ΕΒΕΘ: Σύσκεψη για τα προβλήματα προσβασιμότητας στο Λιμάνι, το Καλοχώρι και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Αθήνας

Αποκλεισμένοι από τις ίδιες τους τις επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην περιοχή του Καλοχωρίου της Θεσσαλονίκης, παραμένουν εκατοντάδες επιχειρηματίες, ενώ τεράστια ταλαιπωρία –που κοστίζει χρόνο και χρήμα- υφίστανται όλες οι επιχειρήσεις αλλά και οι εταιρίες μεταφορών οι οποίες χρησιμοποιούν το λιμάνι της πόλης για την είσοδο και την έξοδο εμπορευμάτων. Ένα έργο πνοής που έχει εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, αυτό της σύνδεσης του λιμένος της Θεσσαλονίκης με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Αθηνών, «καρκινοβατεί» παραμένοντας εδώ και χρόνια ημιτελές, ενώ καθυστερήσεις σημειώνονται και στην ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του κόμβου Κ16, ο οποίος θα έδινε ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αποτελεί καθημερινό «πονοκέφαλο», όχι μόνο για τους χρήστες του λιμανιού, αλλά και για τους κατοίκους της πόλης. 

Η ανάγκη επιτάχυνσης στην κατασκευή των δρόμων προς το Λιμάνι, το Καλοχώρι και την Εθνική Oδό, η επείγουσα ανάγκη λήψης μέτρων ώστε να υπάρξει άμεσα ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που εντοπίζεται στη δυτική πλευρά της πόλης, αλλά και η κάκιστη και άκρως επικίνδυνη κατάσταση του οδοστρώματος - που επιδεινώνεται στη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων- στους μοναδικούς δρόμους που οδηγούν στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων που λειτουργούν στο Καλοχώρι και την ευρύτερη περιοχή, βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΕΒΕΘ. Στη σύσκεψη, πέραν των εκπροσώπων του ΕΒΕΘ, συμμετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Εγνατίας Οδού ΑΕ, της ΟΛΘ ΑΕ, του Βιοτεχνικού, του Επαγγελματικού και του Τεχνικού Επιμελητηρίου, των Συνδέσμων Εξαγωγέων και Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, καθώς και των επιχειρήσεων που θίγονται από τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των οδικών έργων που εκτελούνται ή έχουν σχεδιαστεί στην περιοχή. 

Από την εκτενή συζήτηση των ανωτέρω προβλημάτων που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

1) Πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα το κατεστραμμένο οδόστρωμα, όπου αυτό απαιτείται, καθώς και οι αρμοί στην οδογέφυρα από το Λιμάνι προς την εθνική οδό (ΠΑΘΕ) και να υπάρξουν οι αναγκαίες σημάνσεις.

2) Πρέπει να ολοκληρωθεί, κατά απόλυτη προτεραιότητα, το ημιτελές έργο της οδικής σύνδεσης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ (οδογέφυρα).

3) Η λύση της δημιουργίας κυκλικού κόμβου στο ύψος της διασταύρωσης της οδού Πόντου με την εσωτερική Περιφερειακή Οδό, που παρουσιάσθηκε ως προσωρινή, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου της οδογέφυρας στην οδό Πόντου, κρίνεται ως ανεπαρκής για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στην περιοχή. Θα πρέπει, επομένως, να αναζητηθούν συμπληρωματικές λύσεις που θα συμβάλουν στην ουσιαστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μέχρι την πλήρη αποπεράτωση. 

Η σύσκεψη ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση του ΕΒΕΘ να αποτελέσει, με κάθε τρόπο, το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις πληττόμενες επιχειρήσεις και τους αρμόδιους φορείς, με στόχο την εύρεση της πλέον ενδεδειγμένης και ταχείας επίλυσης του προαναφερόμενου προβλήματος.

Δείτε παρακάτω σχετικές φωτογραφίες: