SEO - Σε απλά Ελληνικά

Επειδή το SEO έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας καλό είναι να ξέρουμε την ορολογία που χρησιμοποιούν οι ειδικοί ώστε να μπορούμε να κάνουμε μια παραγωγική κουβέντα μαζί τους αναφορικά με το τι χρειάζεται να κάνουμε. Όσο περισσότερα ξέρουμε τόσο προστατεύουμε την επιχείρηση μας από το να μας γελάσουν ή να μας υποσχεθούν πράγματα που δεν γίνονται.

*** Branded Keyword ***

Είναι τα keywords εκείνα που περιλαμβάνουν κάποιο όνομα brand ή παρεμφερές (ομοριζο) ενός ονόματος brand. Ως brand θεωρείται οποιοδήποτε domain name. Δηλαδή branded αναζητήσεις για το sitemou.gr αποτελούν οι:
  • To site mou 
  • To sitemou
  • Tosite mou
  • Tositemou.com
Στην ίδια κατηγορία εμπίπτουν και οι ακόλουθες αναζητήσεις που αποτελούν φράσεις (long tails όπως θα μάθουμε παρακάτω)
  • Τι στο καλό είναι tositemou
  • tositemou.gr facebook group
  • tositemou προσλαμβάνει;

Branded Keywords χρησιμοποιεί συνήθως κάποιος που έχει έρθει ήδη σε επαφή με το brand και προσπαθεί να μάθει πιο συγκεκριμένες πληροφορίες. Αν τώρα στο όνομα του site μας περιλαμβάνεται και αυτό που ψάχνει ο πελάτης τότε σούπερ. Είναι η καλύτερη δυνατή περίπτωση και γι' αυτό πρέπει να διαλέγουμε ονόματα που θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο. 

Δηλαδή να έρχονται οι χρήστες σε εμάς απλά γράφοντας το όνομα μας ενώ δεν ξέρουν τίποτα για εμάς

Ο πρωτεύον σκοπός του SEO είναι να φέρει κίνηση από ένα κοινό που δεν έχει ακούσει τίποτα για μας και κατ’ επέκταση χρησιμοποιεί non-branded keywords. Οπότε, αν κάποιος σας υποσχεθεί ότι θα γράφει κάποιος το όνομα του site σας και θα βγαίνει πρώτο…. Δεν σας υποσχέθηκε και κάτι φοβερό, αφού αυτό θα συμβεί έτσι και αλλιώς.


*** Short-Tails ***

Πρόκειται για μικρές λέξεις, που ο κάθε χρήστης χρησιμοποιεί για τις αναζητήσεις του. Συνήθως είναι γενικές λέξεις, με φοβερό ανταγωνισμό που δεν κάνουν convert. Δηλαδή σκεφτείτε κάποιος να αναζητήσει την λέξη “παπούτσια”, τι ακριβώς μπορεί να αναζητά, πόσες χιλιάδες αποτελέσματα θα πάρει και πόσο πιθανό είναι να επιλέξει κάποιο από τα αποτελέσματα; Όσο και αν ακούγεται πολύ σέξι να κάνεις rank για μία τέτοια λέξη, στην πραγματικότητα μόνο το 30% των αναζητήσεων στο ίντερνετ γίνονται με αυτόν τον τρόπο. Το υπόλοιπο 70% γίνεται με την χρήση φράσεων (aka long tails)


*** Long-Tails ***

Πρόκειται κυρίως για φράσεις που έχουν 3-4 λέξεις και προσδιορίζουν αυτό το οποίο ψάχνουμε. Ο όγκος αναζητήσεων φυσικά και λογικά είναι μικρότερος αλλά θα κάνει καλύτερα convert δηλαδή αν #tositemou βγει για αυτές τις φράσεις μάλλον ο χρήστης θα πατήσει να μεταφερθεί σε αυτό. Η βασική αρχή είναι ότι όσο περισσότερες λέξεις έχει η αναζήτηση κάποιου, κάτι το οποίο προφανώς σημαίνει ότι ψάχνει κάτι συγκεκριμένο, τόσο πιθανότερο είναι να κάνει κλικ στα αποτελέσματα που προκύπτουν


*** Keyword Difficulty ***

Πρόκειται για την δυσκολία του συγκεκριμένου keyword. Δηλαδή με άλλα λόγια ποιες είναι οι πιθανότητες επιτυχίας στο να κάνω rank (να βγω στα αποτελέσματα) για το συγκεκριμένο keyword. Για να ξέρω ποια keywords θα στοχεύσω πρέπει να έχω και την πληροφορία για την δυσκολία των συγκεκριμένων keywords. Δηλαδή όχι μόνο να ξέρω τον όγκο αναζητήσεων και την αξία που έχει για μένα αλλά και την δουλειά που απαιτείται στο να μπορέσω βγω να βγω Πχ. Η λέξη “γυναικείες τσάντες” μπορεί να χρειαστεί 300 backlinks ώστε να μπορέσω να ελπίζω στην πρώτη σελίδα της google.


*** Backlinks ***

Εισερχόμενα links. Έχει να κάνει με το πόσες αναφορές υπάρχουν για #tositemou ή την σελίδα μου από άλλα sites. Η ποιότητα των backlinks έχει άμεσα να κάνει με το από που έρχονται αυτά τα εισερχόμενα links και αν πρόκειται για υψηλής επισκεψιμότητας σελίδες. Δηλαδή το link προς #tositemou από έναν εκδότη ή από έναν επαγγελματικό κατάλογο (π.χ 11888.gr) είναι μεγάλης βαρύτητας αξίας λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας που αυτά έχουν.


*** Πως μπορώ να κρίνω την αξία ενός keyword΄***

Γιατί να την κρίνω; Για να μπορέσω να δω τι πρέπει να κάνω ώστε αν και εφόσον έχει αξία για #tositemou τότε να κάνω ότι μπορώ ώστε να βγαίνω σε αυτά τα αποτελέσματα Ενώ πολλά εργαλεία προσδιορίζουν την αξία των keywords που καταλήγουν στο site μου, με την έννοια ότι μετράνε τις πωλήσεις που έρχονται από αυτά τα keywords, τελικά για να μπορέσω να κατανοήσω την αξία πρέπει να κατανοήσω το site μου, να κάνω κάποιες υποθέσεις, να κάνω δοκιμές και να επαναλάβω την διαδικασία μέχρι να την κατέχω στο 100%.


σκέψου...

Αν οι χρήστες καταλήξουν στο site σου μέσω αυτής της λέξης, θα βρουν αυτό που αναζητούν. Θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν κάποια αγορά ή να είναι χαρούμενοι με το κλικ που έκαναν ή θα βρίζουν και δεν θα ξαναμπούν. Αν το πρώτο τότε προχώρα...
Google it…

Και δες τα αποτελέσματα που βγάζει. Το να κατανοήσεις ποιοι βγαίνουν για αυτό το keyword και ειδικά αν αυτοί είναι οι ανταγωνιστές σου είναι σημαντικό. Επίσης παρατήρησε αν τρέχουν διαφημίσεις για το συγκεκριμένο keyword και αν αυτές ειναι απο τους ανταγωνιστές σου ή όχι.


Δοκίμασε το...

Φτιάξε μια καμπάνια στο google adwords, διάλεξε “exact match” και θέσε το keyword το οποίο σε ενδιαφέρει. Βάλτο να κατευθύνει στην σελίδα που σε ενδιαφέρει και στόχευσε να πάρεις καμιά 300αρια κλικς για να μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα. Σε τι τιμή τα πήρες; Τι έκαναν οι χρήστες μετά το κλικ; κοκ


Αναλυσέ το...

Έχεις πλέον αρκετά δεδομένα για να κρίνεις. Έχεις πλέον ένα funnel για να κρίνεις αν τα λεφτά σου απέδωσαν. Για παράδειγμα έδωσες για 300 κλικ 100 ευρώ. Από αυτά τα 300 κλικ έκανες μία πώληση αξίας 150 ευρώ εκ των οποίων τα 100 είναι το κέρδος σου. Εκτός από την πώληση μάζεψες και άλλους 10 που βάλανε πράγματα στο καλάθι αλλά δεν ψώνισαν (στους οποίους θα κάνεις follow-up αλλά αυτό είναι αντικείμενο άλλου ποστ) και άλλους 20 που σου άφησαν το email τους. Όχι και άσχημα για ένα keyword την αξία του οποίου δεν ήξερες μέχρι πρότινος.


Theodoros Moulos από ToSitemou Facebook Group


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα