Η κυριαρχία του ηλεκτρονικού εμπορίου – Σε ποιες αγορές στρέφονται οι Έλληνες

Ξεπέρασαν τους 1,6 δις οι καταναλωτές που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το 2016!


Μια επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και κάνει σχέδια για την επόμενη μέρα, δεν μπορεί παρά να επενδύει στην ψηφιακή της «ταυτότητα» και στην ανάπτυξη των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω διαδικτύου. Η τάση που επικρατεί εδώ και χρόνια στο εξωτερικό και τα δύο τελευταία έτη εφαρμόζεται και στη χώρα μας, λόγω επιβολής capital controls, προκρίνει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τις on line αγορές.

Τα μεγέθη σε παγκόσμια κλίμακα είναι άκρως εντυπωσιακά αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2016 ο αριθμός των καταναλωτών που αγόρασαν αγαθά μέσω διαδικτύου ξεπέρασε τους 1,6 δισεκατομμύρια και ότι τα ποσά που δαπανήθηκαν άγγιξαν το δυσθεώρητο νούμερο των 2 τρισεκατομμυρίων ευρώ! Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το eMarketer το 33% του συνόλου των διαδικτυακών αγοραστών πραγματοποίησε αγορές από το εξωτερικό το 2016, στοιχείο που υπογραμμίζει την εξωστρέφεια στην οποία ποντάρουν οι περισσότερες εταιρείες προκειμένου να ισχυροποιήσουν τόσο το brand awareness, όσο και τις πωλήσεις τους.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι μέχρι το 2020, σε μόλις τρία χρόνια από τώρα, θα απαριθμεί πωλήσεις 27 τρισεκατομμυρίων! Η εν λόγω εκτίμηση ανήκει στην εταιρεία PayPal, η οποία διεξήγαγε έρευνα αναφορικά με το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν, σήμερα, τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κάνοντας “focus” σε πέντε βασικές αρχές η γνωστή πολυεθνική τονίζει πως πριν μια εταιρεία μπει στη διαδικασία χάραξης της on line πολιτικής της θα πρέπει να έχει διερευνήσει το προφίλ των διεθνών πελατών, τι αγοράζουν και με ποια κριτήρια ψωνίζουν.

«Ξεκινήστε ερευνώντας τη δική σας βάση δεδομένων, προκειμένου να δείτε από ποιες χώρες προέρχονται οι πελάτες που αγοράζουν ήδη τα προϊόντα σας. Εξετάστε τις κορυφαίες χώρες όπου σημειώνεται μεγάλη ζήτηση για το προϊόν και την εξειδίκευσή σας και προσπαθήστε να επεκταθείτε στις αγορές αυτές, ακόμα και για να κάνετε δοκιμαστική μόνο πώληση συγκεκριμένων προϊόντων», τονίζουν οι αναλυτές της PayPal.

Σε ποιες αγορές στρέφονται οι Έλληνες.

Όσο για τους Έλληνες επιχειρηματίες που ασχολούνται με το εμπόριο οι αγορές που ρίχνουν τα “δίχτυα” τους είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η Αυστρία, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ελβετία και η Ολλανδία. Η μεγαλύτερη ζήτηση καταγράφεται στις προμήθειες υλικών που βασίζονται στη λογική του Do It Yourself (DIY), τα είδη ένδυσης, και τα παιδικά αξεσουάρ.

Η επόμενη συμβουλή που δίνει η ομάδα της PayPal στις επιχειρήσεις είναι να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο επιθυμούν να πληρώνουν οι πελάτες τους και στη συνέχεια να σκεφτούν το πώς θέλουν να πληρώνονται οι ίδιες. Έχει μάλιστα παρατηρηθεί πως κατά τη διαδικασία του checkout οι διεθνείς αγοραστές τείνουν να εγκαταλείπουν το καλάθι των αγορών τους.

Ειδικότερα, το 38% των διαδικτυακών καταναλωτών δηλώνει ότι ο ασφαλής τρόπος πληρωμής αποτελεί δυνητική κινητήρια δύναμη για τις διασυνοριακές αγορές. Οι πελάτες θέλουν να είναι σίγουροι πως, εάν τυχόν κάτι πάει στραβά, θα παραμείνουν καλυμμένοι.

Το να μπει βέβαια κανείς σε μια ξένη αγορά δεν είναι τόσο εύκολο εγχείρημα όσο ακούγεται. Πριν κάνει οποιαδήποτε κίνηση τοποθέτησης θα πρέπει να έχει εξετάσει προσεκτικά τους τοπικούς νόμους, δασμούς και φόρους. Και αυτό διότι οι δασμοί και οι φόροι που θα κληθεί να πληρώσει ο πελάτης διαφέρουν από χώρα σε χώρα και ανάλογα με το ίδιο το προϊόν.

Τέλος καλό είναι να ορίσετε ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα αποστολής και παραλαβής. Δώστε σαφείς προβλέψεις παράδοσης, βασισμένες στις προδιαγραφές κάθε χώρας και καταγράψτε τα κόστη μεταφορικών σε εμφανές σημείο. Ευθυγραμμιστείτε με μια αποστολή που πιθανώς να περιλαμβάνει και πολιτική επιστροφών. Όπως τονίζει η PayPal, το 37% των διαδικτυακών καταναλωτών δηλώνει ότι η δωρεάν αποστολή δύναται να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για τις διασυνοριακές αγορές.



fortunegreece.com

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα