ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Ποιοι τρόποι διαφήμισης είναι κατάλληλοι για τα ξενοδοχεία;

Πρόκειται για ένα απλό ερώτημα με πολύπλοκη απάντηση. Και αυτό διότι δεν είναι όλα τα ξενοδοχεία ίδια.

Διαφέρουν ως προς:
  • Τη δυναμικότητα τους (αριθμός κλινών)
  • Την περιοχή που βρίσκονται
  • Τον τρόπο που δέχονται κρατήσεις
  • Τις παροχές προς τους πελάτες τους
  • Τον επαγγελματισμό με τον οποίο δραστηριοποιούνται
Όλα τα παραπάνω αποτελούν παραμέτρους οι οποίες αλλάζουν την απάντηση στην ερώτηση του τίτλου. Ουσιαστικά πρόκειται για παραμέτρους, που συνθέτουν διαφορετικά προϊόντα και όπως όλοι ξέρουμε, δεν διαφημίζουμε όλα τα προϊόντα με τον ίδιο τρόπο.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή και κατά περίπτωση.

Ο αριθμός των κλινών είναι καθοριστικός για τον τρόπο διαφήμισης και την επιλογή των μέσων. Άλλη μέθοδος ακολουθείται σε ένα ξενοδοχείο 500 κλινών και άλλη σε ένα boutique hotel 20 κλινών. Το πρώτο χρειάζεται μαζική διαφήμιση το δεύτερο χρειάζεται πολύ στοχευμένη διαφήμιση, σε niche κοινό ή ενδεχομένως να μην χρειάζεται καθόλου.

Η γεωγραφική περιοχή είναι επίσης καθοριστική. Φανταστείτε ένα ξενοδοχείο της Μυκόνου και ένα του Άη Στράτη. Σίγουρα δεν μπορεί να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι. Ή, για να δώσουμε ένα άλλο παράδειγμα, άλλα μέσα και κοινό χρησιμοποιεί ένα ξενοδοχείο στα Επτάνησα, και άλλα ένα ξενοδοχείο στη Σάμο.

Ο τρόπος που δέχονται κρατήσεις είναι σημαντικός ως προς το εξής: πολλά ξενοδοχεία «κλείνουν» τα δωμάτιά τους μέσω τουριστικών γραφείων, ενώ άλλα όχι. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι πρέπει να διαφημιστούν σε εντελώς διαφορετικά κοινά-στόχος. Τα πρώτα στοχεύουν σε B2B (business to business) κοινό και τα δεύτερα σε B2C (business to client) κοινό. Αυτή η διαφορά καθορίζει και το μείγμα των μέσων, που θα χρησιμοποιηθούν.

Οι παροχές του κάθε ξενοδοχείου αποτελούν το διαφοροποιό του στοιχείο, και έτσι αξίζει να διαφημιστούν. Αν ας πούμε το ξενοδοχείο είναι pet friendly, τότε θα ακολουθήσει άλλη στρατηγική, άλλο κοινό-στόχος κλπ. Αν έχει υποδομές για ΑΜΕΑ, τότε πάλι αλλάζουν όλα κ.ο.κ.

Τέλος, διαφέρουν ως προς τον επαγγελματισμό τους και αυτό είναι σημαντικό για το πως το κάθε ξενοδοχείο αντιμετωπίζει τη διαφήμιση.

Γενικός κανόνας

Ωστόσο, ο γενικός κανόνας είναι ότι, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, τα ξενοδοχεία χρειάζονται διαφήμιση. Διαφήμιση που να απευθυνθεί στο κατάλληλο κοινό-στόχος, στον κατάλληλο χρόνο, στα κατάλληλα μέσα και με το κατάλληλο μήνυμα.

Καθώς πλέον όλη η επικοινωνία γίνεται μέσω internet, η εξειδίκευση που απαιτείται είναι ακόμα μεγαλύτερη, θέλει διαρκής δοκιμές, προσαρμογές και αναπροσαρμογές.

Ας δούμε μερικούς τρόπους διαφήμισης που ταιριάζουν στα ξενοδοχεία, ξεκινώντας από τον κλασσικότερο που λέγεται:

Google Adwords: συνταγή που δουλεύει πάντα, καθώς βασίζεται στις λέξεις-κλειδιά, που χρησιμοποιούν οι χρήστες όταν κάνουν μία αναζήτηση. Είναι μέθοδος που βασίζεται στο pay-per-click, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος της είναι απόλυτα ελέγξιμο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πελάτες χονδρικής ή πελάτες λιανικής.

Το SEO αφορά τη βελτιστοποίηση της σελίδας, ώστε να συμβαδίζει με τους κανόνες που θέτει η Google ώστε να σκοράρει ψηλά και εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πρόκειται για μία διαδικασία καθημερινή και επισταμένη, που απαιτεί χρόνο και γνώσεις και καλό είναι να γίνεται από έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη.

Διαφήμιση στο Facebook: η διαφήμιση αυτή βοηθάει στο χτίσιμο αναγνωρισιμότητας της μάρκας (εν προκειμένω του καταλύματος και των υπηρεσιών του) και στη δημιουργία ενδιαφέροντος από την πλευρά των πελατών (τα λεγόμενα leads). Θέλει προσεκτικό σχεδιασμό και στόχευση γιατί το κοινό του Facebook είναι τεράστιο και με μεγάλη διασπορά.
Αποστολή email/newsletter σε υφιστάμενους πελάτες: είναι μία μέθοδος άμεση και οικονομική που λειτουργεί υπενθυμιστικά, επικοινωνεί τυχόν προσφορές και παραμένει στο mailbox, μέχρι να χρησιμοποιηθεί.

Καταχωρήσεις σε γνωστά τουριστικά sites και Online Travel Agents όπως τα: Tripadvisor, Booking, Homeαway, Airbnb κλπ. αναλόγα με το είδος/μέγεθος/ύφος του τουριστικού καταλύματος. Οι πλατφόρμες αυτές αυξάνουν συνεχώς το μερίδιο τους σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο «κλεισίματος» καταλύματος, αφού πρσφέρουν αμεσότητα, ευκολία και τη δυνατότητα να «δεις τι παίρνεις».

Τα παραπάνω προϋποθέτουν και την κατάλληλη ομάδα ανθρώπων, που θα ασχοληθεί με το κομμάτι αυτό συστηματικά, για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πολύ δε περισσότερο όταν αφορά μία αγορά, που βρίσκεται σε διαρκή άνοδο και που φαίνεται να έχει αρκετή δυναμική ακόμα, κρίνοντας από τις επενδύσεις που γίνονται σε ξενοδοχεία, τόσο από ξένους όσο και από Έλληνες επενδυτές.



Karolos Tsiligkirian


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]