ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Ερχονται κι άλλες ανακατατάξεις στα σούπερ μάρκετ

Ο νεότερος εκπρόσωπος της επιχειρηματικής οικογένειας που επί 50 και πλέον χρόνια, και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, έχει βάλει το δικό της στίγμα στα δίκτυα χονδρικής και λιανικής πώλησης τροφίμων ανοίγει τα χαρτιά του στο Euro2day.gr.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ Αριστοτέλης Παντελιάδης στη συνέντευξή του τονίζει ότι υλοποιείται ομαλά η απορρόφηση του δικτύου της Βερόπουλος, ενώ εκτιμά ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανακατατάξεις στον κλάδο. 

Τονίζει ότι η μείωση του τζίρου αλλά και ο πόλεμος τιμών έχουν συμπιέσει την κερδοφορία των εταιριών του κλάδου, εκφράζοντας αμφιβολίες για την τύχη μικρομεσαίων αλυσίδων. 

Πώς αξιολογείτε, από τη δική σας οπτική γωνία, την ισχυρή αναδιάρθρωση και συγκέντρωση του κλάδου των super markets κατά την τελευταία τετραετία; Ποια είναι η άποψή σας για την τύχη των μικρότερων αλυσίδων, σε μία έντονα ανταγωνιστική αγορά;

Θεωρώ ότι βιώνουμε μία ρευστή περίοδο και επομένως δεν έχουμε δει ακόμη το τέλος των επιμέρους ανακατατάξεων στον κλάδο. Επιπλέον χρειάζεται ακόμη χρόνος έως ότου η υλοποίηση της απορρόφησης της Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη δείξει τις θετικές ή και αρνητικές επιπτώσεις της στον κλάδο.

Από την άλλη πλευρά, για τρίτη συνεχή χρονιά βιώνουμε μία μείωση του τζίρου στον κλάδο μας. Αυτή δε τη φάση δεν την χαρακτηρίζει ο πόλεμος τιμών αλλά ο πόλεμος προσφορών, που ήδη έχει συμπιέσει την κερδοφορία, κάτι που δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται σύντομα. Για αυτό δεν μπορούμε να διατυπώσουμε άποψη για την τύχη των μικρομεσαίων αλυσίδων. Θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων και η ευελιξία προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα του κλάδου.

Πιστεύετε ότι σας ωφέλησε η εξαγορά του δικτύου της Βερόπουλος; Ποια είναι τα κόστη και τα οφέλη που προέκυψαν;

Η εξαγορά ενός αντίστοιχου μεγέθους δικτύου με το δικό μας ήταν και παραμένει μία μεγάλη πρόκληση για τον Οργανισμό μας. Οσον αφορά στην αφομοίωσή του, προχωρούμε βήμα βήμα και σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχουμε χαράξει.

Κερδίσατε πελατολόγιο για όσο διάστημα εκκρεμούσε η εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος; Εάν ναι, εκτιμάτε ότι μπορείτε να τους διατηρήσετε σε βάθος χρόνου;

Σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες που έγιναν από τον ανταγωνισμό καταδεικνύεται ότι οι πρώτοι κερδισμένοι από μεταφορά πελατών της Μαρινόπουλος ήταν οι αλυσίδες Lidl και Α Β. Η δική μας όμως μελέτη δείχνει ότι μέσω της αλλαγής της εικόνας μας, θα φανεί πόσο επιπλέον μερίδιο θα αποκομίσουμε από τη μάχη του ραφιού.

Μπορεί να αλλάξετε στρατηγική και να είναι το Χρηματιστήριο μέσα στους στρατηγικούς σας στόχους;

Όχι, η είσοδος στην κεφαλαιαγορά δεν περιλαμβάνεται στον στρατηγικό μας σχεδιασμό.

Τα στοιχεία πρόσφατης κλαδικής έρευνας επιβεβαιώνουν το αποτύπωμα της ύφεσης στον κλάδο. Δηλαδή μείωση πωλήσεων 6% κατά αξία και 8% περίπου κατά όγκο. Πώς επηρέασαν τα αποτελέσματα του Ομίλου σας για το 2016 και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2017;

Οντως τα κλαδικά στοιχεία αποτελούν μία πραγματικότητα. Εμείς όμως διαφοροποιηθήκαμε θετικά, λαμβανομένου υπόψη του δύσκολου, και οικονομικά, εγχειρήματος απορρόφησης της Βερόπουλος.

Ετσι το 2016 οι πωλήσεις μας έκλεισαν στο 1,15 δισ. ευρώ και τα κέρδη στα 7 εκατ. ευρώ ενώ οι εκτιμήσεις για το 2017 συγκλίνουν σε κύκλο εργασιών ελαφρά αυξημένο, στο 1,2 δισ. ευρώ, ενώ η κερδοφορία μας θα είναι οριακά βελτιωμένη έναντι του 2016.

Η αγορά λέει ότι έχετε από τους περισσότερο ικανοποιημένους εργαζόμενους στον κλάδο. Τι ενέργειες κάνετε για να το πετύχετε αυτό;

O ιδρυτής του Ομίλου μας έχει όντως μεταφέρει αυτό το πολύ θετικό στίγμα του. Εχουμε σήμερα 10.600 εργαζόμενους σε 271 σημεία σε όλη την Ελλάδα, με τους ισάριθμους διευθυντές να επιφορτίζονται καθημερινά με τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού μας. Εμείς τους δίνουμε καθημερινά την ευκαιρία να εκφράσουν τα προβλήματά τους και φυσικά εμείς, ως διοίκηση, κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες για να διορθώσουμε τα όποια προβλήματα ανακύπτουν.

Τέλος, εάν επιχειρήσουμε έναν κοινωνικό απολογισμό, και μάλιστα μέσα στην περίοδο της βαθιάς ύφεσης, θα διαπιστώσουμε ότι ενώ στις αρχές του 2015 είχαμε 9.000 εργαζόμενους και μέσα σε δύο και πλέον χρόνια, και ανεξάρτητα του deal με τη Βερόπουλος, προσλάβαμε επιπλέον 1.600 ανθρώπους. Αυτό νομίζω ότι τα λέει όλα.

Ποια βαρύτητα δίνετε στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και ποιες δραστηριότητες ήδη υλοποιείτε ή πρόκειται να υλοποιήσετε το 2017;

Εδώ και αρκετά χρόνια η ΜΕΤΡΟ εφαρμόζει μία ομπρέλα δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με την ονομασία «Πράξεις Ευθύνης». Αυτές ενοποιούν τις πρακτικές της εταιρείας με κατεύθυνση την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζόμενους και τους πελάτες μας. Τους τελευταίους τους ευαισθητοποιούμε παροτρύνοντάς τους, μεταξύ άλλων, να συμμετάσχουν σε ειδικά προγράμματα ανακύκλωσης που τρέχουν στα καταστήματά μας.

Επίσης τα χρήματα που συγκεντρώνονται στο τέλος της χρονιάς από πελάτες, εργαζόμενους αλλά και ένα σημαντικό ποσό που βάζει η διοίκηση, δίνονται σε ιδρύματα η άλλους κοινωφελείς συλλόγους. Ετσι, μεταξύ άλλων, τα περασμένα χρόνια στηρίξαμε τα Παιδικά Χωριά SOS στη Βάρη, το Χαμόγελο του Παιδιού, τους Γιατρούς του Κόσμου και πολλά άλλα.

Τέλος, για πρώτη φορά μέσα στο 2017, υλοποιούμε και τη δράση «Χιλιόμετρα Προσφοράς», όπου οι εργαζόμενοι, με τους συγγενείς τους, καλούνται να τρέξουν σε αγώνες δρόμου με έξοδα φυσικά της εταιρείας.

Οσοι περισσότεροι τρέξουν, τόσα περισσότερα τρόφιμα θα συγκεντρωθούν για τις τοπικές κοινωνίες. Ηδη έχουν ολοκληρωθεί έξι αγώνες ενώ έως το τέλος του 2017 μένει να γίνουν οι αγώνες σε Αθήνα, Πάτρα και Βόλο.


Πηγή: euro2day.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]