Τα κορυφαία, βάσει τζίρου, ηλεκτρονικά καταστήματα του κόσμου για το 2017

του Ευστάθιου Ιντζεΐδη 

Εδώ και καιρό παρατηρούμε ότι εκτός από τις πλατφόρμες της Amazon, της Alibaba, και άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα με τζίρο δισεκατομμυρίων «κλειδώνουν» τις παγκόσμιες αγορές και τους επιμέρους κλάδους του εμπορίου. Μέχρι πριν από λίγο, τα μετρούσαμε στα δάχτυλα, ενώ τώρα κάθε χρόνο εμφανίζονται τουλάχιστον τρεις νέες επιχειρήσεις να σπάνε το φράγμα του 1 δισ. ευρώ σε αξία καθαρών πωλήσεων. Συγκρίνοντας την περσινή λίστα σε σχέση με την αντίστοιχη φετινή, προκύπτει ότι έχει εμπλουτιστεί με τις ολλανδικές Bol.com και Coolblue, τις αμερικανικές 1-800-Flowers.com και FTD και την Global Fashion Group των Kinnevik και Rocket Internet με έδρα το Λουξεμβούργο.


Μάλιστα, πολυάριθμες επιχειρήσεις βρίσκονται στην αναμονή, για να μπουν τη φετινή χρονιά στο κλαμπ των δισεκατομμυρίων, όπως η Hello Fresh, η Stitch Fix και η Chewy η οποία εξαγοράστηκε πέρυσι από την PetSmart.

Όσον αφορά τη φετινή λίστα, «ίλιγγο» προκαλούν τα νούμερα της κινεζικής Vipshop, καθώς μέσα σε μόλις οκτώ χρόνια ο βασιλιάς των Shopping Clubs κατάφερε να σπάσει το φράγμα των δέκα δισεκατομμυρίων δολαρίων σε πωλήσεις. Η Vipshop συνεχίζει να αποτελεί το κορυφαίο, βάσει τζίρου, διαδικτυακό κατάστημα του κόσμου με πωλήσεις για το 2017 στα 11,2 δισ. δολάρια. 

Η γερμανική Zalando έχασε τη δεύτερη θέση, καθώς την πέρασε στην κατάταξη η αμερικανική Wayfair. H γαλλική Vente-Privee, η πρωτοπόρος του επιχειρηματικού μοντέλου των Live Shopping Clubs συνεχίζει να κατέχει την τέταρτη θέση, ενώ αυτή εκτιμά ότι το 2020 θα πραγματοποιεί τζίρο της τάξεως των 5 δισ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μονάχα μια εταιρεία από την παραπάνω λίστα, η αγγλική Ocado λειτουργεί διαδικτυακό σούπερ μάρκετ.

Ως προς τον αριθμό των ηλεκτρονικών καταστημάτων που εκπροσωπούνται στη λίστα των κορυφαίων 17, οι ΗΠΑ κατέχουν τη δεσπόζουσα θέση, καθώς κάθε τρίτος κορυφαίος διαδικτυακός έμπορος προέρχεται από την παραπάνω χώρα. Στη δεύτερη θέση ακολουθούν η Γαλλία, η Γερμανία, η Αγγλία και η Ολλανδία με εκπροσώπηση δύο εταιρειών από κάθε μια χώρα.

Ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο το στήσιμο μια επιχείρησης δισεκατομμυρίων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, παρότι βέβαια αυτό συνεχίζει να αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Σε 2-3 χρόνια, όμως, θα δούμε μερικές δεκάδες επιχειρήσεις του παραδοσιακού ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του καινοτόμου κινητού επιχειρείν (βλέπε Wish) οι οποίες θα καταφέρουν να σπάσουν και αυτές το φράγμα των 10 δισ. ευρώ σε καθαρές πωλήσεις, όπως το έπραξε η Vipshop.


epixeiro.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα