Στο 10% των αναψυκτικών cola το μερίδιο της Green Cola

Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της Coca-Cola ότι θα τοποθετήσει στην αγορά αναψυκτικό cola με στέβια, επιχειρηματίας του κλάδου των αναψυκτικών έλεγε σε «πηγαδάκι» στο περιθώριο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων: «Κανονικά, η Green Cola έπρεπε την ημέρα που έγιναν οι ανακοινώσεις από την Coca-Cola για τη στέβια να δώσει ως μπόνους στους εργαζομένους μία ημέρα άδεια».

Με άλλα λόγια, ο επιχειρηματίας, ο οποίος δεν έχει καμία μετοχική σχέση με τις δύο παραπάνω εταιρείες, προέβλεπε ότι η κίνηση της Coca-Cola θα ωθήσει προς τα πάνω τις πωλήσεις του βασικού της ανταγωνιστή στην κατηγορία των αναψυκτικών cola με στέβια, της Green Cola, και επομένως στην τελευταία θα πρέπει να το γιορτάσουν.

Τα στοιχεία που χθες δημοσιοποίησε η Green Cola φαίνεται να επιβεβαιώνουν την παραπάνω πρόβλεψη. Σύμφωνα πάντα με ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας, η Green Cola σημείωσε τον Απρίλιο του 2017 το υψηλότερο μερίδιο αγοράς που έχει καταγράψει από την ίδρυσή της, με 10% στα αναψυκτικά τύπου cola. Βάσει στοιχείων της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, που επικαλείται η Green Cola, σε επίπεδο τετραμήνου η εταιρεία κατέγραψε ανάπτυξη πωλήσεων 13%, όταν συνολικά η κατηγορία καταγράφει μείωση το ίδιο διάστημα κατά 7%. Επίσης, στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου cola η Green Cola διατηρεί κατά το πρώτο τετράμηνο του 2017 μερίδιο 8% (σε επίπεδο όγκου πωλήσεων), γεγονός που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, με πρώτη, βεβαίως, την Coca-Cola.

Φέτος, μία ακόμη εταιρεία έχει τοποθετήσει στην αγορά cola με στέβια, η «Βίκος», ενώ η πρώτη εταιρεία που το είχε πράξει ήταν η ΕΨΑ.

Προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση, η Green Cola θα ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες τη λειτουργία δεύτερης εγκατάστασης παραγωγής, αυτή την φορά στην Αττική και συγκεκριμένα στην Κάτω Κηφισιά (στους χώρους της Optimal Supplay Chain). Μέχρι τώρα, η παραγωγή της Green Cola γινόταν μόνο στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ορεστιάδα του νομού Έβρου. Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα σε περισσότερες από 20 χώρες και συγκαταλέγεται στις πλέον αναπτυσσόμενες ελληνικές εταιρείες, βάσει ρυθμού ανάπτυξης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Green Cola διατίθεται και στα διαδικτυακά «ράφια» του βρετανικού ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ Ocado, ενώ κατά το τρέχον έτος τα προϊόντα θα τοποθετηθούν και σε συμβατικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. To 2015, τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει διαθέσιμος δημοσιευμένος ισολογισμός, η Green Cola είχε κύκλο εργασιών 13,42 εκατ. ευρώ, από 8,97 εκατ. ευρώ το 2014.


kathimerini.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα