Vodafone και Wind "ανακατεύουν" την αγορά της συνδρομητικής TV

Του Νίκου Χρυσικόπουλου 

Σε ένα εντελώς νέο τοπίο θα βρεθούν το 2018 οι χρήστες των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Vodafone και Wind "ανακατεύουν" την αγορά του pay tv, αναμορφώνοντας και δημιουργώντας αντίστοιχα τις δικές τους πλατφόρμες τις οποίες θα εμπλουτίσουν με νέο περιεχόμενο και διαφορετική εμπειρία για τους τηλεθεατές. 

Αν και από τα τέλη του 2016 και μετά ο ρυθμός ανάπτυξης της εγχώριας αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης έχει ανακοπεί, λόγω της φορολόγησης με παρακρατήσεις και χαράτσια, με πλέον χαρακτηριστικό την επιβολή ειδικού φόρου 10% στις συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες, αλλά και λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στο 24%, οι επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών προβλέπουν ότι η εικόνα αυτή θα αλλάξει. Ποντάρουν όχι μόνο στο αποκλειστικό περιεχόμενο που μπορούν να εξασφαλίσουν, αλλά κυρίως στις μεταξύ τους συνεργασίες που μπορούν να προκύψουν ώστε αφενός να ελέγξουν τα κόστη τους, αφετέρου να εξασφαλίσουν την οικονομική βιωσιμότητα και κερδοφορία των εγχειρημάτων τους. Κυρίως, όμως, ποντάρουν στο ότι η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 23%-24%, όταν στην Ευρώπη φθάνει στο 50% κατά μέσο όρο, κάτι που μεταφράζεται σε σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. 

Η πρόσφατη εμπορική συμφωνία μεταξύ Vodafone-Wind με τη Nova για τη διανομή των καναλιών Novasports είναι η πρώτη του είδους που ουσιαστικά "ξεκλείδωσε" μία ολόκληρη αγορά, επιτρέποντας στις εταιρείες του κλάδου να παρέχουν περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές. Η πρόοδος της ευρυζωνικότητας και η υλοποίηση των δικτύων νέας γενιάς αναμένεται ότι θα έχουν καταλυτική επίδραση στην περαιτέρω εξάπλωση της συνδρομητικής IPTV. Σε συνδυασμό με τις νέες επενδύσεις σε οπτική ίνα και νέα δίκτυα που θα επιτρέψουν υψηλές ταχύτητες σύνδεσης στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, υπολογίζουν ότι η αγορά θα αρχίσει εκ νέου να ανακάμπτει και να σπάσει εκ νέου το φράγμα του 1 εκατ. συνδρομητών, κάτω από το οποίο είχε υποχωρήσει μέσα στο 2017 λόγω της φορολόγησης. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Vodafone ετοιμάζεται να αναμορφώσει την τηλεοπτική της πλατφόρμα (η hol tv μετονομάστηκε σε Vodafone TV, μετά την εξαγορά της hellas on line) μέσα σους επόμενους μήνες. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, Χάρης Μπρουμίδης σε ενημερωτική συνάντηση, έως το επόμενο καλοκαίρι η εταιρεία θα έχει ολοκληρώσει τις επενδύσεις της σε ότι αφορά τη νέα πρόταση συνδρομητικής τηλεόρασης που θα είναι διαθέσιμη σε όλους (ανεξαρτήτως δηλαδή παρόχου για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο) και όχι μόνο στους πελάτες της Vodafone. 

Στόχος της Vodafone είναι εξάλλου να εξελιχθεί σε πάροχο συνολικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Ήδη, το Vodafone TV διαθέτει τον μεγαλύτερο On Demand κατάλογο στην Ελλάδα, ενώ η νέα τηλεοπτική της πλατφόρμα, θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT), θα παρέχει τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών και θα προσφέρει ευελιξία, σύγχρονες τεχνολογίες και νέο περιεχόμενο. 

Σε λιγότερο από ένα μήνα αναμένεται να ξεκινήσει και η εμπορική διάθεση υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης από τη WIND. Η εταιρεία επέλεξε να συνεργαστεί για την IPTV πλατφόρμα της με η WIND συνεργάζεται με τη βελγική Zappware, έναν από τους κορυφαίους παρόχους τεχνολογίας για τηλεοπτικές πλατφόρμες, ενώ σε επίπεδο περιεχομένου συζητείται και το ενδεχόμενο συνεργασίας με το τηλεοπτικό κανάλι Netflix, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα. Σε τεχνικό επίπεδο αυτό εξυπηρετείται από την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Zappware καθώς προσφέρει μεγάλη ευελιξία ενσωμάτωσης περιεχομένου από τρίτα μέρη καθώς και εφαρμογών για τους τελικούς χρήστες.



capital.gr



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα