστε να φανταστείτε πώς ο προϊστάμενός σας θα ανταποκριθεί στην πρότασή σας. Σκεφτείτε για τι θα ανησυχήσει ο διευθυντής σας και στη συνέχεια σκεφτείτε πώς θα αντικρούσετε αυτές τις ανησυχίες. Για παράδειγμα, ίσως χρειαστεί να έχετε ένα εφεδρικό σχέδιο για ευελιξία. «Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έχετε απόλυτη άποψη» λέει ο Dillon. «Το αφεντικό σας πρέπει να ξέρει ότι μπορείτε να πάτε στη δουλειά σε μια σημαντική συνάντηση ακόμα και αν είναι μέρα που εργάζεστε από το σπίτι.» Θα πρέπει επίσης να έχετε στρατηγική για το πώς θα διαχειριστείτε το ενδεχόμενο να δουλέψετε από το σπίτι και ειδικά όσον αφορά την επικοινωνία με email και το διαθέσιμο τηλέφωνο για τους συνεργάτες και τον προϊστάμενό σας. Συμβουλή: Εάν προτείνετε να εργαστείτε από το σπίτι μία μέρα την εβδομάδα, δοκιμάστε την Τετάρτη. Με αυτό τον τρόπο, ο προϊστάμενός σας δεν θα αντιληφθεί το αίτημά σας ως μέσο επιμήκυνσης των Σαββατοκύριακών σας, αναφέρει. ο Bloom. «Η Τετάρτη δεν είναι μια χαλαρή μέρα», λέει«είναι τα μέσα της εβδομάδας και είναι μια μέρα για συγκεντρωμένη δουλειά».

Συζητήστε με το αφεντικό σας

Η πρότασή σας πρέπει να είναι απλή, λέει ο Dillon. Εξηγήστε στο αφεντικό σας, τι σκέφτεστε, γιατί το σκέφτεστε και πώς θα το υλοποιήσετε. Ειδικά το τελευταίο σημείο είναι κρίσιμο. «Μην κάνετε σημαία κάποια έρευνα, μπορείτε απλά να την χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε την πρότασή σας.» Μπορείτε να πείτε, για παράδειγμα, «διάβασα ένα ενδιαφέρον άρθρο στο HBR που δείχνει πως όταν μία επιχείρηση επιτρέπει στους εργαζόμενους να εργάζονται από το σπίτι βελτιώνει τα παραγωγικά της αποτελέσματα». Εξάλλου, είναι δύσκολο να διαφωνήσει κάποιος μαζί σας όταν είστε λογικός και αυτά που λέτε έχουν επιχειρήματα. Μπορείτε να ισχυροποιήσετε το επιχείρημά σας αναφερόμενοι στα οφέλη για την επιχείρηση, τα θετικά που απορρέουν από την εργασία από το σπίτι και το γεγονός ότι θα έχετε λιγότερο άγχος και ως εκ τούτου θα είστε πιο ευτυχισμένος στη δουλειά σας. «Πολλοί managers καταλαβαίνουν ότι δίνει περισσότερα κίνητρα στον εργαζόμενο η δουλειά από το σπίτι. Είναι ένας οικονομικός τρόπος για να διατηρήσουν τους καλύτερους.»


Δώστε στο αφεντικό σας χρόνο

Όσο και να θέλετε να φύγετε από το γραφείο με μία απάντηση είναι σημαντικό να μην πιέσετε τον διευθυντή σας. Εάν η αρχική συνομιλία σας πηγαίνει καλά, παρουσιάστε του σε μία σελίδα το σχέδιό σας – δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκο – απλά να περιγράφει λεπτομερώς το σχέδιο. Και στη συνέχεια περιμένετε. Ο διευθυντής σας χρειάζεται χρόνο για να σκεφτεί τις συνέπειες, ή ίσως να πάρει έγκριση από το HR. Δώστε του χρόνο και χώρο.

Να είστε πρόθυμοι να πειραματιστείτε

Ένας τρόπος για να πείσετε το αφεντικό σας να δεχτεί το πρόγραμμα εργασίας από το σπίτι είναι να προτείνετε μια δοκιμαστική περίοδο τριών ή έξι μηνών, λέει ο Bloom. «Η δοκιμή έχει περιορισμένους κινδύνους.»

«Ρωτήστε το αφεντικό σας εάν μπορείτε να το δοκιμάσετε για μερικούς μήνες. Αν δεν δουλέψει, μπορείτε να επανέλθετε στην πρότερη εργασιακή σας κατάσταση.» Εάν ο διευθυντής σας συμφωνεί με το σχέδιο, ο Dillon προτείνει υπερβολική επικοινωνία στην αρχή και παρουσίαση στον προϊστάμενό σας με μια λίστα με αυτά που ολοκληρώσατε την περασμένη εβδομάδα και τη δική σας λίστα εργασιών για την επόμενη. «Μετά τη λήξη της δοκιμής, καλό θα ήταν να συζητήσετε μαζί του εάν οι προσδοκίες εκπληρώθηκαν και για τις δύο πλευρές.»εργαζόμενους στην εταιρεία.»


Η απόδειξη ότι μπορείτε να είστε παραγωγικοί είναι μια επιτυχημένη στρατηγική backdoor για να πείσετε τον διευθυντή σας να υπογράψει μια μόνιμη απόφαση

Πιέστε για οργανωτική αλλαγή

«Η εργασία από το σπίτι αποτελεί πρακτική που υιοθετείται πλέον πιο συχνά από οργανισμούς σε όλο τον κόσμο»λέει ο Bloom, αλλά δεν είναι όλες οι εταιρείες δεκτικές σε αυτήν τη διαδικασία. Εάν το αίτημά σας απορριφθεί, μην το πάρετε προσωπικά, προσθέτει ο Dillon. Είναι πιθανό ότι υπάρχουν «θέματα κουλτούρας». Ίσως το αφεντικό σας να σκέφτεται: «Αν το κάνω για σας, θα πρέπει να το κάνω για όλους». Σκεφτείτε εναλλακτικές. Μπορείτε λόγου χάρη να μιλήσετε με τον υπεύθυνο HR για τη δημιουργία νέου χώρου εργασίας ή το σχηματισμό μικρής ομάδας συναδέλφων.

Απλά κάντε το

Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς. Την επόμενη φορά που θα παρουσιαστεί μια ευκαιρία –μια χιονοθύελλα, ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός κ.ο.κ.– δείξτε ότι είναι αποτελεσματική η εργασία σας από απόσταση. Η απόδειξη ότι μπορείτε να είστε παραγωγικοί είναι μια επιτυχημένη στρατηγική backdoor για να πείσετε τον διευθυντή σας να υπογράψει μια μόνιμη απόφαση, λέει ο Dillon. «Αποδεικνύει ότι μπορείτε να το διαχειριστείτε. Μην είστε όμως ανειλικρινής. Δεν θέλετε το αφεντικό σας να πιστεύει ότι εκμεταλλεύεστε την καλή του θέληση.»



Πηγή: HBR και Ασφαλιστικό Marketing – Τεύχος Φεβρουαρίου 2018, insurancedaily.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                                   

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]