Η επιχειρηματικότητα στον τουρισμό!

Ο τουρισμός αποτελεί τα τελευταία χρόνια ίσως τον σημαντικότερο κλάδο επαγγελματικής εξέλιξης στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του World Travel and Tourism Council (2016), η τουριστική βιομηχανία απέφερε την προηγούμενη χρονιά το 9.8% του παγκόσμιου ΑΕΠ, δημιουργώντας 1 στις 11 θέσεις εργασίας. Στην Ελλάδα, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι, διαφορετικού εκπαιδευτικού υπόβαθρου, αποφασίζουν να τολμήσουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα μεγαλύτερου ή μικρότερου μεγέθους στον τουρισμό. Ο κοινωνικός, αθλητικός, θρησκευτικός, ιαματικός, ιστορικός, επαγγελματικός, συνεδριακός τουρισμός αποτελούν κάποιες από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που τραβούν τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των τουριστών και των επενδυτών. Η τουριστική βιομηχανία μοιάζει να μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο και ταχύτερο φορέα ανάπτυξης μέσα από ατομικές και συλλογικές επιχειρηματικές προσπάθειες μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίμακας, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στην περιφέρεια.

Ποιες είναι συνήθως οι κυριότερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν όσοι ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα στον τουρισμό;

Γιατί κάποιες προσπάθειες στέφονται με επιτυχία, ενώ άλλες όχι;

Ένα τολμηρό όραμα, ένα καθαρά δομημένο και μελετημένο business plan, η ομάδα εργασίας, το απαιτούμενο αρχικό κεφάλαιο χρηματοδότησης, η καλή γνώση της αγοράς, των ανταγωνιστών και των απαιτήσεων των πελατών, η εποχικότητα ως βασικό χαρακτηριστικό του τουρισμού στην Ελλάδα, είναι μερικές από τις βασικές προκλήσεις που συναντά μια επιχειρηματική προσπάθεια στο ξεκίνημά της. Ταυτόχρονα, το ξεκίνημα μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τουρισμό απαιτεί μια πιο ολιστική αντίληψη των γενικότερων πολιτικών, κοινωνικών, ηθικών, τεχνολογικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών παραγόντων στην χώρας μας και παγκοσμίως.

Η φιλοσοφία και η δομή προγραμμάτων τουριστικών σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο επικεντρώνονται σωστά στην απόκτηση ακαδημαϊκής γνώσης, σχετικών δεξιοτήτων και πρακτικής εμπειρίας που είναι αναμφίβολα πολύ σημαντικές για τη δημιουργία επαγγελματιών στον τουρισμό. Η διαμόρφωση όμως μιας ολιστικής αντίληψης γύρω από την τουριστική βιομηχανία και το τουριστικό προϊόν στην ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριότητων στη σωστή κατεύθυνση, που να οδηγήσουν δηλαδή σε βιώσιμες και παραγωγικές επιχειρήσεις.

Το πρόγραμμα που προσφέρεται στο συμβάλει ενεργά και ουσιαστικά στην ανάπτυξη στελεχών του τομέα των τουριστικών σπουδών αφού είναι ένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών, που έχει ως στόχο να δημιουργήσει επαγγελματικά στελέχη, τα οποία να μπορούν να αναλάβουν ανώτερα διοικητικά καθήκοντα σε τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Όπως όλα τα προγράμματα που έχει δημιουργήσει το , το χαρακτηρίζεται από υψηλή ακαδημαϊκή ποιότητα, αφού έχει σχεδιαστεί κατά τα πρότυπα των κορυφαίων αντίστοιχων προγραμμάτων στον κόσμο, ενώ διδάσκουν στο πρόγραμμα, κάποιοι από τους πιο αναγνωρισμένους καθηγητές του χώρου παγκοσμίως. Η δομή και η φιλοσοφία του προγράμματος στοχεύουν στο να προσφέρουν στους φοιτητές τις πιο σύγχρονες θεωρητικές γνώσεις που αφορούν στην επιτυχημένη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και τα πιο σημαντικά πρακτικά εργαλεία για να τις εφαρμόσουν ακόμη και αν αυτοί έχουν διαφορετικές προπτυχιακές σπουδές. Μάλιστα, όσο πιο έντονη η διαφορετικότητα στο εκπαιδευτικό υπόβαθρο των φοιτητών τόσο πιο πλούσιες ευκαιρίες δίνονται σε μια τέτοια τάξη να αναπτύσσει και να παρουσιάζει μια πολυφωνία στην προσέγγιση των διάφορων θεμάτων που συζητούνται. 
 
 
Ευαγγελία Μπαραλού
Επίκουρη Καθηγήτρια, ALBA Graduate Business School
epixeiro.gr

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα