Ναι στα ξενοδοχεία, όχι στο mall λέει ο Πειραιάς

Ελπίδες αλλά και φόβους για το μέλλον της πόλης ξυπνά το master plan του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά. Αυτό τουλάχιστον φάνηκε από τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά για το σχέδιο που έχει παρουσιάσει η υπό την Cosco διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες, επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας και μεγάλο εμπορικό κέντρο στο λιμάνι.

Η άποψη της δημοτικής αρχής, όπως την εξέφρασε ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, είναι κατά βάση θετική. Ειδικότερα, τα θετικά σημεία του σχεδίου εντοπίζονται κυρίως στον τουρισμό και κυρίως στα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και το συνεδριακό κέντρο που όπως είπε ο δήμαρχος «λείπουν από τον Πειραιά». Ο κ. Μώραλης πρόσθεσε επιπλέον πως για να γίνει ο Πειραιάς σημείο εκκίνησης κρουαζιέρων θα πρέπει να διαθέτει τα κατάλληλα ξενοδοχειακά καταλλύματα.

Όμως, ο Δήμος εμφανίζεται κάθετα αντίθετος στη δημιουργία εμπορικού κέντρου, το οποίο όπως φοβούνται πολλοί εκπρόσωποι φορέων μπορεί να αποδυναμώσει την εμπορική αγορά της πόλης. «Δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μια συσσώρευση στην χερσαία λιμενική ζώνη αλλά το θετικό αποτέλεσμα από την επέκταση του λιμανιού να διαχυθεί μέσα στην πόλη», τόνισε ο δήμαρχος Πειραιά εκφράζοντας παράλληλα τον προβληματισμό του για το ύψος κάποιων κτηρίων που προβλέπονται στο masterplan που παρουσίασε η διοίκηση του ΟΛΠ.

Η «αντίσταση» του Πειραιά στα οργανωμένα εμπορικά κέντρα δεν είναι κάτι καινούργιο. Παραδοσιακά οι αρχές και οι φορείς της πόλης τάσσονται κατά της δημιουργίας μεγάλων mall στα όρια της πόλης υπό τον φόβο της ερήμωσης των εμπορικών δρόμων. Αυτό είχε συμβεί και στην παλιότερη προσπάθεια δημιουργίας τέτοιου εμπορικού στο παλιό ακίνητο της ΧΡΩ.ΠΕΙ. αλλά και στην ανακοίνωση σχεδίων μετατροπής του παλιού σταθμού του τρένου σε εμπορικό από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σε παρόμοια επίπεδο κινήθηκαν οι περισσότερες τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων του Πειραιά. Όπως σημείωσαν πολλοί ομιλητές οι επενδύσεις στο λιμάνι είναι απαραίτητες και καλοδεχούμενες, ωστόσο οι παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν προσεκτικά με βασικό στόχο να αποφευχθεί η δημιουργία μιας «νέας πόλης μέσα στην πόλη». Κοινή απαίτηση των φορέων ήταν επίσης το να υπάρξουν ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες καθώς και κυκλοφοριακές μελέτες για όλες τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στο λιμάνι.

Το χρονοδιάγραμμα

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία έγκρισης του masterplan θα τραβήξει χρονικά. Ο ΟΛΠ αφού μελετήσει τις προτάσεις των φορέων θα παρουσιάσει στην διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το ανανεωμένο σχέδιο. Στην συνέχεια, πιθανότατα μετά το Πάσχα το όργανο θα συνεδριάσει και θα γνωμοδοτήσει, όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα ολοκληρωθεί εκεί η διαδικασία.

Όπως σημείωσε ο γενικός γραμματέας λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης η ΕΣΑΛ μπορεί είτε να εγκρίνει, είτε να απορρίψει, είτε να ζητήσει από τον ΟΛΠ να επανέλθει με τροποποιήσεις στο masterplan. Το πιο πιθανό σενάριο σύμφωνα με τον ίδιο είναι το τελευταίο, καθώς ακόμη και στα πιο μικρά λιμάνια ζητούνται τροποποιήσεις στα επενδυτικά σχέδια.



insider.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα