Luxury δωμάτια ξενοδοχείων νοικιάζονται... με το λεπτό

Πράγματι η ενοικίαση δωματίων ξενοδοχείων με την ώρα δεν είναι καινούργια ιδέα, αρκεί να σκεφτεί κανείς όσους δραστηριοποιούνται στο «αρχαιότερο επάγγελμα του κόσμου». Ωστόσο η ενοικίαση με το λεπτό, δεν είναι κάτι που η ξενοδοχειακή αγορά έχει ξανακούει…

Ειδικά δε το να χρησιμοποιήσετε ένα luxury δωμάτιο για όσο χρόνο χρειάζεστε και για ό,τι από αυτό χρειάζεστε – είναι μια σχετικά πρόσφατη υπηρεσία, που υλοποιείται χάρη σε μια νέα εφαρμογή που ακούει στο όνομα Recharge.

Η Recharge είναι μια επένδυση του τεχνολογικού εκκολαπτηρίου της JetBlue, του JetBlue Technology Ventures κι έκανε το επίσημο λανσάρισμά της το 2015 στο Σαν Φρανσίσκο. Επεκτάθηκε στη Νέα Υόρκη στις 24 Απριλίου με 16 πολυτελή ακίνητα – από το Arlo, το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Hudson κοντά στο οικονομικό κέντρο της περιοχής μέχρι και τετράστερα και πεντάστερα όπως το Quin και το Pierre.

Οι τιμές στη Νέα Υόρκη κυμαίνονται από 0,83 έως 2 δολάρια ανά λεπτό (συν 14,75% ΦΠΑ). Αν υποθέσουμε ότι η προτεραιότητά σας είναι να ξεκουραστείτε, τότε θα πληρώσετε από 20 έως 46 δολάρια για ένα 20 λεπτό υπνάκο, από 57 έως 128 δολάρια για ένα 60 λεπτό υπνάκο κι ένα ντουζάκι και από 85 έως 207 δολάρια για μια 90λεπτη διαμονή.

Η βραχυπρόθεσμη μίσθωση δωματίων ξενοδοχείων είναι βολική για πολλές περισσότερες χρήσεις από τον ρομαντισμό και λίγες στιγμές ξεκούρασης.

Μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει την ενοικίαση δωματίων με το λεπτό για δουλέψει απερίσπαστος μεταξύ των ραντεβού του επωφελούμενος της καλής σύνδεσης και του ήσυχου περιβάλλοντος, να φρεσκαριστεί και να αλλάξει καθώς πηγαίνει από τα πρωινά ραντεβού στις βραδινές επαγγελματικές συναντήσεις ή ως καταφύγιο για να ξεκουραστεί από συνεχόμενες πτήσεις.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή της Recharge, Manny Bamfo, η βραχυπρόθεσμη μίσθωση δωματίων είναι η καλύτερη επιλογή για όσους μετακινούνται πολύ διανύοντας μεγάλες αποστάσεις. «Αναμένουμε να διαπιστώσουμε πόσο χρήσιμη θα είναι η συγκεκριμένη λύση για τις μητέρες που θηλάζουν» συμπλήρωσε.

Πώς λειτουργεί η εφαρμογή

Πώς όμως λειτουργεί η συγκεκριμένη εφαρμογή; Αφού την κατεβάσετε δωρεάν (είναι διαθέσιμη για iPhone και Android), εντοπίζετε το πλησιέστερο σε εσάς ξενοδοχείο και πατάτε το κουμπί της «κράτησης τώρα». Η χρέωση ξεκινά 30 λεπτά μετά την καταχώρηση της κράτησης ή μόλις πάρετε στα χέρια σας το κλειδί του δωματίου - όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο - και τελειώνει μόλις δηλώσετε στην εφαρμογή ότι κάνετε «check out». Εάν χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο για 47 λεπτά, χρεώνεστε για 47 λεπτά. (Θα χρεωθείτε έξτρα αν αναφέρετε ότι φεύγετε νωρίτερα από την πραγματική αναχώρησή σας).

Αξίζει να σημειωθεί πως η Recharge δεν είναι η πρώτη εφαρμογή που εφήυρε την βραχυπρόθεσμη ενοικίαση δωματίων. Έχει ανταγωνιστές τις Dayuse.com και Hotelsbyday.com, οι οποίες εξυπηρετούν κι άλλες πόλεις όπως το Ντουμπάι, το Λονδίνο και το Μανχάταν.

Ειδοποιός διαφορά τους είναι πως στοχεύουν σε μια λιγότερο δαπανηρή γκάμα ξενοδοχείων και προσφέρουν μόνο προκαθορισμένα πρωινές και απογευματινές ώρες διαμονής.

Οι ιδρυτές βέβαια της Recharge δεν θεωρούν βασικό ανταγωνιστή τους την Dayuse ή την Hotelsbyday, αλλά τα Starbucks. Όπως σημειώνουν, τα ξενοδοχεία τους είναι το πιο εύκολο μέρος να επισκεφτεί κανείς για τις καθημερινές του υποχρεώσεις.

Για να πείσει για την χρησιμότητά τους αναφέρει ένα εύστοχο παράδειγμα: «Φανταστείτε να μπορούσατε να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας αποκλειστικά για 24 ωρες ενώ θα θέλατε να πάτε κάπου για πολύ λιγότερες. Το μόνο που κάναμε είναι να τοποθετήσουμε ένα μετρητή στάθμευσης σε μερικά από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου και να επιτρέψουμε στους ταξιδιώτες να αποφασίσουν για το πότε οι ίδιοι θέλουν να μπουν και να βγουν. «Ένα πολυτελές ξενοδοχείο διαθέτει ένα κρεβάτι, μπάνιο και ντους, πρόσθεσε . Το Starbucks δεν έχουν καμία από τις παραπάνω παροχές και κανείς δεν μπορεί να δουλέψει απερίσπαστος σε αυτά».

Ο αντίλογος προβάλλει πως το εγχείρημα δεν είναι συμφέρον αφού οι ξενοδόχοι θα πρέπει να καθαρίζουν το δωμάτιο και να αλλάζουν σεντόνια πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Παρόλα αυτά οι ιδιοκτήτες επισημαίνουν ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Στην πραγματικότητα τα ξενοδοχεία της πλατφόρμας Recharge στο Σαν Φρανσίσκο βλέπουν εξαψήφια κέρδη χάρη στις κρατήσεις με το λεπτό και οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία.

Η ιδέα άλλωστε δεν βασίζεται σε αναξιοποίητα δωμάτια αλλά στην κάλυψη των κενών ωρών των δωματίων εξαιτίας των early check-outs και late check ins. Περίπου το 35% των δωματίων παραμένουν κενά κατά την διάρκεια της ημέρας ακόμη και σε ξενοδοχεία που παρουσιάζουν πληρότητα 100%.

Οι ξενοδόχοι, όπως σημειώνουν οι ιδιοκτήτες της πλατφόρμας, δείχνουν να προσαρμόζονται γρήγορα σ την ιδέα. «Εάν οι ντόπιοι καλύψουν τον κενό χώρο στα ξενοδοχεία, τα αποτελέσματα θα είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά» δήλωσε ο Barry Sternlicht, ο γκουρού της φιλοξενίας που ήταν πίσω από την πλατφόρμα 1hotels.com.

Την αποδοχή των ξενοδόχων επιβεβαιώνει και το γεγονός πως οι ίδιοι οι ξενοδόχοι δεν είναι επιφυλακτικοί ως προς το εγχείρημα. Ο Stephen Brandman, Διευθύνων Σύμβουλος της Journal Hotels, του οποίου το Hotel G είναι διαθέσιμο στην εφαρμογή για ενοικίαση με το λεπτό αναφέρει ότι το Recharge είναι μια ευκαιρία να κερδίσει τους μη παραδοσιακούς πελάτες και παράλληλα να αυξηθούν οι κρατήσεις στο ξενοδοχείο του».

Τι ακολουθεί

Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η επέκταση της πλατφόρμας με την εισαγωγή ξενοδοχείων και σε νέες πόλεις, όπως το Λος Άντζελες και το Σικάγο. Παρόλα αυτά οι καινούργιες τοποθεσίες δεν έχουν καθοριστεί αφού, όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες, τα σχέδια επέκτασής της πλατφόρμας θα οδηγήσουν τα δεδομένα. «Τα αιτήματα των πελατών είναι στην ουσία αυτά που θα ανατροφοδοτήσουν τις εξελίξεις και θα προσδιορίσουν τους στόχους επέκτασης αλλά είναι σίγουρο πως θα χρειαστεί γεωγραφική ποικιλομορφία στο μέλλον».

Μέχρι στιγμής η Recharge αυξάνεται αργά και σταθερά, αλλά ο Bamfo προσβλέπει σε ένα λαμπρό μέλλον. Ήδη η εφαρμογή παρουσιάζει υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών, της τάξης του 75%. Ορισμένοι χρήστες νοικιάζουν βραχυπρόθεσμα δωμάτια πολλές φορές την εβδομάδα ή ακόμα και κάθε ημέρα. «Θα μπορούσαμε να γίνουμε μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως», αναφέρει με αυτοπεποίθηση.

Το εγχείρημα από μόνο του βέβαια ανοίγει μεγάλη συζήτηση. Πολλοί είναι εκείνοι που αναφέρουν πως θα μπορούσε να φέρει τα πάνω κάτω στον ξενοδοχειακό κλάδο καθώς και στα έσοδα της βιομηχανίας της φιλοξενίας ενώ θα συμβάλλει και στις άνοδο των τιμών των πολυτελών ξενοδοχειακών ακινήτων.


insider.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα